AnonymDiskusjon Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Heisann forumfolk Det har seg slik at jeg gjerne vil bli kjent med en jente som går på skolen min (1 klasse på vgs) Har aldri snakket med henne, men vi får øyekontakt ofte. Jeg har null erfaring på dette området, så jeg håpet dere kunne hjelpe meg :-) Hva synes dere jeg skal gjøre?? 1 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Har dere noen som helst timer sammen? 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2011 Nei, hun går på studiespess, mens jeg går yrkesfaglig. 1 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Har dere noen fellesområder på skolen? 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2011 ja det har vi 1 Lenke til kommentar
EddieVanHalen Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Eg har akkuratt samme problem. Er en jente som går almenn som jeg aldri har snakket med. Mens jeg går Elektrofag. Derfor har vi 0 timer sammen. Hun spiller gitar og er nydelig! Har så lyst å snakke med henne! 1 Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Snakk med henne, gå bort til henne og si "Hei". Spør om hun har planer og om hun vil finne på noe etter skolen. Får du ja har du oppnåd det du vil, får du nei kan du komme deg over henne og lete etter en annen. 1 Lenke til kommentar
Manken Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Tror de fleste jenter vil føle det litt skremmende når en fyr hun aldri har pratet med eller hatt øyekontakt med spør henne om å finne på noe etter skolen. Prøv å få litt øyekontakt eller vær rundt henne i fritimene, sånn at hun "vet hvem du er". 6 Lenke til kommentar
Aleks94 Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Tror de fleste jenter vil føle det litt skremmende når en fyr hun aldri har pratet med eller hatt øyekontakt med spør henne om å finne på noe etter skolen. Prøv å få litt øyekontakt eller vær rundt henne i fritimene, sånn at hun "vet hvem du er". [/quote Sider dere ikkje kjenner kverandre er det ikke så enkelt. Jenter reagerer veldig fort å blir skremt. Prøv å prat forsiktig, kanskje ho har en hobby som du har..? Kan nada nothing på dette her, men er jo en mulighet Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Førstemann: Du kan jo prate med henne hvis du kommer i køen bak henne i kafeteriaen eller noe. Andremann: Hva med å fortelle henne at hun spiller godt eller noe når hun sitter og spiller på skolen? 1 Lenke til kommentar
Shablagoy Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Du kan jo ta den "feige" metoden: Legge til som venn på facebook, og prat med henne der først. La det gjerne virke som om det er en spesiell grunn til at du tar kontakt, så det ikke bare blir sånn "Hei : ) Hva skjer?" - opplegg.. 3 Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Eg har akkuratt samme problem. Er en jente som går almenn som jeg aldri har snakket med. Mens jeg går Elektrofag. Derfor har vi 0 timer sammen. Hun spiller gitar og er nydelig! Har så lyst å snakke med henne! Da er vi tre stykk med samme problem... 1 Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Du kan jo ta den "feige" metoden: Legge til som venn på facebook, og prat med henne der først. La det gjerne virke som om det er en spesiell grunn til at du tar kontakt, så det ikke bare blir sånn "Hei : ) Hva skjer?" - opplegg.. Sjelden en god idè faktisk. Det er mye lettere å skrive over et tastatur enn det å faktisk prate ansikt til ansikt (naturligvis) Det vil bare føre til mange kleine situasjoner når du møter henne face to face. Facebook og sosiale medier kan også gi et feil inntrykk av personen, fordi tekst i seg selv ikke utrykker så mye. Kroppsspråk er en svært viktig del ved det å kommunisere og å bli kjent med en ny person Jeg ville definitvt blitt kjent med jenta utenom tastaturet før jeg begynte å chatte og slikt med henne. Har gått på den smellen der en del ganger, og det fører sjeldent noe godt med seg å være helt vill på tastaturet så tør man knapt å si "hei" in real. Det blir bare kleint 5 Lenke til kommentar
Shablagoy Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Sjelden en god idè faktisk. Det er mye lettere å skrive over et tastatur enn det å faktisk prate ansikt til ansikt (naturligvis) Det vil bare føre til mange kleine situasjoner når du møter henne face to face. Facebook og sosiale medier kan også gi et feil inntrykk av personen, fordi tekst i seg selv ikke utrykker så mye. Kroppsspråk er en svært viktig del ved det å kommunisere og å bli kjent med en ny person Jeg ville definitvt blitt kjent med jenta utenom tastaturet før jeg begynte å chatte og slikt med henne. Har gått på den smellen der en del ganger, og det fører sjeldent noe godt med seg å være helt vill på tastaturet så tør man knapt å si "hei" in real. Det blir bare kleint Påsto absolutt ikke at det nødvendigvis var noen god idé Men det er én mulig løsning, om han ikke tør å gjøre annet. Selv har jeg tidligere hatt god erfaring med den metoden, helt grei icebreaker. Om man er svært sjenert, vil jeg tro det kan gi bedre resultater, enn om man går rett bort til jenta og skal prøve og prate med henne. Finnes uansett ingen fasit. Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Hva hvis man ikke er sjenert, men rett og slett synes det er litt "kleint" (for å bruke et så "fett ass mann" og "chillern" "schmøød" uttrykk) å ta kontakt med ei jente en aldri har snakka med, som alltid er omringet av minst 5 jentevenner og en guttevenn? Lenke til kommentar
KongKebab Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Det har seg slik at jeg gjerne vil bli kjent med en jente som går på skolen min (1 klasse på vgs) Har aldri snakket med henne Hva synes dere jeg skal gjøre?? Snakke med henne. 2 Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Hva hvis man ikke er sjenert, men rett og slett synes det er litt "kleint" (for å bruke et så "fett ass mann" og "chillern" "schmøød" uttrykk) å ta kontakt med ei jente en aldri har snakka med, som alltid er omringet av minst 5 jentevenner og en guttevenn? Vel, der har du jo akkurat definisjonen av å være sjenert... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Det har seg slik at jeg gjerne vil bli kjent med en jente som går på skolen min (1 klasse på vgs) Har aldri snakket med henne Hva synes dere jeg skal gjøre?? Snakke med henne. ikke så lett når hun alltid sitter sammen med en 7-8 stk 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Det har seg slik at jeg gjerne vil bli kjent med en jente som går på skolen min (1 klasse på vgs) Har aldri snakket med henne Hva synes dere jeg skal gjøre?? Snakke med henne. ikke så lett når hun alltid sitter sammen med en 7-8 stk 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Det har seg slik at jeg gjerne vil bli kjent med en jente som går på skolen min (1 klasse på vgs) Har aldri snakket med henne Hva synes dere jeg skal gjøre?? Snakke med henne. Dobbel post Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå