Gå til innhold

Den virkelige Hitler. NB: STERKE BILDER!


pk2010

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Her er en kroknese i prosessen med å slå ihjel en SS mann med spade i Dachau.

 

Det ser ikke ut som en SS-person. Uansett om det er en SS-mann eller ikke, bildet viser bare en person som står med en spade, sammen med to andre.

 

Må nesten le, men det kan man vel ikke i en så alvorlig tråd. Men Victor Frankel beskriver faktisk at fangevoktere ble slått i hjel da leirene ble befridd. Så stort var hatet. Forståelig, men ikke akseptabelt. Poenget er at Victor Frankel i sin bok beskriver mye annet som de to herrer nok ikke vil godta. Han er død, men bøkene hans lever videre og noen av dem er grufull lesning om hvordan Nazistene reduserte mennesker til nummer som ble behandlet verre enn dyr. Dette interesserte jeg meg for allerede på videregående.

 

Som Hitler var Frankel Østerriker og Stalin var Georgier om det er ukjent for trådens lesere.

 

Ingjald Nissen begrunner i sin ovenfor omtalte bok at Nazismen ikke kunne få så sterk rotfeste til at den fikk folkeflertall i England eller i Skandinavia. Disse folkene er i følge vitenskapsmannen Ingjald Nissen mer modne folk som ikke like lett lar seg lede. Det er simpelthen vanskeligere å få en Engelskmann eller en Nordmann til å masjere i takt.

 

Pussig at noen her inne intersserer seg så sterkt for uniformer. Der var nok desverre norske kvinner som la seg på rygg for disse uniformene.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

pk2010: Jeg skjønner ikke hvilket grunnlag du har for alle dine meninger, så jeg har noen spørsmål. Håper du klarer å svare så godt du kan.

 

1. Hva har jødene gjort galt? Det må jo være en grunn til dette hatet og drittsleninginga du har mot jødene.

2. Er jødene en mindreverdig rase? Og på hvilken måte?

3. Hvordan kan du karakterisere alle jøder på samme måte? Hvis jeg konverterer til jødedommen, er jeg da blitt en annen rase?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

He he! pk kunne hatt fast show på TV med bare gamle Hitler-klipp. :)

 

Tror nok Chaplin som Hitler og barber og serier som http://no.wikipedia.org/wiki/%27Allo_%27Allo! ville fått flere seere.

 

Kan ikke du svare på mine spørsmål i stedet for å poste en haug av videoer som ingen liker?

De kjeder seg og har ikke annet å foreta seg. Greit at jeg bruker noen tastetrykk på å svare siden jeg også kjeder med i disse VM dagene når det ikke er sending.

 

Andre har for lengst logget ut.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

(forskjellig)

 

Hilsen historie student på UiA.

 

edit: angående Norge, var det ikke snakk om opptil 500.000 tyske soldater var i Norge, lærte i grunn aldri hvorfor det var så mange.

 

Hei. Hvor er UiA?

 

En halv million, altså? Vet ikke. Noe jeg selv lurer på er dette med England. Var det ikke egentlig England som invaderte oss først?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Noe jeg selv lurer på er dette med England. Var det ikke egentlig England som invaderte oss først?

:nei:

 

Tja om jeg tilhører urnordmannen, er det spørsmål om hvem du spør og hvor langt vi går tilbake i tiden.

 

Det ryktes at det eldste norske skjelett er funnet på garden min far stammer fra.

 

Var det ikke egentlig England som invaderte oss først?

 

Hvorfor ikke starte en ny tråd på det temaet, så kan du se hvor mange som svarer?

 

Din argumentasjon minner meg om et klassisk sjakkparti kalt "røykteppe" :mad: .

 

UiA kan vel også forveksles med UiAM

 

Unless I Am Mistaken

 

http://www.gaarde.org/acronyms/?lookup=U

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Universitetet i Agder ja :)

Innvadering av Norge, hmm nÅr og hva tenker du spesifikt på?

 

Inntrykket mitt var iallefall at Hitler likte Norge svært godt og vurderte å gjøre Trondheim nordens hovedstad i det tredje riket. Jeg tror disse mange tyske soldatene ble nevnt på vidergående fordi vi snakket om "gutta i skauen", ikke minst at Max manus kom jo just på kino.

Lenke til kommentar

Å, jeg mente at England minela norsk farvann og satte opp baser i Norge osv før tyskerne kom hit. Slik tyskerne så det så "ble de nødt" til å komme hit - istedenfor at England brukte Norge som springbrett.

 

Men er ikke stø i dette.

 

http://www.youtube.com/watch?v=KWgbDSVuBOU

 

Hmm ja, det er vel sant å si at både England og Tyskland var like interessert i "å bruke" Norge i krigen. Akkurat hvem som var her først er vel ikke så forferdelig viktig.

Endret av BelzeBob
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Her greidde jeg å slette / redigere en gammel post til det nesten ugjenkjennelige. Dette utsagnet

 

Ville nok foretrukket en lue fra den Røde Arme fremfor en Nazihjelm med hakekors (det i fet skrift er satt inn etter at det falt ut) om jeg fikk kniven på strupen og måtte velge.

 

var vel det viktigste i den posten. Posten er gjentatt nedenfor der den skulle være. Litt lett å redigere gamle poster her.

 

kgun

 

Er du opptatt av psykopati så last gjerne ned og les denne eboken:

Jeg er ikke Marxist, men studie av Marxismen er et valgfritt emne (under faget økonomiske systemer) i Sosialøkonomi. Marxismen har nok gitt nyttige innspill til teorien om merverdi og utbytting av fattige land. Marx ser på kapital som akkumulert arbeid. Min lærer Nobelprisvinner Trygve Haavelmo har skrevet et meget viktig memorandum fra sosialøkonomisk institutt:

 

"Samfunn styring og velferd"

 

I sum går det ut på at skråsikre ideologier kan lede til et helt annet enn det påtenkte målet. Meget lesverdig memo.

 

Jeg hadde økonometri som valgfitt fag. Haavelmos banebrytenede doktoravhandling som påstås å være minst 40 år forut for sin tid

 

http://stevereads.com/papers_to_read/the_probability_approach_in_econometrics.pdf

 

burde ha interesse for faggrener langt utenfor økonomifaget. De første ikke matematiske sidene burde være av interesse for de som leter etter objektive metoder. Haavelmo var en av de mest interessante, kanskje den mest interessante foreleser jeg noen gang hadde. Enormt inspirerende og avslappet. Ta en titt på de første sidene.

 

Ville nok foretrukket en lue fra den Røde Arme om jeg fikk kniven på strupen og måtte velge.

 

Jeg står fast ved det utsagnet. Omsider har jo også de kommunistiske Pelle http://no.wikipedia.org/wiki/Pelle-gruppen og Osvald http://no.wikipedia.org/wiki/Osvald-gruppen gruppene som måtte gjøre drittjobbene for Milorg http://no.wikipedia.org/wiki/Osvald-gruppen og Kompani Linge http://no.wikipedia.org/wiki/Kompani_Linge fått sin anerkjennelse. De krever ingen medaljer og noen av dem som blir spurt sier at det toget er gått.

 

Nå strides de om hvor ulike statuer skal stå.

 

Pelle Gruppen som opererte på Aker Brygge mener at det er historisk korrekt å plassere statuen av Max Manus på Vippetangen der han opererte. Pelle gruppen opererte på Aker Brygge.

 

Nordmenn kan strides om alt, derfor masjerer vi vanskelig i takt.

 

Som sagt, jeg er ikke religiøs. Utsagnet som ofte tillegges Carl Marx om at "Religion er Opium for folket" er ggså misforstått. I hvertfall strides de lærde om det. Carl Marx skulle med det mene at "Religion er viktig for folket".

 

Ville nok foretrukket en lue fra den Røde Arme om jeg fikk kniven på strupen og måtte velge.

 

Overbevis meg gjerne om hvorfor du ser ut til å foretrekke en Nazi Hjelm med Hakekors. Tror nok du skal slite der som i fortsettelsen i denne tråden.

 

Kan hende var Churchill enig med Mao's utsagn om at

 

"Min fiendes fiende er min venn"

 

når han lovet en av sine beste sigarer til alle smådjevler som kom opp fra helvete og sloss mot Hitler. Ankerteksten på din lenke er vel treffende i så måte.

 

Om det er av interesse så stemmer jeg sosialdemokratisk inntil sosialdemokratiet nok en gang begynner med å sette medlemskap i EU på dagsorden. Det er nok en avsporing.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

He he. Pål Pot. (Litt mer norsk. Bra navn.)

 

PolPot.jpg

 

Hmm, tror PP tok livet av ca. 1/3 av sitt folk. Ikke 2/7. En av oss er visst på villspor her.

 

-----------------

 

Pol Pot

 

AKA 'Brother Number One'. Birth name Saloth Sar.

 

Country: Cambodia.

 

Kill tally: One to three million (or between a quarter and a third of the country's population).

 

---------- http://www.moreorless.au.com/killers/pot.html

 

....eh... hvor mye er 2/7 egentlig? Litt uvanlig måte å telle på... Åja: ca. 2.8 av 10? Altså nesten en tredjedel?

 

Ja ikke mye action her. Men folk leser vel forhåpentligvis. Goodnite. :sleep:

Endret av BelzeBob
Lenke til kommentar

Det virker nesten som det er 2 personer som bruker BelzeBob sin bruker - velger å tro at du ikke er schizofren.

 

Ønsker for din og andres del, at du ikke poster innlegg med bilder og det du nok synes er morsomme kommentarer, som de fleste andre synes er usmakelig. De postene hvor du ikke poster slik, er faktisk mye lettere å ta 100% seriøst, og gå inn for å lese med et åpent sinn. At du også i minst ett enkelttilfelle har sagt deg "enig" med de du diskuterer mot, og at du i mange poster i kveld har postet ditt standpunkt på en måten som ikke skriker "jeg har 110% rett, alle andre har feil". Gjør det lett og interessant!

 

Jeg har ingen ytterlige kommentarer til hva som har blitt diskutert, men følte for å si dette, da jeg regner med det er derfor du diskuterer dette, for å vise at du har/kan ha rett. Måten det har utviklet seg på er positiv på så måte.

 

Det finnes jo uansett tilfeller hos "begge sider" som nekter å gjøre noe annet enn hva som har blitt gjort i 40+ sider, men de får drive på.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...