Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har akkurat bestilt pc og håper noen som har litt greie på det kunne kikket på noe for å berolige meg litt om den vil bli bra. Jeg har fortsatt angrefrist på den :)

ASUS Rampage III Extreme, socket 1366

Western Digital VelocioRaptor 300GB 10000rpm, 3gb/s, 16mb

Corsair SSD Force Series 2,5" 60GB

XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5

Corsair XMS3 DDR3 1600mhz 12gb til core i7

Intel Core i7 Hexa processor i7-970 Hexa Core 3,2 ghz

Corsair HX 750W PSU

Fractal Design Define R3 Blackpearl vifter 1 120mm front 1 120mm back

Jeg har null peil og har bare kopiert dette fra bestillingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser bra ut det. Alt passer ihop om det var det du lurte på :)

Det er bra. Skal jeg være ærlig vet jeg ikke helt hva jeg lurer på. Mange år siden jeg hadde en gaming pc sist. Det er et hav av muligheter når det kommer til pc og ikke lett for de som ikke har greie på det.

Lenke til kommentar

Ser ut som du hadde et stort behov for å kaste ut penger, og hvis det var målet, så har du klart det ypperlig :thumbup: Hvis gaming er målet, så hadde det lenge holdt med 6 gb. Raptor disk syns jeg også er ganske bortkasta, ihvertfall når du du har valgt en ssd. De er dyre, bråker og er overvurderte, du klarer deg fint med samsung f3 for eksempel til lagring av spill, programmer og diverse. ASUS Rampage III Extreme, er et ganske dyrt hk og er beregnet på ekstrem overklokking, og jeg ser ingen 3 parts kjøler i oppsettet ditt, så ser ikke ut som det er målet. Prossesor til ca 6500? Du kunne valgt en i7 950 til 2300, og du ville ikke merka forskjell i spill hvertfall, og uansett kan en 950 klokkes lett opp. Så syns dette var et veldig LITE økonomisk opsett.

Endret av ManheiM
Lenke til kommentar

Ser ut som du hadde et stort behov for å kaste ut penger, og hvis det var målet, så har du klart det ypperlig :thumbup: Hvis gaming er målet, så hadde det lenge holdt med 6 gb. Raptor disk syns jeg også er ganske bortkasta, ihvertfall når du du har valgt en ssd. De er dyre, bråker og er overvurderte, du klarer deg fint med samsung f3 for eksempel til lagring av spill, programmer og diverse. ASUS Rampage III Extreme, er et ganske dyrt hk og er beregnet på ekstrem overklokking, og jeg ser ingen 3 parts kjøler i oppsettet ditt, så ser ikke ut som det er målet. Prossesor til ca 6500? Du kunne valgt en i7 950 til 2300, og du ville ikke merka forskjell i spill hvertfall, og uansett kan en 950 klokkes lett opp. Så syns dette var et veldig LITE økonomisk opsett.

Hmmm, fryktet vel kanskje det litt. Problemet er at det er sinnsykt vanskelig å vite hva man skal gå for. Disse tingene sier ikke meg noe, og etter noen år som konsollspiller har jeg liksom ikke hatt behov for å følge med.

Lenke til kommentar

Kikker litt på komplett sine ferdige pc'er. Jeg skal bruke pc'n til spill og vil ha en pc som holder mål en god stund samtidig som jeg vil kjøre på høye settings. Prisen betyr selvsagt litt, men tanken var å få en litt rå pc. (samtidig vil jeg naturligvis ikke hive penger ut av vinduet da...)

Regner med dere skjønner at det å klokke opp osv er gresk for meg, så jeg trenger et noob oppsett:P

Avbestilte det første oppsettet i tråden.

Endret av Spetznas
Lenke til kommentar

Kort fortalt er det viktigste for gaming skjermkortet, hvis du skal ha det beste av det beste er GTX 580 valget her. Om du kunne tenkt deg å spille over flere skjermer må du nok i flere skjermkort og gjerne masse VRAM for å kunne spille på høye innstillinger. Sistnevnte har mye hodebry fortsatt!

GTX 570 og HD 6970 har nesten like god ytelse for en mer overkommelig pris. Rundt 85-90% ytelse for 2.8 K mot 3.7 K

12 gB RAM er ikke vits idag, 6 gB 1600 MHz burde holde i massevis. Dette fordi spill ikke kan bruke mer enn 2 gB RAM grunnet begrensninger/kompatibilitet med tidligere windows-utgaver.

Du har litt over normalt stort budsjett, kjøp deg en Corsair Force 120 gB SSD for 1700 kr på komplett. Da får du litt mer spillerom og mulighet for å legge inn en del spill på den også.

Anbefaler denne harddisken: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=496258

God ytelse og pris.

Som tidligere sagt: kjøp heller i7-950, forskjellen i spill er praktisk talt null. Kanskje 120 mot 121 fps (for det meste i ditt tilfelle).

Du har en overdimensjonert strømforsyning for et grafikkort og underdimensjonert for to i din ytelsesklasse. 600-650 W er bra for et kort med dine øvrige valg, 800+ W bør vurderes for to.

Corsair, NZXT, Antec (bortsett fra CP-850 som ikke passer i andre kabinetter) og Seasonic er gode (trygge) merker. Vær varsom og let opp anmeldelser om andre merker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kort fortalt er det viktigste for gaming skjermkortet, hvis du skal ha det beste av det beste er GTX 580 valget her. Om du kunne tenkt deg å spille over flere skjermer må du nok i flere skjermkort og gjerne masse VRAM for å kunne spille på høye innstillinger. Sistnevnte har mye hodebry fortsatt!

GTX 570 og HD 6970 har nesten like god ytelse for en mer overkommelig pris. Rundt 85-90% ytelse for 2.8 K mot 3.7 K

12 gB RAM er ikke vits idag, 6 gB 1600 MHz burde holde i massevis. Dette fordi spill ikke kan bruke mer enn 2 gB RAM grunnet begrensninger/kompatibilitet med tidligere windows-utgaver.

Du har litt over normalt stort budsjett, kjøp deg en Corsair Force 120 gB SSD for 1700 kr på komplett. Da får du litt mer spillerom og mulighet for å legge inn en del spill på den også.

Anbefaler denne harddisken: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=496258

God ytelse og pris.

Som tidligere sagt: kjøp heller i7-950, forskjellen i spill er praktisk talt null. Kanskje 120 mot 121 fps (for det meste i ditt tilfelle).

Du har en overdimensjonert strømforsyning for et grafikkort og underdimensjonert for to i din ytelsesklasse. 600-650 W er bra for et kort med dine øvrige valg, 800+ W bør vurderes for to.

Corsair, NZXT, Antec (bortsett fra CP-850 som ikke passer i andre kabinetter) og Seasonic er gode (trygge) merker. Vær varsom og let opp anmeldelser om andre merker.

Takker, skjønner litt sammenhengen nå. Litt mer iallefall.

Akkurat det med RAM, det kostet 500 kr å doble den. Fra 6 - 12, er det ikke da like greit å gjøre det?

Jeg har ikke noe spesiellt budsjett. 10K eller 20K er ikke det viktigste, vil bare ha en bra pc uten å betale overpris. MÅ ikke bruke 20K:P Tror ikke jeg klarer å bygge noe bra bunnen selv, så må nok velge et ferdig oppsett og heller ta det derfra.

Lenke til kommentar

Hvordan ser dette opsettet ut da?

Fractal Design Define R3 Black Pearl Vifter - Kabinett

Corsair TX 850W PSU ATX 12V V2.2 - Strømforsyning

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950 Quad Core, 3,06Ghz - Prosessor

ASUS P6X58D-E, Socket-1366 ATX, X58, DDR3, 3xPCIe(2.0)x16, GbLAN, FireWire, SATA 6Gb/s, USB 3.0 - Hovedkort

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 12GB CL9 Kit w/6x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i7, 1.65v - RAM

Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, HDMI, DisplayPort, 732MHz - Skjermkort

Corsair SSD Performance 3 Series 128GB SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 410MB/210MB/s read/write, incl 2,5" to 3,5" bracket

Western Digital VelociRaptor® 300GB 10000RPM, SATA, 3 Gb/s, 16MB

Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S DVDRW 24x, DL, SATA, Bulk, Black

SteelSeries 7G Gaming Keyboard (NO) Professional Gaming keyboard, USB

SteelSeries SX Professional Mousepad, Fiber polished aluminum

Logitech OEM S-120 2.0 høyttaler Sort

Er det nødvendig med vannkjøling på dette?

Endret av Spetznas
Lenke til kommentar

Kjøp HX versonen av strømforsyningen. Har TX'en selv, en haug med kabler du garrantert ikek trenger. HX versonen er modulær, men koster mer.

Denne?

Corsair HX 750W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus Silver, Modular, 4x 6+2-pin PCIe, 12x SATA, 140mm Vifte

Lenke til kommentar

Kjøp HX versonen av strømforsyningen. Har TX'en selv, en haug med kabler du garrantert ikek trenger. HX versonen er modulær, men koster mer.

Denne?

Corsair HX 750W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus Silver, Modular, 4x 6+2-pin PCIe, 12x SATA, 140mm Vifte

Ja, og så burde du fjerne du den støyete, unødvendige velociraptor disken. En vanlig lagringsdisk på 7200 rpm holder leeeenge, siden du bare skal lagre filer på den. SSD'en tar seg av de tyngste programmene. Samsung Spinpoint F3 1TB til 400 kroner holder i massevis, f.eks.

Samtidig er valget ditt av minnebrikker ikke så veldig bra. 6 brikker på 2 GB? Finn heller ett sett med 3 brikker på 2GB http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618002

Og ja, oppgradering av minnemengde er ikke så veldig dyrt - men for guds skyld, du trenger ikke mer enn 4GB til en gamer pc. Skulle du plutselig begynne å mekke 3D videoer eller bruke Photoshop til avanserte greier hele døgnet rundt, da kan du kjøpe 12GB.

Og til sist er denne versjonen av GTX 570 det pure gull ifølge tester; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619125

• Liker 1
Lenke til kommentar

Denne?

Jeg mente 850w av den, men 750w drar nok det oppsettet der :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Denne?

Ja, og så burde du fjerne du den støyete, unødvendige velociraptor disken. En vanlig lagringsdisk på 7200 rpm holder leeeenge, siden du bare skal lagre filer på den. SSD'en tar seg av de tyngste programmene. Samsung Spinpoint F3 1TB til 400 kroner holder i massevis, f.eks.

Samtidig er valget ditt av minnebrikker ikke så veldig bra. 6 brikker på 2 GB? Finn heller ett sett med 3 brikker på 2GB http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618002

Og ja, oppgradering av minnemengde er ikke så veldig dyrt - men for guds skyld, du trenger ikke mer enn 4GB til en gamer pc. Skulle du plutselig begynne å mekke 3D videoer eller bruke Photoshop til avanserte greier hele døgnet rundt, da kan du kjøpe 12GB.

Og til sist er denne versjonen av GTX 570 det pure gull ifølge tester; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619125

Da må jeg finne et oppsett som har alt det. Takker for hjelp, da blir det gaming PC.

Den bøk kunne kjøre på litt bra grafikk da eller? Det store som skal spilles på denne i år blir vel TES V skyrim:)

Lenke til kommentar

Hvorfor skal du kjøpe den listen? Sett sammen din egen handleliste med varene du vil ha i maskinen, vi kan bekrefte om det passer eller ikke :)

Må jeg skru den sammen selv da? Og hvordan er det med garanti osv?

Som dere skjønner er jeg ikke noe guru på dette.

Lenke til kommentar

Vel, da må du skru den sammen selv ja, men det er ikke så veldig vanskelig. Gjorde det selv for 8 måneder siden.. Hadde glemt det om at om du brukte en slik liste så satt komplett den sammen for deg..

Da har du garranti på alle delene du bruker. Garranti på alle delene har du jo selv om du får komplett til å sette den sammen. Jeg har selv allerede brukt garrantien på min strømforsyning, da den var død, fikk igjen ny gratis :)

Men det er ikke noe vanskelig å sette sammen selv, det bare tar litt tid. Følger man bruksanvisningene går alt bra :)

velkommen som medlem av forumet forresten :)

Endret av Crazyjoey
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, da må du skru den sammen selv ja, men det er ikke så veldig vanskelig. Gjorde det selv for 8 måneder siden.. Hadde glemt det om at om du brukte en slik liste så satt komplett den sammen for deg..

Da har du garranti på alle delene du bruker. Garranti på alle delene har du jo selv om du får komplett til å sette den sammen. Jeg har selv allerede brukt garrantien på min strømforsyning, da den var død, fikk igjen ny gratis :)

Men det er ikke noe vanskelig å sette sammen selv, det bare tar litt tid. Følger man bruksanvisningene går alt bra :)

velkommen som medlem av forumet forresten :)

Takk, kommer nok ikke til å bidra stort med kunskap iallefall:P

Skal fiske litt etter deler på komplett og se hva jeg finner. Får legge det ut her så jeg får litt tips også. Kan komplett bygge pc'n for meg om jeg velger deler, eller er det kun ferdige oppsett jeg får av de?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...