Trondster Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Hmmm, jeg har fått et uventet "problem". En bekjent til en venn skal selge sitt Leica X1. På grunn av pris og annet har jeg aldri tenkt på X1 för, men (..) Prøv det. Hold det. Se om det gir deg godfølelsen av noe du vil like å bruke. Endret 28. november 2011 av Trondster Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Det går dessverre ikke, for han som selger bor i Sverige. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Det er jo en Leica? Lite å lure på da vel?! Jeg sitter også å funderer på Canon S100, riktignok som julegave til madammen. Siden det er usikkert når den faktisk kommer i butikken lurer jeg litt på å handle ett S95 hvis jeg finner noen tilbud. Er det stor forskjell fra S95 til S100 - så stor at det er verdt prisforskjellen? S95 får du nå for så lite som 2195,- mens S100 koster 3395,-. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Dra i butikk i Norge som fører produktet og klå på det der. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Dra i butikk i Norge som fører produktet og klå på det der. Klå på en Fuji X100 også Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Dra i butikk i Norge som fører produktet og klå på det der. Bra idé, men det er nok bare Japanphoto i Trondheim som er store nok, og de har det ikke i lager. Jeg tror at jeg kjöper det. Som jeg skrev blir det sikkert ikke noe problem å selge det hvis jeg ikke liker det. Egil: Jeg har ikke prövd S100, men har et S95 og er meget fornöyd. Synes det gir imponerende bildekvalitet for å väre så litet. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Dra i butikk i Norge som fører produktet og klå på det der. Klå på en Fuji X100 også Det har jeg allaredan gjort (fikk pröve Kai sin i Oslo). Flott kamera, men jeg har nå sett på hundratals bilder fra begge kameraena og det er noe med X1-bildene som jeg virkeligen liker. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Flott kamera, men jeg har nå sett på hundratals bilder fra begge kameraena og det er noe med X1-bildene som jeg virkeligen liker. Det er jo det viktigste. Ok; det nest viktigste. Det viktigste er at du gidder å ta med deg kamera. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Bestemte meg for å ta sjansen. Spennende... Skriver vel noen rader her når jeg har fått og testet det, men vet ikke hvor lang tid det kan ta fra Sverige. Sikkert kommer det noe enda bedre neste år, men jeg vil veldig gjerne ha et godt litet kamera med til Kuba i februar. E-PL2 kunne ha funket om jeg hadde värt mer fornöyd med 20/1.7. Endret 28. november 2011 av HelenaN 1 Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Jeg sitter også å funderer på Canon S100, riktignok som julegave til madammen. Siden det er usikkert når den faktisk kommer i butikken lurer jeg litt på å handle ett S95 hvis jeg finner noen tilbud. Er det stor forskjell fra S95 til S100 - så stor at det er verdt prisforskjellen? S95 får du nå for så lite som 2195,- mens S100 koster 3395,-. Jeg ville tatt en S100. Noen av fordelene er GPS i huset og at du får 24mm vidvinkel. To vesentlige oppgraderinger etter min smak. I tillegg har du jo den nyeste bildeprosessoren. Det kommer selvfølgelig an på hvor tight lommeboka er, men det er jo en investering som skal vare en stund (?). Bare mitt bidrag siden du spurte om meninger. Endret 28. november 2011 av trygvan Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Dersom dette er en julegave til dama tror jeg nok en S95 vil holde i lange baner (nå vet riktignok ikke jeg hvorvidt madammen er en fotoentusiast). S95 er et såpass avansert kompaktkamera at selv du vil kunne bruke kameraet uten at det vil føles som et engangskamera Lenke til kommentar
Teac Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) S95 til 2195,- er bra kamera til prisen. Hadde selv S95 i september en tur til IFA-messen i håp om at S100 skulle laneseres der og være i butikken uka etter slik at jeg kunne levere S95 tilbake på angrefristen. S100 er et godt hakk opp fra s95, men det viktigste er å se på hva du trenger av funksjoner. S100 zoomer lengre og tar "større" vidvinkelbilder. i tillegg som nevnt over har du geotaggin ved hjelp av gps og en forbedret bildprosessor iform av digic5 kontra digic4, samt litt høyere oppløsning på bilder. Er disse oppgraderingene mindre viktig så er S95 et bedre kjøp. Endret 28. november 2011 av Teac Lenke til kommentar
egilh Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Jeg ville tatt en S100. Noen av fordelene er GPS i huset og at du får 24mm vidvinkel. To vesentlige oppgraderinger etter min smak. I tillegg har du jo den nyeste bildeprosessoren. Det kommer selvfølgelig an på hvor tight lommeboka er, men det er jo en investering som skal vare en stund (?). Bare mitt bidrag siden du spurte om meninger. Joda, akkurat slike bidrag jeg var ute etter Lommeboka er jo litt tight, men om GPS i huset og vidvinkel er verdt det når det kommer til frøkna, tja. Ny bildeprosessor er viktigere sånn sett. Dersom dette er en julegave til dama tror jeg nok en S95 vil holde i lange baner (nå vet riktignok ikke jeg hvorvidt madammen er en fotoentusiast). S95 er et såpass avansert kompaktkamera at selv du vil kunne bruke kameraet uten at det vil føles som et engangskamera Viktig poeng der. Hun er jo glad i bilder hun også, men etter at vi ble sammen er det stort sett jeg som tar bilder .. S100 er nesten 30% dyrere, så det er jo en faktor. Likevel er det litt viktig for meg at det blir en god oppdatering til det hun har idag som er en Ixus 870. Jeg får helt fnatt av å bruke Ixusen - dvs. jeg bruker den aldri fordi jeg synes den er så håpløs, så for meg vil det uansett være en god oppgradering. S95 virker som ett godt kjøp uansett - jeg får tenke litt lenger siden S100 enda ikke er i hyllene Lenke til kommentar
Epp Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 (endret) Viktig poeng der. Hun er jo glad i bilder hun også, men etter at vi ble sammen er det stort sett jeg som tar bilder .. Hørtest kjent ut. Kona har et E-P1 kamera, men jeg syns hun kunne brukt det mer. Jeg lurer derfor på å kjøpe Zuiko 45mm 1.8 og ei bok om barnefotografering til jul. Er litt usikker, men jeg tror det er større sannsynlighet for at hun bruker det enn Sigma DP2-en. Når det gjelder S95 vs S100, så vet jeg ikke helt om de oppdateringene er så betydningsfulle. Jeg syns dpreviews sammenligningsbilde viser bedre bilde med s95, men du får sjekke litt på flickr og andre steder. Endret 29. november 2011 av Epp Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Hørtest kjent ut. Kona har et E-P1 kamera, men jeg syns hun kunne brukt det mer. Jeg lurer derfor på å kjøpe Zuiko 45mm 1.8 og ei bok om barnefotografering til jul. Er litt usikker, men jeg tror det er større sannsynlighet for at hun bruker det enn Sigma DP2-en. Høres ut som en god ide. µ-4/3 kameraene trives godt med god fastoptikk. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Når det gjelder S95 vs S100, så vet jeg ikke helt om de oppdateringene er så betydningsfulle. Jeg syns dpreviews sammenligningsbilde viser bedre bilde med s95, men du får sjekke litt på flickr og andre steder. Takk for link, faktisk første sammenligningen jeg har sett. Er enig med deg, det er ikke før ISO800 at S100 tar igjen S95 på de bildene. Faktisk er ikke S100 noe særlig bedre før ISO3200! (Hvertfall i JPG). Må nok saumfare litt flere bildeeksempler før jeg tar det endelige valget her, de bildene jeg har sett fra S100 ser meget bra ut. Når det er sagt ser det også ut som S95 leverer Lenke til kommentar
Teac Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Har sett S95 nede i 228$ med frifrakt over dammen (ikke til Norge). Har en kjenninger som er villige til å ta med i bagasjen på vei hjem til jul så får man bra kamera for pengene. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Når det er sagt ser det også ut som S95 leverer Tips: S95 med fotobok (verdi 395,-) til 1995,- hos fotovideo i dag 1.des. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 (endret) Tips: S95 med fotobok (verdi 395,-) til 1995,- hos fotovideo i dag 1.des. Jeg så det, klør i bestillingsfingeren nå. Jeg rekker ikke å dra innom de, så må nesten bestille. Tror jeg slår til, for godt tilbud Edit: Bestilte pakken med orginal veske, kom på 2195,-. Endret 1. desember 2011 av egilh Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 XZ1 er nok ett bra kamera, men jo mer jeg leser om X10 jo mer "hektet" blir jeg. S100 er ikke ute av bildet, men det blir mindre og mindre aktuelt når jeg setter det opp mot X10. Så nå skal jeg sette meg ned og se film nr 2 fra "Fujiboys". Salgsvideo forkledt som infofilm er det kanskje, men film nr 1 gjorde meg i allefall ikke mindre interresert. X10 er vel det første kompaktkameraet jeg synes er interessant siden jeg gikk over til DSLR. Nå har jeg i allefall lagt ut den "enorme" sum av ca norske kroner 36,- på et par e-baybatterier til X10, så denne store investeringen gir meg vel ikke noe valg, det må vel bli Fujicolor X10. Har du fått mottatt disse batteriene og fått prøvd de? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå