Gå til innhold

Anbefalt strømforsyning til Gigabyte GeForce GTX 560 Ti Super Overclock 1GB

Conkey

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe nytt skjermkort og hadde sett meg ut et HD6950 kort (pga grei prestasjon vs effektforbruk), men er nå litt fristet av Gigabyte GeForce GTX 560 Ti Super Overclock 1GB kortet som ligger i samme prisklasse, samt at de siste ATI kortene jeg har hatt alle har tatt kvelden overraskende raskt og jeg derfor vil "konvertere til Nvidia.

Eneste aberet er om strømforsningen min klarer jobben. Har en ca 2 år gammel Corsair HX620W som driver 4 SATA disker, en SSD, samt et standard i5-760 oppsett uten overklokk, 2X4GB DDR3 ram i et Cooler Master HAF X Big Tower med dets innebyggede vifter.

Har nå uten problem klart å drive et HD5850 kort.

Finner ingen kalkulatorer som kan gi et svar på dette. Har sett minimum 500W noen steder men er redd dette er for et totalt strippet system med f.eks 1 disk. Noen innspill?

Endret av Conkey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så selv ved såpass med vifter, hdd, og et relativt krevende gpu på toppen bør jeg ikke få et system som halter? Men det jeg har sett de siste timene på div tester er at 560 kortet bare drar litt mer på peak enn hd5850 kortet. Men er vel egentlig litt redd for om det kan være psu som spiser grafikkort, da dette blir 3 kortet på like mange år(og ja, de gikk i stykker alle sammen:))

Edit: Står og vipper frem og tilbake mellom 560 TI OC og HD 6950, dels pga usikkerhet rundt strømforburk og dels pga at dette evt blir fra ulike produsenter. Ser at enkelte nevner at produsenter som gigabyte ikke har det beste ryktet for f.eks komponentene i deres kort (at vifteblader blir ødelagt osv) mens f.eks Asus alltid leverer kvalitet (er selv av denne oppfatningen på alle asus produkt jeg har/har hatt).

Noen med god peiling som kan gi overbevisende argument for det ene foran det andre. (klokking er ikke aktuelt da jeg ikke har snøring på slikt-taler jo for fabrikklokket kort).

Endret av Conkey
Lenke til kommentar

Takker for feedback på dette. Vet jeg begynner å bli litt anoyong her, men ser jo ikke ut til at soc versjonen av 560 blir tilgjengelig med det første og jeg må ha et skjermkort nå. Ser at GTX 570 har marginalt høyere forbruk enn gigabyte kortet. Vil dette fint funke i et oppsett med 620w PSU?

Har vel ikke misforstått når jeg konkluderer med at GTX 570 er mer bang for The bucks enn HD 6970? Selvsagt var 560 SOC førstevalget mht fres for pengene men...

Lenke til kommentar

6950 er mest bang for the bucks imo hvis du er villig til å flashe biosen på kortet.

Er dette uaktuelt ville jeg gått for GTX 570.

Ang psu kan jeg liste opp mitt oppsett:

ASUS "top end hk til AM3"

2 stk 6950 flashet og klokket

AMD Phenom II 1055T klokket til 3,8GHz (orginal 2,8)

2 stk ssd disker

1 stk green hdd

2 stk optiske drev

6-7 vifter

4gb ram

Alt dette på en 700W PSU.

Og ser du HER på testen til HW.no så ligger effektforbruket til 2x6950 105W over GTX 570. Altså skal du ha mer en nok å gå på selv om du trekker i fra de 80W som din PSU mangler over min.

Endret av Cloud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...