abr133 Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Er ganske flau over spørmålet mitt - men hvordan setter man inn/skriver klammeparenteser/krøllparenteser { } i f.eks. notisblokk eller annet program - hvilke tastaturkombinasjon bruker man? Vanlig parentes er "shift+8" for ( og "shift+9" for ) Kjenner til at "alt gr+8" gir [ og "alt gr+9" gir ] Men kordan i huleste får jeg disse: { } Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Alt gr+7/0 hos meg Endret 13. februar 2011 av iChristian Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 vel, på mitt tastatur er det alt-gr + 7 for {, og alt-gr + 0 for }... Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 På et vanlig norsk tastaturoppsett så er ALTGR+7 = { og ALTGR+0 = } Typisk så er tegnene som gis med ALTGR angit nede til høyre på tasten, men enklete fabrikat har ikke alle. (F.eks så er ikke ALTGR+E = € tatt med på mange) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå