Thinaran Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Nettopp mottatt min nye smekre 12", og prøver å logge på det trådløse nettverket på jobb via Airport Extreme. Airporten finner nettverket, men når jeg skriver inn passordet for å logge meg på, får jeg beskjed om at jeg har skrevet inn feil passord (nei, det er ikke det som er problemet. Passordet er rett.) Kollegaen min kommer seg på med sin Mac med samme passordet, så hva er problemet? Og en ting til: Når han kom innom med sin (han er på ferie), funket plutselig passordet, og Internett. Det var etter at jeg skrudde på noe som kalles AppleTalk. Men da han gikk funka ikke Internett igjen, så jeg skrudde av Airporten for å skru den på, og nå får jeg beskjed om at det er feil passord igjen! Argh! :x Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 har ikke vært borti airport(eller mac for den slags skyld), men eg prøver alikevel... har dere kryptering på nettet? er det satt opp rett kryptering både på basestasjon(airport) og på klienten? kanskje airporten krypterer mer en hva klienten klarer... bare et skudd i mørket... Lenke til kommentar
Thinaran Skrevet 8. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2003 Jo, det kan jo være en ide, men jeg er Mac-n00b, så jeg vet ikke hvordan jeg fikser det, hvis det er kryptering som er problemet. På basestasjonen? Må adminen skru av kryptering, eller kan jeg gjøre det via et program jeg ikke har funnet ennå? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 personen som har admin tilgang til basestasjonen må skru dette av om det skal slås av(anbefales ikke). snakk med personen som drifter basestasjonen(og nettverket generellt), den personen vet hvilken kryptering det er snakk om(64, 128, 256). så sjekker du med hva din pc kan takle(radiokortet). Lenke til kommentar
Thinaran Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Hehe ... Problemet lå ikke i softwaren, men heller i hardwaren (på en måte). Da jeg installerte Airport Extreme-kortet hadde jeg visst vært litt slurvete. Antenna som skulle stå i kortet var ikke 100% fast, og der lå problemet. For å sitere en kompis: "Alle datamaskiner er laget av mennesker, og ingen av dem er perfekt, men nærmere perfekt enn Mac kommer man ikke." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå