Lambern Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) Netshop kan bygge PC for deg. Har ikke sjekka så mye priser der, men er verdt en titt kanskje? edit: leif Endret 14. februar 2011 av Lambern Lenke til kommentar
Empathy Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Komplett bygger vel en PC for deg med om du spør pent? (for et par hundrelapper i timen da) Lenke til kommentar
Spetznas Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Ok folkens, for å ha et lite håp om pc til helgen så må den bestilles i kveld:) Kikket på denne http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10278 med følgende oppsett: -Fractal Design Define R3 Black Pearl Vifter: 1x 120mm Front, 1x 120mm Bak. -Corsair HX 750W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus Silver, Modular, 4x 6+2-pin PCIe, 12x SATA, 140mm Vifte -Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950 Quad Core, 3,06Ghz, Socket 1366, 8MB, 130W, Boxed w/fan -Ingen vannkjøling med mindre dere mener det er nødvendig..... -ASUS P6X58D-E, Socket-1366 ATX, X58, DDR3, 3xPCIe(2.0)x16, GbLAN, FireWire, SATA 6Gb/s, USB 3.0 -Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i7 -Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, HDMI, DisplayPort, 732MHz -Corsair SSD Performance 3 Series 128GB SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 410MB/210MB/s read/write, incl 2,5" to 3,5" bracket -OEM SSD 2.5" to 3.5" Bracket SATA SSD 2.5" to 3.5" (Bracket and screws) -Western Digital Caviar® Green™ 1TB SATA 3Gb/sec, dynamic 5400-7200RPM, 64MB -Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S DVDRW 24x, DL, SATA, Bulk, Black -SteelSeries 7G Gaming Keyboard (NO) Professional Gaming keyboard, USB [info] -Logitech OEM S-120 2.0 høyttaler Sort -Microsoft Windows 7 Ultimate 64bit Norsk Komplett, kun til PC produksjon Er det noe dere ville byttet med noe annet (fra listen på denne pc'n)? Bygger ikke selv har jeg funnet ut. Trenger jeg lydkort? (ekstra) Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Om du vil ha lydkort bestemmer du selv. er bedre lyd i de en det interne på hovedkortet. Listen din ser bra ut. 1 Lenke til kommentar
Spetznas Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Om du vil ha lydkort bestemmer du selv. er bedre lyd i de en det interne på hovedkortet. Listen din ser bra ut. Takk for kjappt svar:) Hvilket av disse? ASUS Xonar DX/XD, 7.1 channel EAX2.0, PCI-Express 1x,"low-profile" Creative SB X-FI Titanium PCI Express x1, lydkort Creative X-FI Titanium Fatal1ty Champion PCI Express x1, lydkort Er det dyrest = best. Bør virke sammen med høytalerene jeg har valgt.. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 de 2 siste er vel egentlig helt like, bare at den dyreste versonen har front panel. Er litt usikker på om de er like, har ikke så mye greie på lydkort. Dyrest er ikke alltid best, men noen ganger kan det være.. Vet ikke vilken av de der du burde velge. Lenke til kommentar
Spetznas Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) de 2 siste er vel egentlig helt like, bare at den dyreste versonen har front panel. Er litt usikker på om de er like, har ikke så mye greie på lydkort. Dyrest er ikke alltid best, men noen ganger kan det være.. Vet ikke vilken av de der du burde velge. Ok, da drøyer jeg. Skal eventuellt greie å sette inn et siden. Takk for god hjelp. Godt noen har greie på det:) Siste spørsmål. Bør windows installeres på SSD disken eller den andre? Endret 14. februar 2011 av Spetznas Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Windows bør installeres på ssd disken, da den er raskest. Jeg byttet til ssd som os disk for en liten stund siden, gikk fra 1 min i oppstartstid til 21 sekunder. Vanlig hdd brukes til store programmer og småting, lagring osv.. mens ssd brukes til os og programmene du bruker mest. Noen bruker ssd til bare programmer også.. 1 Lenke til kommentar
Spetznas Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Windows bør installeres på ssd disken, da den er raskest. Jeg byttet til ssd som os disk for en liten stund siden, gikk fra 1 min i oppstartstid til 21 sekunder. Vanlig hdd brukes til store programmer og småting, lagring osv.. mens ssd brukes til os og programmene du bruker mest. Noen bruker ssd til bare programmer også.. Ok, da blir det windows og spill på ssd:)Igjen, takk for alle svar. Lenke til kommentar
Spetznas Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 Hei igjen folkens, PC`n har vært i hus nå en stund. Testet den litt på spill og mistenker at den blir litt varm. I noen spill fryser bildet og man hører viftene blåse veldig og i andre spill blir det bare et lite stopp, viftene blåser igjen og spillet drar igang igjen. Jeg har kjøpt Corsair H50 CPU kjøler og skrudd den inn i kabinettet. Var ikke så stor plass, men jeg fikk montert det. Bare lurer på i den forbindelse på om jeg har montert riktig. Jeg tok noen bilder, men får de ikke over på dataen med det første. Kan jo prøve å forklare. Tok av CPU viften som var orginalt og monterte brakettene som fulgte med. Så måtte jeg ta av viften i bakkant av kabinettet fordi det var eneste sted jeg fant plass. Den viften blåste luft ut av kabinettet og jeg monterte den heller på toppen slik at den blåser luft ut av toppen av kabinettet. Så monterte jeg vifta og kjøleelementet jeg kjøpte i bakkant med viften som blåste luft utenfra og inn (mellom kjøleelementet). Det jeg lurer mest på er om jeg har montert strømmen riktig. (Alle viftene går). -Viften som blåser luft ut av kabinettet står der den stod så den bekymrer meg ikke. (CHA FAN) -Selve kjøleren som er montert på kortet henter strøm fra noe som er merket (PWR FAN) eneste sted jeg kunne se den passet (3 pin) -Til slutt henter viften som blåser imellom kjøleelementet strøm fra noe som er merket (CPU FAN) Setter pris på svar da jeg som dere skjønner ikke har så greie på dette. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Du sier du tok av stock kjøleren, og monterte h50? renset du prosessoren for gammel kjølepasta før du monterte h50? om ikke så kan det være det som er grunnen til at den blir varm. du kan måle temperaturer med cpuid hardware monitor, speedfan, open hardware monitor eller et annet program du liker. Lenke til kommentar
Spetznas Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 Du sier du tok av stock kjøleren, og monterte h50? renset du prosessoren for gammel kjølepasta før du monterte h50? om ikke så kan det være det som er grunnen til at den blir varm. du kan måle temperaturer med cpuid hardware monitor, speedfan, open hardware monitor eller et annet program du liker. Jeg vet ikke om den blir varm nå lenger. Akkurat montert det. Jeg renset ikke før jeg monterte den nye. Hva bruker jeg for å rense der? Virket strøm koblingene greie eller? Skal se om jeg får lastet ned et slikt program Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312193 den kan du bruke til å rense med. Har ikke brukt den selv, da jeg ikke har byttet noen kjøler på min maskin. Det er best å bruke den for å få renest mulig overflate. Men om du nå fjerner h50'en og renser, så må du rense h50'n også, og du må påføre ny kjølepasta. du har vel en 4pin cpu fan? koble 3pin kjøleren på den du Det vil fungere, bare at viften vil gå på 100%, men skal ikke pumpen på h50 kjøre på fult hele tiden da? jeg har ikke greie på vannkjøling, så det får noen andre svare på.. er ikke helt sikker på dette med pumpen og det.. Jeg har bare stock cpu vifte koblet på hovedkortet mens alle andre kabinettvifter er tilkoblet strømforsyningen med en overgang.. Endret 2. mars 2011 av Crazyjoey Lenke til kommentar
Spetznas Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312193 den kan du bruke til å rense med. Har ikke brukt den selv, da jeg ikke har byttet noen kjøler på min maskin. Det er best å bruke den for å få renest mulig overflate. Men om du nå fjerner h50'en og renser, så må du rense h50'n også, og du må påføre ny kjølepasta. Forstod det på monteringsvideoen at det var et av plussene ved denne at man slapp det, men da har jeg sikkert skjønt feil. Tok et skjermdump av det ene programmet nå. Hva må jeg se etter? du har vel en 4pin cpu fan? koble 3pin kjøleren på den du Det vil fungere, bare at viften vil gå på 100%, men skal ikke pumpen på h50 kjøre på fult hele tiden da? jeg har ikke greie på vannkjøling, så det får noen andre svare på.. er ikke helt sikker på dette med pumpen og det.. Jeg har bare stock cpu vifte koblet på hovedkortet mens alle andre kabinettvifter er tilkoblet strømforsyningen med en overgang.. Jeg har forstått det slik at man vil ha den igang hele tiden ja, og da er det CPU FAN som gjelder? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 du skal se etter skjermkorttemperaturen om det er det som er varmt og cpu temperaturen. Du har en i7 950, temperaturene står der du har også gtx 570 skjermkort, så du kan se temperaturene under der du ser det navnet. Det er litt høye temperaturer, har du overklokket? last ned prime95, la den kjøre i 10 minutter ellernoe og overvåk temperaturene samtidig og ta et screenshot av det. prime95 er ett stresstestingsprogram som man kan bruke for å se om prosessoren er stabil.. Lenke til kommentar
Spetznas Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 du skal se etter skjermkorttemperaturen om det er det som er varmt og cpu temperaturen. Du har en i7 950, temperaturene står der du har også gtx 570 skjermkort, så du kan se temperaturene under der du ser det navnet. Det er litt høye temperaturer, har du overklokket? last ned prime95, la den kjøre i 10 minutter ellernoe og overvåk temperaturene samtidig og ta et screenshot av det. prime95 er ett stresstestingsprogram som man kan bruke for å se om prosessoren er stabil.. Har ikke overklokket. Bare kjører som den er fra komplett. Skal prøve det programmet. Lenke til kommentar
Spetznas Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 last ned prime95, la den kjøre i 10 minutter ellernoe og overvåk temperaturene samtidig og ta et screenshot av det. prime95 er ett stresstestingsprogram som man kan bruke for å se om prosessoren er stabil.. Her er et skjermdump av tempraturerne under en sånn torture test. Er de for høye? Hvor burde de ligge isåfall? Ser det er dårlig bilde det der. Ligger rundt 59-60 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå