Tore Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) (Edit:22.03.2011 : Denne tråden ble startet samme time som Tab 10,1 ble avduket, riktigere og bekreftede spesifikasjoner er delvis oppdatert i dette innlegget.) Nå ble jeg både imponert og litt skeptisk! nå er det ikke en portabel mobiltelefon lengre, nå er det et rent nettbrett som ipad med Wi-Fi og 3G... Bekreftet: Navn : Galaxy Tab 10,1 Skjerm størrelse : 10,1" Skjerm oppløsning : 1280x800 Kamera : 8 Mp på baksiden (+ videokonferansekamera fram på 2Mp) Prosessor : 1GHz dual Core Tegra 2 Intern-minne : 16Gb & 32Gb bekreftet Operativsystem : Honeycomb (Android for nettbrett), ingen samsung touchwiz Trådløs teknologi : 802.11n Bluetooth : 3.0 IKKE mobiltelefon, men Simkort for 3G-data Ru/gummi bakside for godt grep og friksjon Laget for å brukes i widescreen/landskap (men kan selvfølgelig brukes i portrett også) 10,6mm tykkelse PDMI port med bla mulighet for 1080i HDMI (samme som Tab 1?) videoopptak med 1080i video med 24fps stereo høyttalere Vekt : den skal være meget lett, mye lettere en iPad Release norge : trolig rundt mai. Det er egentlig lite buzzzz rundt på nettet om den nye Tab10,1 enda... Endret 22. mars 2011 av Tore Lenke til kommentar
QUiPS Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Når kommer den til norge? noen som vet det? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Høres veldig bra ut. Nå er Galaxy Tab faktisk en skikkelig tablet PC, og ikke bare en forvokst mobiltelefon. Skal bli spennende å sammenligne den med den kommende iPad 2. Det er også interessant at Samsung dropper sin egen Hummingbird/Orion SoC til fordel for Tegra 2 fra Nvidia. Dette er definitivt en kjempestor "seier" for Nvidia. Edit: Artikkel fra AnandTech: http://www.anandtech.com/show/4167/samsung-intros-nvidia-tegra-2-based-galaxy-tab-101-new-superphone-galaxy-s-ii-debuts Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Samsung prioritær utgang med bla mulighet for HDMI (samme som Tab 1?! Dette er ikke en prioritær Samsung port, det er en standard PDMI port: PDMI (Portable Digital Media Interface) is an interconnection standard for portable media players. It has been developed by CEA (Consumer Electronics Association) as ANSI/CEA-2017-A Common Interconnection for Portable Media Players standard in February 2010. Chaired by David McLauchlan from Microsoft, the standard was developed with the input or support of over fifty consumer electronics companies worldwide. [1] It is designed as an alternative to the iPod interface which was used exclusively by Apple Inc. Endret 13. februar 2011 av DroidOle Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 En mini "hands on": http://www.youtube.com/watch?v=8zUz3gASZnc Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 [*]Laget for å brukes i widescreen/landskap Hmmm...er ute etter en man kan lese alskens bøker med, så da faller vel denne bort Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Hva tror dere prisen vil bli på disse? Frister veldig. Vil vel kanskje bli en 1000 lapp dyrere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Denne skal skaffes ! Håper den er rask med å komme seg til norge til en forandring Lenke til kommentar
Clock Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Denne Galaxy Tab'en har dessverre ikke SD/mini-SD. Så langt er det Motorola Xoom som er best speccet med HDMI, USB og SD - men med høy pris. Noen som vet hva Galaxy Tab 10.1 vil koste? Lenke til kommentar
Tore Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 [*]Laget for å brukes i widescreen/landskap Hmmm...er ute etter en man kan lese alskens bøker med, så da faller vel denne bort den kan selvfølgelig også brukes vertikalt, det er plassering av kamera og knapper som er plassert slik at den normalt skal brukes i widescreen.. jeg kommer vertfall til å lese noen bøker fra kindlestore... Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Oppløsningen er bedre, dette er mer PC enn mobiltelefon-skjerm. IPS eller TN-skjerm? Synd det ikke er SD-kortleser. Vil dette komme via adapterkabel, eller vil man fortsatt trenge en iPad for å sjekke bildene fra et vanlig kamera? Lenke til kommentar
frowen Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 VELDIG spent på denne. Kanskje litt stor skjerm for min smak men skal ikke klage. Håper bare at de prissetter seg fornuftig, de sa vel at "the price is gonna be competitive"? Håper de da mener iPad som koster rundt 3500,- der borte (skudd i blinde) Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 [*]Laget for å brukes i widescreen/landskap Hmmm...er ute etter en man kan lese alskens bøker med, så da faller vel denne bort den kan selvfølgelig også brukes vertikalt, det er plassering av kamera og knapper som er plassert slik at den normalt skal brukes i widescreen.. jeg kommer vertfall til å lese noen bøker fra kindlestore... Oky, det er jo bra På videoen postet lenger opp sier hun at release er mars...det er jo ikke lenge til, så hva kan man forvente i Norge? Fikk j**lig lyst på denne, men lurer litt på om jeg må kjøpe en iPad mens jeg venter...den er jo så overhypet at man sikkert glatt får igjen pengene når man bytter til galaxy 10.1 Lenke til kommentar
indeksregulert Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Noen som vet når denne er i salg i Norge? Skal kjøpe nettbrett nå, og vil helst ha 10.1" varianten... Lenke til kommentar
twb Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Den største kommer i butikkene i USA 8. juni, bør ikke ta så mange dagene før den kommer hit. Se mer her Denne har wide-oppløsning 16:10, i motsetning til iPad som har 4:3. Hvordan er det å se film på iPad, egentlig? Lenke til kommentar
indeksregulert Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Huffda, midten av juni blir for lenge til, hadde håpet de kom tidligere. Får evt. kjøpe versjon I da... Lenke til kommentar
hubbabubba1234 Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 (endret) Hvis den ikke kommer før i juni kommer den jo ikke til å klare å konkurrere med iPad2, som allerede er kommet i statene og kommer om noen dager hit. Da er det jo bare de som allerede vet at de vil ha Galaxy Taben som kommer til å vente. Hvis den ikke kommer før i juni, og i tillegg kommer med TouchWiz, så ser det ut som at det kanskje blir en iPad på meg istedet. Endret 23. mars 2011 av hubbabubba1234 Lenke til kommentar
Tore Skrevet 24. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2011 (endret) Fail Endret 24. mars 2011 av Tore Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Spennende, spennende! Men med et arsenal bestående av HTC Hero, Galaxy Tab og et par laptoper og stasjonære, burde jeg nok prioritere ny telefon når helten min tar kvelden. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Skal til USA til sommern. Da blir det enten denne eller ipad. Håper denne får gode skussmål da jeg heller vil ha en android basert tablet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå