Skatteflyktning Skrevet 6. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2011 Heldigvis driver Statene per idag stort sett med tyveri (og litt slaveri paa siden) saa vi har hatt en klar bedring siden de dager. Slike utsagn burde da drepe lysten for de fleste her inne til å føre en saklig diskusjon... Du mener at det ikke har bedret seg? Lenke til kommentar
BelzeBob Skrevet 6. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Heldigvis driver Statene per idag stort sett med tyveri (og litt slaveri paa siden) saa vi har hatt en klar bedring siden de dager. Slike utsagn burde da drepe lysten for de fleste her inne til å føre en saklig diskusjon... Du mener at det ikke har bedret seg? *grove bilder i spoiler* Hvilken virkelighet lever du egentlig i? Endret 6. mars 2011 av Rampage La grove bilder i spoiler Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2011 Fullt enig i dine observasjoner. Det jeg finner tildels merkeligst ved Holocaust-historien er ikke tallene (som jeg igrunnen ikke finner saerlig viktig), men forskjellsbehandlingen mellom joeder og sigoynere av historieskriblerne. Om noen har noen forklaring paa dette er jeg lutter oere. Når jeg sier holocaust, mener jeg altid 12-15 millioner mennesker, ikke bare 6 million jøder. Dette inkulderer flere millioner med russiske krigsfanger, hundretusen av romani, slavere osv. Ja selv handikapete og ateister. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 6. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2011 Lar være å slette posten min, måtte bare få det ut, og skal legge det teamet dødt til en annen og mer passende tråd. Men til din post Partlow, det er da ingen som fornekter at jødeutryddelsen fant sted? Bare se på hvordan verdenssamfunnet tedde seg etter WW2, de ga jo jødene sitt eget land. (årets tynneste argument, men du ga ganske utfyllende beviser for under WW2) Kan ta diskusjonen videre i denne tråden. Videre så burde du (selv om det er ganske slitsomt) lese hele denne tråden, så vil du se at den er dominert av holocaust-debatten og hvorvidt den fant sted. Da Holocaust er det som definerer Nazi-regimet og dermed Hitler. Lenke til kommentar
greiven Skrevet 6. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Skal prøve å svare så godt jeg kan på dine påstander, BelzeBob. 1. Eksperter har regnet på det og kommet frem til at det faktisk går, eller kan gå, å kremere 1 kropp på 1 time (i gjennomsnitt) i en slik typisk ovn som nazistene hadde i sine krematorier: Her har vi altså 6 ovner. Forklar meg hvordan man brant mange hundre, eller mange tusen per dag i disse ovnene. Ta høyde for at slike gammeldagse ovner også trenger å kjøles ned innimellom og vedlikeholdes. Aske skulle vel tas ut etterhvert osv også. Si gjerne også noe om hvorfor man i 1941 kun ville ha 6 ovner i et slikt bygg. Hvorfor ikke 60 eller 600? De mange vitnemålene forteller jo om at mange tusen ble gasset per dag i nettopp denne kremaen. Feil. De fikk plass til flere enn èn kropp i en kremeringsovn, og nazistene fylte stadig krematorieovnene med nye lik. Dette gjorde at temperaturen ble høyere, og prosessen ble framskyndt. Konstant tilførsel av koks ble dermed ikke like nødvendig. Jeg regner også med at Topf & Söhne mer er nok var villige til å levere nye ovner etter hvert som dette ble nødvendig. 2. Si meg også hvorfor man var så interessert i krematorieovner - når en mye enklere og uhyre langt mer effektiv løsning hadde vært å hatt søppelforbrenningsanlegg, noe man har brukt siden slutten av 1800-tallet. Når kapasiteten på ovnene ble sprengt ble det til tider brukt massebrenning. 3. Vi vet om hærskarene av mennesker som overlevde "dødsleirene"; menn, kvinner og barn. Friske og syke. Vi har hørt historiene fra overleverne selv - om hvordan de tilbragte måneder i sykeseng, og om hvordan de ikke ble gasset til tross for at de ikke var til noen særlig nytte. Men allikevel syns Hitler det var en god idé å sende Einzatsgruppen land og strand rundt for å jakte på jøder, skyte de og lage rapporter om hvor mange jøder de massakrerte? Var det ikke også noe med at "tyskerne ville skjule alle bevis" og så allikevel overlever disse pene og pyntelige dokumentene? Dette er jo også en litt snodig ting. Vel, vi vet jo også med sikkerhet at ikke alle menneskene i konsentrasjonsleirene ble drept. Noen var til nytte for nazistene, mens andre ble behandlet bedre pga. at de ikke var f.eks. jøder, sigøynere, homofile eller hadde et fysisk handikap. Såkalte ariere ble bedre behandlet enn "andre folkeslag", og fikk noen fordeler med det (deriblant skandinavere og nederlendere, som Hitler så på som en "høyverdig rase"). Og hvordan kan du med sikkerhet si at dokumentene var ment for allmennheten? Det er jo også et faktum at en stor del av dokumentene ble tilintetgjort når nazistene innså nederlaget, og det er jo en grunn til det. 4. Vi vet at å jobbe med gass er ekstremt risikabelt. Hvorfor skulle nazistene velge å bruke giftgass istedenfor metoder som var mye enklere og mer økonomiske? Nazistene visste f.eks helt sikkert om giften ricin som man kan drepe folk med uten at det er risikofylt for en selv. Når nazistene jobbet med Zyklon B, så sniffet de akkurat ikke gassen før de tømte den i gasskamrene. Og hvis du skal si noe sånt som "det er ekstrem høy eksplosjonsfare" så svarer jeg følgende: mengdene nazistene brukte pr. gassing var 200 ganger mindre enn hva som var krevd for en eksplosjon. Link: http://historienet.no/2-verdenskrig/pastand-kremering-umulig Link: http://historienet.no/2-verdenskrig/pastand-gass-var-for-risikabelt Som sagt før, Zyklon B var et effektivt middel til gassing (der det bare trengtes 300 ppm hydrogencyanid for å drepe et menneske, derav veldig små menger Zyklon B til å drepe en stor mengde mennesker), det var billig, samt at det ikke vakte stor oppmerksomhet å kjøpe det (siden det også ble brukt som avlusningsmiddel). 5. Paradoks: nazistene ville skjule massemordet osv osv osv, men det ble jo "oppdaget" allikevel. Pussig, ikke sant? Tenk hvor mye energi de hadde spart om de bare isolerte jødene i ghettoene og lot de sulte ihjel slik Stalin gjorde med ukrainerne, og slik Eisenhower gjorde med sine krigsfanger? Ville man skjule det for den tyske befolkningen kunne man jo bare transportere jødene ut på en slette langt fra folk. Meningen med Auschwitz var jo også at andre folk aldri skulle få vite om grusomhetene som skjedde der. Det var jo ikke bare i selve Auschwitz at vaktholdet var strengt. Tipper at en vanlig innbygger i Oswiecim ikke fikk nærme seg leiren. Og mange ble sultet ihjel i Auschwitz også, der dagligkosten var en liten del suppe og urent vann. 6. Woina har dokumentert at tyskerne hadde et ferdig utviklet avlusings-opplegg for tog der tog ble avlust med gass inne i tunneler. Så ... hvorfor bruke masse energi på å bygge disse kremaene? Man bygger vel krematorier for å kvitte seg med likene, uavhengig om de døde i et tog eller i et gasskammer. Og i såfall: kanskje avlusningen av tog var skalkeskjulet for å bruke Zyklon B, samt med avlusning av klær, sengetøy ol. 7. I 1985 klarte man ikke å finne ett eneste menneske som ville vitne i en rettssal mot busemann Ernst Zündel og under ed si at man hadde sett noe utrydding av mennesker i nazistenes konsentrasjonsleirer. Derimot var det flere som stilte opp som sa at de ikke hadde sett noe utryddelse på gang. Hvordan forklarer du dette snodige faktum? Var utryddelsen usynlig, kanskje? Vel, kanskje de bare ikke letet på riktige plassene? Jeg er også ganske sikker på at de hadde funnet vitner om de virkelig hadde lett, men siden dette var en sak Zündel selv hadde satt opp, så var det ikke sikkert han og holocaust-nekterne prøvde så hardt heller. Ikke vet jeg. Det er jo også kjent at Zündel er antisemitt, holocaust-nekter og nazist av høyeste rang. Samtidig vil det alltid være noen som stikker seg ut på en eller annen måte med å nekte for holocaust, selv om de kanskje var i leirene. Noen så mer enn andre, avhengig av såkalt "rase", posisjon i leiren og tidspunktet de var der. Til sist vil jeg si at det fins absolutt ingenting i Wannsee-dokumentene som sier noe om å drepe jøder. Ganske suspekt at dokumenter nazistene skrev nevnte utryddelse av jøder. Samt talen til Heinrich Himmler i Poznan 4. oktober 1943, der han snakker om "die Ausrottung des jüdischen Volkes", altså utryddelsen av det jødiske folk. http://www.youtube.com/watch?v=7_XS3Xra0Xs Endret 6. mars 2011 av greiven 1 Lenke til kommentar
Woina Skrevet 6. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2011 Her er et lite bidrag til dette med gassing og etterfølgende kremering av et meget troverdig og svært høyt ansett øyenvitne, dr. Leo Eitinger. Han var der selv mens det skjedde og her er et utsnitt av hans beretning hentet fra Vigrid som regnes som landets fremste nettside om HoloCa$h: Tre artigheter: 1. Man kastet gassbomber på fangene fra vinduer høyt oppe på veggene:) 2. Man klippet håret på de døde etter at de var gasset med Zyklon-B. 3. Man fraktet likene fra gasskamrene til krematoriene før brenning. Her er artikkelen det er hentet fra. Den inneholder mye annet godt stoff også: http://www.sannhistorie.net/eitingerlege.htm Dette er den måten HoloCa$h-myten bygges og vedlikeholdes på Jeg ler:-) 1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 6. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Spørsmål: Med Einsatzgruppen-gruppen så bekreftet de hvor de drepte, og man fant likene, og man identifiserte dem. Hvorfor finnes det ikke bevis på konsentrasjonsleirene? Jeg kan godta at man sprer asken, det blir mye aske, og lokalbefolkningen ville merke det etter en stund med konstant askehiving, men la oss gi faen i det. Hvor er beinrestene? Nazistene hadde ovner, men men når du kremerer så blir du ikke kvitt beina. Hadde nazistene maskinery for å mose beinene? Og hvor ble det dumpet hen? Bein har en vekt større en luft, derfor må den ha blitt dumpet en plass. Wikipedia påstår at det er alt fra ca 1 og en halv kilo til 3 kilo med aske etter kremeringen BTW. Men da har vi fortsatt beinrestene igjen: Hvor er de, og hvorfor ble de ikke funnet? Og hvorfor er det umulig at "jødene" døde av at den tyske forsyningslinje ble ødelagt, og derav sultet og ble syke av tyfus? Edit: Takk BB Endret 6. mars 2011 av del_diablo Lenke til kommentar
BelzeBob Skrevet 6. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2011 dette var en sak Zündel selv hadde satt opp Eh ... hallo? Foreslår at du ser denne dokumentaren: http://www.youtube.com/watch?v=pG9-_0GCJFg Etterpå kan vi kanskje snakke om Holohoax. Reinhert-gruppen Du mener vel Einsatzgruppen. Lenke til kommentar
drz Skrevet 6. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Heldigvis driver Statene per idag stort sett med tyveri (og litt slaveri paa siden) saa vi har hatt en klar bedring siden de dager. Slike utsagn burde da drepe lysten for de fleste her inne til å føre en saklig diskusjon... Du mener at det ikke har bedret seg? *grove bilder i spoiler* Hvilken virkelighet lever du egentlig i? haha sorry my bad, leste "staten" og trodde du mente Norge. Når jeg ser du skriver statENE er jeg selvfølgelig enig med deg om at det fortsatt er mye snusk ute og går = Edit: Men hvis jeg skal kjøre samme stilen en gang til, så er det at folk nekter å godta at konsenstrasjonsleirene og massemord av jøder i stor skala foregikk, så krever det at en vandrer igjennom siste århundretalles historie med bind for øynene, øreklokker og plent nekter å se på det lille av lys og lyd som siver igjennom. Blir nesten skamfull av at personer i Norge, et sted med duganes utdanning og folkeopplysning, ikke innser dette. Og nei dere trenger ikke svare meg, har null interesse å lese noen av deres håpløse konspirasjonsteorier på dette punktet her. Du kan vanskelig overtale en religiøs fordi det i teorien er umulig å bevise/motbevise gud, men det her er det fult mulig å finne ut sannheten. Så lenge dere finner troverdige kilder, som er overraskende lett på dette punktet her. Prøv å dra det her opp i en diskusjon med oppegående mennesker og du skal se folk ser dumt på deg. Endret 6. mars 2011 av drz 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 6. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) haha sorry my bad, leste "staten" og trodde du mente Norge. Når jeg ser du skriver statENE er jeg selvfølgelig enig med deg om at det fortsatt er mye snusk ute og går = Stemmer, Norge er kun en av Statene som driver med "snusk" og er ikke spesielt ille om man sammenligner med mange andre som Libya, Zimbabwe, Kina, Russland, Israel eller USA. Den ligger vel omtrent midt paa treet tror jeg. Endret 6. mars 2011 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
drz Skrevet 6. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2011 haha sorry my bad, leste "staten" og trodde du mente Norge. Når jeg ser du skriver statENE er jeg selvfølgelig enig med deg om at det fortsatt er mye snusk ute og går = Stemmer, Norge er kun en av Statene som driver med "snusk" og er ikke spesielt ille. I et verdensbilde er faktisk Norge veldig veldig snille, og jeg siktet ikke til norge når jeg mente snusk . Vi scorer lavest på korrupsjonsskalaen og i en internasjonal sammenheng gjør vi veldig lite "feil". (minus at vi sendte noen flyktninger tilbake til hellas når menneskerettighetsdomstolen rett etter på sa at det var et brudd, siden flyktningene har det helt jævli der nede). Lenke til kommentar
BelzeBob Skrevet 6. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2011 ....folk nekter å godta at konsenstrasjonsleirene og massemord av jøder i stor skala foregikk Du mener de tyske konsentrasjonsleirene? Joda, tyskerne hadde konsentrasjonsleirer. Ingen benekter det. Dette med massemord av jøder i stor skala er det dog mange av oss som har vanskelig for å tro på. Pussig dette med at så mange innbiller seg at noen påstår at tyskerne ikke hadde konsentrasjonsleirer. En fyr hadde vært og sett på leirene: Bilde fra en tyske konsentrasjonsleir: 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 6. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) I et verdensbilde er faktisk Norge veldig veldig snille, og jeg siktet ikke til norge når jeg mente snusk . Jeg tror dette er fordi du ikke anser tyveri og slaveri begaadt av Staten som snusk. Anser du det som "snusk" naar Hugo Chavez vedtar en lov som gir ham rett til aa overta privat eiendom i Venezuela? Endret 6. mars 2011 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 6. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2011 I et verdensbilde er faktisk Norge veldig veldig snille, og jeg siktet ikke til norge når jeg mente snusk . Jeg tror dette er fordi du ikke anser tyveri og slaveri begaadt av Staten som snusk. Anser du det som "snusk" naar Hugo Chavez vedtar en lov som gir ham rett til aa overta privat eiendom i Venezuela? Det er stor forskjell på hva man har muligheten til og hva man faktisk gjør. Jeg vil tippe Chavez er litt mindre saklig og rettferdig dersom han tvangsutkaster noen. I Norge har staten myndighet til å tvangsselge eiendelene dine dersom du skylder dem nok penger. Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 6. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2011 Har vært borte i noen dager, men har selvfølgelig lest meg opp litt... Jeg kan ikke noe for det, men er litt betatt av humoren din De to øverste bildene er fra Krema I i Auschwitz dit hvite mennesker valfarter for å gråte og lære seg om gasskamre. Bildene viser en av dørene som leder inn til gasskammeret samt det ene hullet i taket der Drysse-Knut drysset inn Zyklon B hvert kvarter i flere år non-stop. Drysse-Knut stod på taket vi ser på bildet iført gassmaske. Når det var sludd, regn og snø stod han der sammen med Paraply-Pål. Dette var knasende god underholdning for pasientene som befant seg på sykehuset, den andre bygningen vi ser på bildet: På grunn av senil-demens glemte dessverre sannhetsvitnene fortelle om at Drysse-Knut befant seg på taket dag etter dag, natt etter natt (med lommelykt) sammenhengende i løpet av nesten hele Holocaust. Vel, etter en stund bestemte man seg for å gasse folk i Krema II istedenfor. For der hadde enda flere fanger direkte innsyn. Man ville jo gi de litt god underholdning. Å sitte i konsentrasjonsleir og bare konsentrere seg i årevis er jo som kjent langdrygt og kjedelig. Man må ha litt god underholdning. Så en annen ting jeg kom over: Vel, dårlig ingeniørarbeid kan lett forårsake bygninger til å falle sammen. Ikke perfekt symmetrisk ned i sitt eget fotavtrykk. Det får man kun ved kontrolert nedriving. Regner med du er ekspert på det området også, som alt annet her i verden. Litt off topic dette, men anbefaler deg å se filmen Loose Change på google viddeo her, alternativt også serien 9/11 Coincidences på youtube. Dette er selvfølgelig kun toppen av isfjellet av filmer osv, men måtte bare nevne det.. sorry :O 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 6. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Det er stor forskjell på hva man har muligheten til og hva man faktisk gjør. Jeg vil tippe Chavez er litt mindre saklig og rettferdig dersom han tvangsutkaster noen. I Norge har staten myndighet til å tvangsselge eiendelene dine dersom du skylder dem nok penger. Ja, de kan selvfoelgelig vedta at du skylder dem pengerom de vil, noe de ogsa har gjort og vil fortsette med. Kan ikke helt se at Chavez er mindre saklig og rettferdig i sin fremgangsmaate. Det gaar vitterlig lovlig for seg der (loven endres naar den er en hindring for "folkets vilje"). Endret 6. mars 2011 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 6. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2011 Det er stor forskjell på hva man har muligheten til og hva man faktisk gjør. Jeg vil tippe Chavez er litt mindre saklig og rettferdig dersom han tvangsutkaster noen. I Norge har staten myndighet til å tvangsselge eiendelene dine dersom du skylder dem nok penger. Ja, de kan selvfoelgelig vedta at du skylder dem pengerom de vil, noe de ogsa har gjort og vil fortsette med. Kan ikke helt se at Chavez er mindre saklig og rettferdig i sin fremgangsmaate. Det gaar vitterlig lovlig for seg der (loven endres naar den er en hindring). Det er ingen som vedtar at du skylder "dem" penger, og det blir latterlig å sammenligne Norge med andre land som styres av pøbler. Du får det til å høres ut som om staten sender embetsmenn ut på gaten og peker på tilfeldige folk som må betale millioner av penger inn til en privat konto til vår grusomme diktator Stoltenberg. Jeg er fullstendig klar over at du mener skatt er stjeling, så jeg fatter ikke hvorfor jeg gadd å engasjere meg. Det er uansett rimelig off-topic. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 6. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2011 Igjen, denne topicen handler primært om Hitler, Nazi-tyskland og ting som kan kobles til dette, noen digresjoner er selvfølgelig lov, men ikke spor helt av Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 6. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Jeg er fullstendig klar over at du mener skatt er stjeling, så jeg fatter ikke hvorfor jeg gadd å engasjere meg. Det er uansett rimelig off-topic. Enig i at det gikk litt off-topic. Dog der er endel likhetstrekk mellom datidens Tyskland og andre Stater (deriblandt Norge), men det faar vi vel holde utenfor denne traaden. Endret 6. mars 2011 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
BelzeBob Skrevet 6. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Har vært borte i noen dager, men har selvfølgelig lest meg opp litt... Jeg kan ikke noe for det, men er litt betatt av humoren din You're welcome, fair lady. Endret 6. mars 2011 av BelzeBob Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg