Paisley Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 (endret) Apropos Fujifilm Finepix X10! fujiguys publiserte nettop sin rykende ferske unboxing video, og deres top feature video kommer til fredag* *Hentet fra twitter Endret 14. november 2011 av FredrikV. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Enda en post fra min side angående X10. Dpreview har lagt ut et galleri med en god del eksempelbilder tatt i forskjellige og noen krevende situasjoner Fujifilm X10 Preview Samples Gallery Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) X10 er vel nærmere G12 i størrelse enn NEX-5 med kit-objektiv? Joda, jeg er nok vel mye opphengt i størrelse istedet for "kvalitet". Ingenting i veien for å ha størrelse som et av de viktigste kriteriene. Du sier du har 7D allerede. Hvorfor da ikke få noe som skiller seg skikkelig fra dette? Personlig har jeg Nikon D7000 og Olympus Xz1. Olympusen er et lite hakk større enn S100, som du sikkert vet, og man må da over på jakkelommer. XZ1 er flott som jakkelommekamera, men om du skal ha virkelig lommekamera (dongerilomme), må du ned i S100. Edit: Ser ut som X10 kan være en verdig konkurrent som "jakkelommekamera". Nex5 har jeg oppfattet som et lite hakk større enn disse kameraene. Og jeg er forøvrig godt fornøyd med bildene fra XZ-1 og vil tro at X10 også leverer meget gode bilder [kremt;edit] bildekvalitet. Endret 15. november 2011 av trygvan Lenke til kommentar
polljen Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 X10 er vel nærmere G12 i størrelse enn NEX-5 med kit-objektiv? Joda, jeg er nok vel mye opphengt i størrelse istedet for "kvalitet". Olympusen er et lite hakk større enn S100, som du sikkert vet, og man må da over på jakkelommer. XZ1 er flott som jakkelommekamera, men om du skal ha virkelig lommekamera (dongerilomme), må du ned i S100. Edit: Ser ut som X10 kan være en verdig konkurrent som "jakkelommekamera". Nex5 har jeg oppfattet som et lite hakk større enn disse kameraene. Og jeg er forøvrig godt fornøyd med bildene fra XZ-1 og vil tro at X10 også leverer meget gode bilder. Når det gjelder Nex-5 så gikk den ned i ei jakkelomme, objektivet var kanskje i største laget i forhold til huset. Ideelt sett så skulle standardobjektivet hatt en størrelse àla Panasonics 14-42 Pancake for m4/3. Når det gjelder "lommer" så er det jakkelommer vi snakker om, av "diverse" typer. XZ1 er nok ett bra kamera, men jo mer jeg leser om X10 jo mer "hektet" blir jeg. S100 er ikke ute av bildet, men det blir mindre og mindre aktuelt når jeg setter det opp mot X10. Så nå skal jeg sette meg ned og se film nr 2 fra "Fujiboys". Salgsvideo forkledt som infofilm er det kanskje, men film nr 1 gjorde meg i allefall ikke mindre interresert. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 XZ1 er nok ett bra kamera, men jo mer jeg leser om X10 jo mer "hektet" blir jeg. S100 er ikke ute av bildet, men det blir mindre og mindre aktuelt når jeg setter det opp mot X10. Så nå skal jeg sette meg ned og se film nr 2 fra "Fujiboys". Salgsvideo forkledt som infofilm er det kanskje, men film nr 1 gjorde meg i allefall ikke mindre interresert. X10 er vel det første kompaktkameraet jeg synes er interessant siden jeg gikk over til DSLR. Nå dekker jeg mitt størrelse-behov med GF1/E-P1 og 14/20mm pannekaker, så X10 er ikke aktuell for min del ... Lenke til kommentar
polljen Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 XZ1 er nok ett bra kamera, men jo mer jeg leser om X10 jo mer "hektet" blir jeg. S100 er ikke ute av bildet, men det blir mindre og mindre aktuelt når jeg setter det opp mot X10. Så nå skal jeg sette meg ned og se film nr 2 fra "Fujiboys". Salgsvideo forkledt som infofilm er det kanskje, men film nr 1 gjorde meg i allefall ikke mindre interresert. X10 er vel det første kompaktkameraet jeg synes er interessant siden jeg gikk over til DSLR. Nå har jeg i allefall lagt ut den "enorme" sum av ca norske kroner 36,- på et par e-baybatterier til X10, så denne store investeringen gir meg vel ikke noe valg, det må vel bli Fujicolor X10. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Nå har jeg i allefall lagt ut den "enorme" sum av ca norske kroner 36,- på et par e-baybatterier til X10, så denne store investeringen gir meg vel ikke noe valg, det må vel bli Fujicolor X10. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Nå har jeg i allefall lagt ut den "enorme" sum av ca norske kroner 36,- på et par e-baybatterier til X10, så denne store investeringen gir meg vel ikke noe valg, det må vel bli Fujicolor X10. Velkommen i klubben får en nesten si! Har selv hatt en bestilling inne på kameraet siden starten av oktober, og klarer knapt å vente de siste dagene som nå er igjen før kameraet blir tilgjengelig i butikk. Ekstrautstyret blir og tilgjengelig den 18, og både solblenderen og vesken er jo til å spise opp! Dersom du er interessert er det mye bra lesestoff, og ikke minst linker å finne på de siste sidene i denne tråden, og om du har twitter kan jeg anbefale deg å følge "fujiguys" på twitter for å få både tips, nyheter og linker til mange snanse sider som omhandler x10. Og som du påpeker i posten din er det jammen ikke store summen en skal ut med for batterier til dette kameraet. Til og med de orginale batteriene koster toppen et par julesedler Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Japanphoto kan i dette sekund meddele på sin facebook side at de har fått inn Fujifilm Finepix x10 til sitt lager, og at de umiddelbart vil sende ut til de som har forhåndsbestilt. Kameraet blir som forventet tilgjengelig i butikk den 18. November Lenke til kommentar
polljen Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Japanphoto kan i dette sekund meddele på sin facebook side at de har fått inn Fujifilm Finepix x10 til sitt lager, og at de umiddelbart vil sende ut til de som har forhåndsbestilt. Kameraet blir som forventet tilgjengelig i butikk den 18. November Ja men, da var det vel ikke annet å gjøre enn å bestille X10 omgående (oppdrag utført ). Og akkurat som med sjokoladen fra Netshop i "gamle dager", så legger (fremdeles) JP med et lite gavekort på en fotobok. Det er jo tanken som teller! :thumbup: PS! Så er det bare å håpe at undertegnede får en bedre "feeling" for X10'en enn han fikk for Nex'en!!!! Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Du har helt rett i at det er tanken som teller, og det kommer nok en dag hvor et gavekort på en fotobok kan komme til unnsetning. Forhåpentligvis blir orderen sendt fra lageret enten i kveld, eller tidlig i morgen, slik at kameraet er i postkassen i løpet av helgen. Tidligere erfaringer fra JP´s nettbutikk tilsier at jeg kan forvente dette Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Fint at fler her kjøper det kameraet. Har lyst på et mindre kamera selv som supplering til min DSLR. Har G9 og siden Canon ikke kommer med ny G ennå, og G12 er laget av plast, er nok denne noe for meg. Følger tråden på DP. Blir litt forviret rundt bruken av DR mode. Håper dere kan gi tilbakemelding om inntrykk av denne. Ser til at noe av bruken av DR mode og RAW innstllinger og ISO kan være noe knotete. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 (endret) S100-testbilder hos dpreview - så kan man selv avgjøre om det er et hopp i bildekvalitet i forhold til S95.. http://www.dpreview.com/reviews/studiocompare.asp#baseDir=%2Freviews_data&cameraDataSubdir=boxshot&indexFileName=boxshotindex.xml&presetsFileName=boxshotpresets.xml&showDescriptions=false&headerTitle=Studio%20scene&headerSubTitle=Standard%20studio%20scene%20comparison&masterCamera=canon_s100&masterSample=img_0058&slotsCount=4&slot0Camera=canon_s100&slot0Sample=img_0058&slot0DisableCameraSelection=true&slot0DisableSampleSelection=true&slot0LinkWithMaster=true&slot1Camera=canon_s95&slot1Sample=img_2251&slot2Camera=panasonic_dmclx5&slot2Sample=p1000038&slot3Camera=nikon_cpp7000&slot3Sample=dscn0064-iso100&x=-0.8525860104807476&y=-0.9043711377428726 Endret 19. november 2011 av Trondster Lenke til kommentar
polljen Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Da var Fujifilm X10 pakket ut, og førsteinntrykket er positivt. Størrelsen som har vore en viktig faktor for meg er så absolutt godkjent, og for min bruk så karakteriserer jeg det som "lommevennlig". I forhold til Sony NEX-5n som jeg hadde ett kort forhold til, så er X10 størrelsemessig bedre for meg til denne bruk. NEX-5n er vel ikke SÅ stort, men objektivet på den ruver vel mye når det gjelder størrelse. Nå har jeg bare testet det med "tørrfotografering" (batteriet står på lading), men første inntrykket av søkeren er også positiv og av-/påbryter på objektivet ser ut til å skulle fungere helt OK. Det blir vel noe testing gjennom helgen, og da kanskje med en liten tilbakemelding på slutten av helgen. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Da var Fujifilm X10 pakket ut, og førsteinntrykket er positivt. Størrelsen som har vore en viktig faktor for meg er så absolutt godkjent, og for min bruk så karakteriserer jeg det som "lommevennlig". I forhold til Sony NEX-5n som jeg hadde ett kort forhold til, så er X10 størrelsemessig bedre for meg til denne bruk. NEX-5n er vel ikke SÅ stort, men objektivet på den ruver vel mye når det gjelder størrelse. Nå har jeg bare testet det med "tørrfotografering" (batteriet står på lading), men første inntrykket av søkeren er også positiv og av-/påbryter på objektivet ser ut til å skulle fungere helt OK. Det blir vel noe testing gjennom helgen, og da kanskje med en liten tilbakemelding på slutten av helgen. Gratulerer. Hvordan gikk testinga? Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Gratulerer. Hvordan gikk testinga? Psst! I Fujifilm X10´s erfaringstråd finner du det du er ute etter Lenke til kommentar
Teac Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 Hadde håpet på å plukke opp et Powershot S100 før jul. Lar det seg gjøres mon tro? Det skulle være i butikk ila november, men tror Canon rammes av flommen i Thailand? Har muligheten for å handle i Usa også, men der har kun noen få Bestbuy butikker den i butikk. Noen som vet når den er ventet inn på lager? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 (endret) Ankomsten spenner seg over en periode på 2 til 30 dager, normalt så er dette forventete datoer altså usikkert. De som skriver 2 dager gjør dette bare for å "lure" kunder til og forhåndsbestille kameraet. Endret 27. november 2011 av Nautica Lenke til kommentar
se# Skrevet 27. november 2011 Del Skrevet 27. november 2011 De som skriver 2 dager gjør dette bare for å "lure" kunder til og forhåndsbestille kameraet. Jeg ville ikke brukt anførselstegn rundt lure. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 28. november 2011 Del Skrevet 28. november 2011 Hmmm, jeg har fått et uventet "problem". En bekjent til en venn skal selge sitt Leica X1. På grunn av pris og annet har jeg aldri tenkt på X1 för, men han vil "bare" ha 8900 NOK (den originale viewfindern er inkludert), hvilket er klart mindre enn jeg fikk for mitt µ4/3-utstyr, så nå er jeg meget fristet... Fuji X100 er vel egentlig et enda bedre kamera, men det er noe med bildene fra X1 som jeg virkeligen liker. Dessuten er X1 mindre og det synes jeg er positivt. Skal jeg, eller ikke..!? Ikke lett dette. Det er jo et bra pris, så jeg kan sikkert lett få kameraet solgt igjen hvis jeg ikke liker det. Brennvidden blir neppe et problem, for jeg bruker nesten bare 35mm til min 5D. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå