m0rten95 Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Hei. Pc'n vil ikke starte etter at den skrudde seg av. Hadde akkurat fått skrudd på pc'en og starta opp COD: MW2, så den hadde ikke nådd å blitt varm enda. Hadde overclocka CPU'en og skjermkorte dagen før. Har overclocka CPU'en et par ganger før, og dersom den blir for varm skrur den seg av. Men går den på igjen hvær gang. Samme med skjermkortet. Det lyser fra knappene på hovedkortet, så den får strøm. Men når jeg trykker på start knappen blinker de bare. Har prøvd å resette bios, det hjalp ikke. Pc'en er ikke spesielt varm, CPU'en og skjermkorte ligger vanligvis på rundt 40-50 grader in-game. Edit: Overclocka CPU'en fra 3,2 til 3,6 ghz og skjermkorte fra 700 til 750 mhz hvis det har noen betyding. GPU: Gainward GeForce GTX 480 1536MB GDDR5 CPU: AMD Phenom II X4 955 Black Edition Hovedkort: ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3 Endret 14. februar 2011 av m0rten95 Lenke til kommentar
Datafriken Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 åssen CPU kjøler har du? Lenke til kommentar
m0rten95 Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2011 Har stock kjøler Lenke til kommentar
m0rten95 Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Har en mistanke om at det er noe galt med hovedkortet siden pcn ikke får starta opp i heletatt. Noen andre som har peiling ? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 prøvd å resette bios? ta ut strøm av maskinen og ta ut det lille bateriet på hovedkortet. Hold gjerne ned e power knapp i et minnut eller 2. forresten, en venn av meg hadde problemer med at skjermkortet var defekt. Ta det ut, og prøv å starte opp. du vil ikek få noe bilde, men om vifter og slikt går da, så er det et tegn på defekt skjermkort. alle kabler er riktig koblet opp? Lenke til kommentar
m0rten95 Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Prøvd det meste, resette bios funket ikke, tatt alt ut av kabinettet i tilfelle det kunne være en kortsluttning, prøvd uten skjermkort osv. Har gått igjennom alle kablene flere ganger, fant ingen feil der. Lenke til kommentar
XfiX Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Har også samme problem. Pcen skrudde seg av i går og vil ikke starte. det rare er at vi har nesten samme specs. mine specs Amd 955 black editon Crosshair 3 Sappihire 5850 Noen som har noen ider? Lenke til kommentar
phlake Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Kjipe greier, men det bør jo være et varseltegn når du har klokket cpuen før og den har gått varm. En prosessor lever ikke lenge under slike forhold - og stockkjøler er ikke beregnet på noe særlig overklokking. Spørs om det er noe vitalt som har tatt kvelden ja.. Lenke til kommentar
XfiX Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Jeg klarte å fikse det nå, det var psuen som hadde røket Tror noen jeg får garanti på psuen eller noe sånt? Endret 15. februar 2011 av XfiX Lenke til kommentar
m0rten95 Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Fant ut i går kveld at det var PSUen som det var feil med (Corsair TX750w). Trodde først at det var CPUen som ikke fikk nok strøm, men så prøvde jeg min gamle PSU (bare 600w), da fikk jeg startet pcen. Har ingen anelse hva som er galt med PSUen, vet bare at den ikke vil starte. Som jeg nevnte øverst er det enda litt liv i PSUen siden lysene på hovedkortet lyser. Prøvde å jumpstarte PSUen uten noe suksess. Sendte en e-mail til komplett for å høre om det var noe garanti på den, har ikke fått svar enda... Endret 15. februar 2011 av m0rten95 Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 når du jumpstartet den, gikk viften på strømforsyningen da? Lenke til kommentar
m0rten95 Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 @XfiX: Klarte du fixe PSUen ? Nei, viftene gikk ikke... Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 da er psu defekt, søk om retur. gå inn på orderen din på komplett, og trykk knappen for å søke om garranti greia der. Skriv så inn det du må fylle inn. Du vil få et nummer på mail, og instruksjoner der. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Om du ser på esken til psu så ser du at det står 5år garanti. Så du må logge deg inn på komplett og søke om retur. PS: Har selv 3-4 stykker av samme psu. Endret 15. februar 2011 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
XfiX Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) @XfiX: Klarte du fixe PSUen ? Nei, viftene gikk ikke... Nei hadde en 550W liggende i skapet Men jeg håper jeg får noe form av erstattning, jeg var jo så dum å kjøpe den på "Amentio" Ps det er en Chieftec 750 modelær den gammle shiten xP Endret 15. februar 2011 av XfiX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå