Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

hvorfor bør dere vaske frukt før dere spiser den?

eksotisk-lady

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjekt å skylle av frukten du kjøper uansett. Butikkstøv, frakten, folk som står og snakker over frukten, folk som tar på frukten når de plukker, middel de har på osv.

Tror ikke det finnes så fryktelig mange som går og biter på frukten i butikken, though. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjekt å skylle av frukten du kjøper uansett. Butikkstøv, frakten, folk som står og snakker over frukten, folk som tar på frukten når de plukker, middel de har på osv.

Tror ikke det finnes så fryktelig mange som går og biter på frukten i butikken, though. :p

Legger til: spor av mugg fra annen frukt/grønnsak som har ligget inntil og folk som mister ned på gulvet og legger oppi igjen.

Jeg for min del ser alltid etter skader på frukten før jeg kjøper. Det være seg bitemerker, hakk, støtskader, mugg og alt annet som viser at frukten ikke tilfredstiller mine ønsker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Å, det finnes nok av rare folk i dette landet som biter i frukten din mens du ikke ser. Har sett noe lignende før, og hadde ballene mine vært litt større sverger jeg at jeg faen meg hadde trampet meg i vei bort til fitta, kjeftet henne ned til hun kunne smake det skitne butikkgulvet og kjeppet henne ut av sivilisasjonen før hun kunne besudle det mer. Men jeg gjorde det ikke.

Lenke til kommentar

Enough with the jokes already, folkens... :p

Det hjelper ikke å vaske et eple hvis en gammel dame har bitt av det ! Da kaster man det.

haha, jeg lo av denne tråden.. hvor mange gamle damer er det som går rundt og biter i eplene før de kjøper dem?

Altså, poenget slik jeg ser det er at man ikke skal være helt likegyldig til dette med renslighet. Det er en kjent sak at veldig mange går og klår på frukten i butikken, og man vet aldri hvor disse personene har hatt fingrene sine. Du skulle bare visst hvor mye bakterier folk bærer med seg, ihvertfall på offentlige steder. Ville du ha spist et eple som har vært borti en persons intime kroppsdel? Mest sannsynlig ikke (håper jeg virkelig), og da ville du heller ikke ha spist av et gjennomsnittlig eple fra butikken, fordi sjansen er at det er mange hundre folk som tar på dem daglig, og man vet aldri hvor god hygiene de har. Så teknisk sett så blir det det samme. ;) Og alle her er kjent med hvor mange spinnville ting menneskeheten er i stand til å finne på... Best å være sikker, vask eplene dine før du spiser dem! :p Endret av StianAarskaug (S10QaN)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...