Rallex Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) . Endret 18. september 2015 av aleksw Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Har vell egentlig ingenting negativt å si om båten, bortsett fra at jeg personlig mener båten ser hjemmelaget ut. Båten er vell egentlig relativt solid for å være en så liten speedbåt, ihvertfall sammenlignet med Hurrycane. Men må også legges til at den veier en god del mer, og med en 9.9 går den ikke i plan. Lenke til kommentar
Rallex Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) . Endret 18. september 2015 av aleksw Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Får den sikkert på plan til slutt, men regner med du ikke planlegger å kjøre med nesten tom tank og alene hele tiden? En kompis hadde en Skater med 35 hk, og jeg tok han lett med Hurrycane 370 med 25 hk.. Vet ikke hvor opptatt du er av fart og slikt, men den gangen jeg hadde speedbåt var fart og anlegg stort sett alt jeg brydde meg om. Lenke til kommentar
Rallex Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) . Endret 18. september 2015 av aleksw Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Kommer jo litt an på hvor budsjettet ditt ligger. Hurrycane 470 er jo en speedbåt med plass til 5, som også tåler stor motor. Samme med Shakespeare. Har du en maks pris du vil bruke på båt? Husk at det også koster penger med vedlikehold osv, så ikke undervurder dette når du lager et "budsjett". Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Og ikke kjøp en gammel drittmotor! Jeg ville kjøpt en relativt ny motor, hvis dette er mulig. Det er så drita kjipt å kjøpe en båt du er stolt av, men som har en ikke- fungerende motor i begynnelsen av juni. Dessuten ville jeg holdt meg unna Skater. Den ser ut som den ble laget ut ifra tegninger fra et Donald- blad. Du har ikke skrevet noe om budsjett, men hvis du går for en båt tilsvarende denne; http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=23715249 med en ganske ny 30- 40 hk motor vil du ha ganske god guffe. Jeg synes Shakespeare er dritmorro båt å kjøre, til tross for at den er litt dårlig i sjøen. Lenke til kommentar
Rallex Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) . Endret 18. september 2015 av aleksw Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Jeg ville ventet til jeg fant noe bedre, men som likevel er aktuelt for deg Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 En Skater med 18 hk tipper jeg går mellom 22- 26 knop et sted. Det avhenger av motor (Tohatsu vs firetakter fra yamaha for eksempel) og hvilken propell den har. Dette er med deg alene. En av grunnene til at jeg anbefaler Shakespeare er at den er rask, og du får en båt som er lett å selge igjen... Lenke til kommentar
The_Boat_Lover Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Har eg kompis som har en skater. Han har 9,9 motor på den, så den planer ikke og går ikke særlig fort, men uansett en kjempe gøy båt å kjøre. Lenke til kommentar
Bruflat Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 Skater 13 er jo max motor 60hk, men vil tro du kan putte på en 90 med litt forsterkninger. Ville ihvertfall hatt en 40-50 på den skal man ha det litt morro! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå