Lucy_Nyu Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Jeg har på ett vis klart å omgjøre alle exe filene på pcen min til å bare åpne i Nero 10, dette betyr i praksis at jeg ikke kan åpne noen spill, programmer og alle andre exe filer på hele pcen. Er det noen måte å fikse dette på? eller må jeg sende den på rep. og risikere å miste alt jeg har på den? Jeg har prøvd å slette alt av nero programmer på pcen ved å avinstallere dem gjennom kontroll-panelet, for og så restarte pcen (hvor jeg da fikk blåskjerm en del ganger før den ville skru seg på ordentlig) når jeg endelig fikk skrudd den på var alle programmene forsatt satt til nero, jeg prøvde så å åpne firefox, noe jeg til slutt klarte uten helt å forstå hvordan jeg fikk det til. Problemet nå er at alle exe programmene er satt til å åpnes i firefox.exe og jeg begynner å bli temmelig frustrert, hva kan jeg gjøre for å rette opp alt dette igjen? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Hei Prøv dette: 1. Åpne registeret ved å gå på Kjør og skrive regedit. 2. Klikk på mappen HKEY_CLASSES_ROOT og deretter på mappen .exe 3. Pass på at verdien til den øverste strengen er exefile, hvis den ikke er det så dobbeltklikker du på den og skriver det inn selv. 4. Gå til HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command. Pass på at den øverste (Standard) er satt til å være "%1" %*. 5. Gå ut av registeret og restart Windows. Lenke til kommentar
Lucy_Nyu Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2011 Når jeg skriver regedit i run får jeg følgende melding opp: "C:\Windows\regedit.exe" "Application not found" Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Ligger den i C:\Windows da? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Dette er for windows vista eller 7, du skrev ingenting om operativsystem. Prøvd selv, og funker som det skal. http://www.dkszone.net/fix-exe-file-launching-program-problem-windows-7-vista Endret 13. februar 2011 av arjato Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Antageligvis fordi "regedit" er en snarvei til regedit.exe Lenke til kommentar
Lucy_Nyu Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2011 Har windows 7 (un-genuine version) Har også prøvd å skrive inn "regedit.exe" i run, men får samme erroren. :/ Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Har windows 7 (un-genuine version) Har også prøvd å skrive inn "regedit.exe" i run, men får samme erroren. :/ Kan du gå inn på C:\Windows og se om regedit.exe ligger der? Det har ikke noe å si om du har ekte Windows eller ikke Endret 13. februar 2011 av TM B Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Er verdt å prøve det jeg linket til, tar bare noen minutter, det er en guide også. Lenke til kommentar
Lucy_Nyu Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Er verdt å prøve det jeg linket til, tar bare noen minutter, det er en guide også. Jeg rekner med at man skal kunne laste ned det programmet, men det går ikke hos meg, det blir lagret i .txt og ikke i .reg som navnet på fila tilsier. Har windows 7 (un-genuine version) Har også prøvd å skrive inn "regedit.exe" i run, men får samme erroren. :/ Kan du gå inn på C:\Windows og se om regedit.exe ligger der? Det har ikke noe å si om du har ekte Windows eller ikke Ja, regedit.exe ligger på C:\Windows, men jeg får ikke åpnet den (når jeg trykker på den spør den om hvilket program jeg vil åpne den i, så må jeg gå hele omveien å finne programmet igjen, og når jeg velger programmet så får jeg error) Endret 13. februar 2011 av Lucy_Nyu Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Jeg rekner med at man skal kunne laste ned det programmet, men det går ikke hos meg, det blir lagret i .txt og ikke i .reg som navnet på fila tilsier. Da kan du bare endre fra txt til reg Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Om den blir lagret i txt så kan du høyreklikke på filen og gi nytt navn. Endenavnet må være synlig, om du ser kun navnet på filen (og ikke navn på fil.***) så må noen instillinger i windows forandres. Endret 13. februar 2011 av arjato Lenke til kommentar
Lucy_Nyu Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2011 Jeg rekner med at man skal kunne laste ned det programmet, men det går ikke hos meg, det blir lagret i .txt og ikke i .reg som navnet på fila tilsier. Da kan du bare endre fra txt til reg Funker ikke å endre navn, og heller ikke hvilket program som det skal åpnes i, fordi jeg ikke vet hvilket program som skal brukes :S Jeg hadde trodd det ville bli fikset av seg selv når jeg endret navnet, men filtypen endret seg ikke, og er fortsatt .txt Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Gå inn på en vilken som helst mappe, øverst til venstre velger du "organiser", velg "mappe og søkealternativer", velg fane "vis", trykk ut "skjul filetternavn for kjente filtyper", trykk OK knapp. Du skal da kunne forandre navn på filen. Lenke til kommentar
Lucy_Nyu Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2011 Har endelig kommet meg inn på "Registry Editor", fikk også til å åpne .reg fila i programmet (vet ikke hvordan) Problemet nå er at jeg ikke helt forstår hva jeg skal gjøre siden alle programmene mine er på engelsk, noe som betyr at jeg må oversette all info fra dere, jeg forstår jo meste parten av det, men nå står jeg fast på punkt 4, fra første posten din "TMB". Hvor finner jeg; HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command. ? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Bare å åpne HKEY_CLASSES_ROOT, deretter åpne exefile, så shell osv. Lenke til kommentar
Lucy_Nyu Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2011 Ah, går litt i surr, fant den. Alle verdiene er som dem skal være, så jeg skal bare restarte, så får vi se hva som skjer. Lenke til kommentar
Lucy_Nyu Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2011 Det funket Tusen takk!!! Lenke til kommentar
thomit Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Now; Don't do it again! Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Prøv denne siden for å gjenopprette assosiasjonen til exe filene dine i Windows 7. http://www.sevenforums.com/tutorials/19449-default-file-type-associations-restore.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå