pk2010 Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 Auschwitz Trial in Poland (with subtitles) - Jan. 18, 1948 - 300k dead http://www.youtube.com/watch?v=NUTxJ_sz4bE http://www.youtube.com/watch?v=fjp1ved5xeg&feature=related 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 25. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 http://www.youtube.com/watch?v=nNiT32IL84M Hahahahaha Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 25. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) (kgun - kommer tilbake til ditt "sannsynlighetsprinsipp" senere) Bra emne. Da kan du begynne med å forklare Bayes formel som snur om på hendelser siden den er meget enkel og burde vært pensum for enhver jurist. Kalmanfilteret, et Bayesiansk filter er også nevnt ovenfor. Det er et spesialtilfelle av mer generelle filtre utviklet ved MIT. Det som gjelder er å stille de store spørsmålene: 1. Hvorfor kom Tyskland til Norge? Var det ikke slik at det var England som først begynte å bruke Norge som springbrett i krigføringen sin? Du kan ha et poeng der, men England hadde et helt annet mål med krigen enn Tyskland - verdensherredømme. Krig er kynisk. Churchill var kynisk. Chamberlein var for veik og måtte erstattes av Chruchill. England var når jeg ser like kynisk på krigen heller ikke mine favoritter. Det var Den Røde arme som kastet ut Tyskerne i Nord og trakk seg tilbake til eget land. De møtte en blankpolert motorisert hær. Russerne hadde gevær til annen hver soldat. Da soldaten ved siden falt plukket han opp geværet og fortsatte der den andre falt. Et offer på 30 millioner mot en motorisert krigsmaskin. Hvorfor sender vi ikke en lignende presang til Moskova som til London hver jul? Russerne trenger selvsagt ikke et juletre. Dernest er en Fransk general som sloss ved Narvik en av mine favoritter. Sammen med en norsk, englesk og fransk hær var de i ferd med å gi tyskeren det endelige nederlag ved Narvik. Da kom det bud fra Churchill om at den engelske hærstyrken skulle trekkes tilbake for den trengtes bedre et annet sted. Krig er kynisme og Churchill var kynisk, men på rett side. Den Franske genralen ble rasende. 2. Som Akasha sier: hvem var de verste forræderne? Hva slags ledere er det som stikker av fra landet sitt straks ting blir litt vanskelig? Se min kommetar til Finn Thranas bok ovenfor. Endret 25. februar 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
pk2010 Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 http://www.youtube.com/watch?v=O3BX4qnfH9g 1 Lenke til kommentar
pk2010 Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 Du kan ha et poeng der, men England hadde et helt annet mål med krigen enn Tyskland - verdensherredømme. Kilde? 1 Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 25. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 For å gjøre tråden litt mer interessant syns jeg vi kan gjøre den om til en hermetisk spam tråd. Lenke til kommentar
Woina Skrevet 25. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 Jeg er litt forbauset over å finne folk som argumenterer for den vedtatte versjonen om de mytiske 6 millioner etter at det i mange år har vært forbudt i mange land å trekke denne historien i tvil. Antall land som innfører lovforbud er økende og både innen EU og FN er det sterke krefter med Israel og Tyskland i spissen som vil et mye mere omfattende forbud. Det og det alene holder for meg til å vite at denne historien er løgn tvers igjennom. Det ser jeg at flere debattanter her også har forstått siden de nå vil sabotere med hermetikkspam. Det er alltid krevende å innrømme åpent og ærlig at man er løyet for og hjernevasket til å tro på løgner. Hermetikkspammet aksepteres derfor av meg som godt nok:) 6 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 25. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 Kilde? Diverse Tv programmer om krigen. Norge blir aldri ferdig med den. Min mor som fortalte at Tyskerne masjerte i gatene og sang om verdensherredøme. Det faktum at England bidro til å kaste ut Nazi åket og overlot landene til frihet. For å gjøre tråden litt mer interessant syns jeg vi kan gjøre den om til en hermetisk spam tråd. Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 25. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 Jeg er litt forbauset over å finne folk som argumenterer for den vedtatte versjonen om de mytiske 6 millioner etter at det i mange år har vært forbudt i mange land å trekke denne historien i tvil. Antall land som innfører lovforbud er økende og både innen EU og FN er det sterke krefter med Israel og Tyskland i spissen som vil et mye mere omfattende forbud. En ting jeg lurte på.... Om jeg tilfeldigvis befinner meg i Auschwitz på omvisning og noen spør meg om jeg tror 6 millioner ble gasset, hva er da det beste svaret? A: har ingen anelse - Det er jo egentlig ikke en løgn heller da, for hvem har egentlig konkrete og 100% dokumenterte tall her? B: 600 milliarder MINST !!! - Det er jo mange som har overdrevet en god del, noe som tilsynelatende er helt greit. C: Jeg tror ikke noen ble gasset, men at mange dessverre tragisk døde av sykdom og sult mot slutten av krigen som følge av alliert bombing. - Blir jeg da bura inne? Jeg har jo ikke gjort annet enn å svare på et konkret spørsmål liksom. 3 Lenke til kommentar
BelzeBob Skrevet 25. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) kgun Håper du holder deg for god til å poste bilder av hermetikkbokser... "Sannsynlighetsprinsippet".... dette er dine store beviser for at Hitler myrdet 6 millioner jødiske menn, kvinner og barn i kaldt blod? Jeg lurer på: har du noen gang fått en fartsbot på grunnlag av sannsynlighetsprinsippet? Blir folk over hele landet dømt i en rettssal på grunnlag av sannsynlighetsprinsippet? Var det sannsynlighetsprinsippet man brukte da man kom fram til at jorden var flat eller at asbest ikke var helseskadelig? Nei, at du og dine venner syns det er "sannsynlig" at Hitler drepte millioner av jøder fordi dere mener Hitler var en slik fæl fyr - dette holder ikke for meg. Stalin og Sovjet og Den Røde Armé: jasså, du hyller disse monstrene? Sovjet utryddet mellom 50 og 70 millioner mennesker - og du vil sende presang til Russland? Javel. Nåja. Jeg håper fremdeles dine åndsfrender her på tråden, kanskje de som er så glad i hermetikk, kan grave frem noen mer overbevisende beviser for "Holocaust" enn ditt underfundige sannsynlighetsprinsipp. Et prinsipp jeg syns er ...usannsynlig... fjernt. Reg2000 Du fordømmer Hitler og de tyske nazistene, ikke sant? Kanskje pga nazi-Tysklands nazistiske politikk der man ikke hadde talefrihet, man hadde et "bøllevelde" osv? Og så oppfører du deg selv som en liten nazi med dine tarvelige og barnslige trolle-fakter? Se deg i speilet og spør hvem som er nazien her. Liker du ikke tråden så kan du jo gå et annet sted. Og vil du være her så får du bidra konstruktivt. Om bilder av hermetikk er alt du har å komme med i en debatt som handler om noe så alvorlig som at en nasjon ble beskyldt for kaldblodig drap på 6 millioner mennesker, ja så er du sannerlig ikke særlig seriøs. Prøv heller å få oss over til "din side" gjennom voksen og noenlunde intelligent kommunikasjon. Vi "benektere" er ikke nødvendigvis sinnssyke. Vi hører på gode argumenter, og ser gjerne på bilder, dokumenter, filmklipp o.a. til forsvar for den offisielle Holocaust-konspirasjonsteorien. Men hermetikk kan vi se på hjemme på kjøkkenet. Skjerp deg. Akasha Auschwitz ligger jo i Polen, men om du i offentlighet i Tyskland sier f.eks: "jeg tror kun 5.999.999 døde" så har du faktisk brutt den tyske loven som forbyr å "benekte eller minimere Holocaust." Høres absurd ut, men teknisk sett har du da blitt en forbryter og risikerer bøter/fengsel m. tilhørende plett på rullebladet. Endret 25. februar 2011 av BelzeBob 3 Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 25. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) 2 Min mor som fortalte at Tyskerne masjerte i gatene og sang om Krigs sanger ol. er ment å oppmuntre og styrke samholdet og viljen på samme måte som til eksempel sanger for en supporterklubb i fotball. Det har ingen verdens ting med en nasjons vilje eller mål. Det er langt i fra en uvanlig ting i alle fall ^^ Endret 25. februar 2011 av αкαѕнα 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 25. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 kgun skrev litt lenger fremme: Sitat "Hvorfor tror du at Tyskland invaderte Polen da? for moro skyld? Hvorfor tror du Tyskland bygde opp den største krigsmaskin verden noen gang har sett? For moro skyld? Ja krystallnatten begynte også med ord." Sitat slutt. Til det første: For å gjenopprette urett gjort etter 1. verdenskrig. Til det andre: Dette er nytt for meg. Tyskland lå så vidt jeg har forstått langt tilbake hva krigsmaskin angår. Overlegen ledelse av offiserene og de beste soldatene med klar margin ga dem noen seire før fiendenes enormt mye større krigsmaskineri knuste dem. Til det tredje: Krystallnatten begynte med at en jøde drepte en tysk diplomat i Paris. Mye kan tyde på at storparten av herjingene i Tyskland som kalles krystallnatten var iscenesatt av Tysklands fiender. Ser at du ble medlem i dag. Du skulle vel ikke ... Håret ditt er klippet eller du har fått stemplet i pannen. Ta det du vil. Lykke til med Gutta i Quislings historiske sandkasse. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 25. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 Om bilder av hermetikk er alt du har å komme med i en debatt som handler om noe så alvorlig som at en nasjon ble beskyldt for kaldblodig drap på 6 millioner mennesker, ja så er du sannerlig ikke særlig seriøs. Prøv heller å få oss over til "den side" gjennom voksen og noenlunde intelligent kommunikasjon. Jeg er minst like seriøs som resten av denne tråden. Er ikke sikker på om du er en fanatiker eller bare et troll, men voksen og intelligent kommunikasjon har det vært lite tegn på fra din side og jeg tror neppe at det er noen sjanse for at noen skal skifte side her. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 25. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 Jeg er litt forbauset over å finne folk som argumenterer for den vedtatte versjonen om de mytiske 6 millioner etter at det i mange år har vært forbudt i mange land å trekke denne historien i tvil. Antall land som innfører lovforbud er økende og både innen EU og FN er det sterke krefter med Israel og Tyskland i spissen som vil et mye mere omfattende forbud. Ja, siden det er forbudt å snakke om og siden noe snakker om hermetikk i akkurat denne tråden, må det jo Holocaust være en løgn. Det faller deg ikke inn at det faktisk kan være lite respektfullt ovenfor de som mistet noen i holocaust? Hadde foreldrene dine blitt drept, hadde du da likt at noen konspirert i om deres død faktisk ikke hadde hendt? Og at foreldrene dine da måtte være i livet. Lenke til kommentar
Woina Skrevet 25. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 kgun litt over: "Ser at du ble medlem i dag. Du skulle vel ikke ... Håret ditt er klippet eller du har fått stemplet i pannen. Ta det du vil. Lykke til med Gutta i Quislings historiske sandkasse." Like saklig som å tro på 6 millionersmyten. Quisling var kanskje ikke den beste taktikeren 9. april og for det ble han etter krigen skutt. Vae Victis! Men for meg fremstår Quisling som en sann norsk patriot og frihetskjemper både i forhold til Nygårdsvold og co og dagens politikere:) 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 25. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) "Sannsynlighetsprinsippet".... dette er dine store beviser for at Hitler myrdet 6 millioner jødiske menn, kvinner og barn i kaldt blod? Det ser jo ut til at du og din kamerat kunne tenke dere å gjenta Hitlers eksperiment. Ingjald Nissen advarer i ovenfor omtalte bok. Jeg lurer på: har du noen gang fått en fartsbot på grunnlag av sannsynlighetsprinsippet? Blir folk over hele landet dømt i en rettssal på grunnlag av sannsynlighetsprinsippet? Se ovenfor. Så du vil ha en ny fartsbot? I fravær av eksperment som vi kan utføre i naturvitenskapene, må man godta de historiske fakta. Vi er uenige om kilder. Der finnes nok materiale til å gi det bilde man måtte ønske av (glorifisere) Hitler som denne tåden dreier seg om. Monstere har også noen gode sider. Var det sannsynlighetsprinsippet man brukte da man kom fram til at jorden var flat eller at asbest ikke var helseskadelig? Det er stort sett den store forskjellen på naturvitenskap hvor man kan bruke matematiske beregninger og samfunnsvitenskaper hvor man må godta de historiske fakta / data. Nei, at du og dine venner syns det er "sannsynlig" at Hitler drepte millioner av jøder fordi dere mener Hitler var en slik fæl fyr - dette holder ikke for meg. Siden det dreier seg om historiske data og du ikke godtar disse som fakta / gode nok bevis, må man bruke sannsynlighetsteori. Der er sannsynlighetsovervekt. Jeg trenger ikke sannynlighetsovervekt. Jeg har nok fakta, men de fakta jeg baserer meg på er åpenbart ikke gode nok for deg. Jeg gjentar Der finnes nok materiale til å gi det bilde man måtte ønske av Hitler som denne tåden dreier seg om. Monstere har også noen gode sider. Stalin og Sovjet og Den Røde Armé: jasså, du hyller disse monstrene? Sovjet utryddet mellom 50 og 70 millioner mennesker - og du vil sende presang til Russland? Javel. Kun for det de gjorde for Norge. Ikke for det Stalin gjorde mot eget folk, polakker og ukrainere. Nåja. Jeg håper fremdeles dine åndsfrender her på tråden, kanskje de som er så glad i hermetikk, kan grave frem noen mer overbevisende beviser for "Holocaust" enn ditt underfundige sannsynlighetsprinsipp. Et prinsipp jeg syns er ...usannsynlig... fjernt. Der er nok av pålitelig bevismateriale for den som vil se. Let det opp selv ved å gå på et bibliotek som jeg oppfatter som mer påliteltig enn internet som ofte er kalt verdens største Anarki. Jeg ser også en forskjell på Wikipedia og Store Norske Leksikon. Det siste er mest pålitelig for meg. Hvem Googlet sions vises protokoller Hva vet du om de? Endret 25. februar 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 25. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 Men for meg fremstår Quisling som en sann norsk patriot og frihetskjemper både i forhold til Nygårdsvold og co og dagens politikere:) For meg kvalifiserer det til hårklipp. Det var vanlig på vestlandet der jeg vokste opp. De som gjorde det hyller jeg som patriotiske nordmenn. Vi ville et land som var frelst og fritt (Historisk forlag 2001) av Finn Thrana, sjef for Regjeringssekretariatet i Quislings regjering. Et falsum og propaganda på linje med Sions vises protokoller. Lenke til kommentar
BelzeBob Skrevet 25. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Hvis Holocaust var oppdiktet, hvordan ville det endre ditt bilde av Hitler og Tyskland i forhold til andre verdenskrig? Hadde vært spennende å høre. Min realisasjon at Holocaust er en gedigen løgn forandret mitt syn på Hitler og nazi-Tyskland radikalt. Dvs. av Hitler som person har jeg aldri vært særlig opptatt, men jeg har alltid vært opptatt av krigshistorien og myten om nazi-Tyskland som verdens ondeste regime som startet en krig uten noen som helst rimelig grunn. Og drepte 6 millioner forsvarsløse jøder. Noe vi alle har sett i en eller annen form i hundrevis av Hollywood-filmer, lest om i media, lært om i skolen osv. Ta en titt på denne artikkelen jeg skrev for et helt annet perspektiv på ting: http://www.holocaustinfo.net/entyskland.php Og en titt på denne: http://www.holocaustinfo.net/eisenhowers.php Klikk gjerne deretter på "Database" og "Hjem" og les litt videre. Se på bilder osv. Visste du disse tingene fra før? Har du noengang sett på disse historiske hendelsene fra et annet perspektiv enn det du har blitt foret med siden du lærte å gå? Ja, mitt perspektiv på andre verdenskrig, og især Tyskland og tyskerne i andre verdenskrig, har blitt radikalt forandret etter at jeg hadde studert en stund om Holocaust. Alt begynte med David Coles "The truth behind the gates of Auschwitz" som jeg fikk se for første gang i 2004, ganske ved en tilfeldighet. Deretter begynte jeg å forske og tenke mye mer. Hitlers bevegelse var først og fremst en frigjøringsbevegelse. Han hadde veldig gode grunner for å gjøre det han gjorde, og han hadde folkets støtte. Selvsagt var krigen unødvendig og feil. Kriger er alltid det. Men den skjedde allikevel. Det ble krig og krigen ble offisielt avsluttet i 1945. Men... den ble egentlig ikke det. * Tyskland ble aldri frigjort, men okkupert. Og delt i to. * Og resten av Europa ble delt i to. Helvete begynte for alvor i de delene av Europa som kom under kommunistenes beinharde styre. * Tyskland, og i praksis alle vestlige land, ble bøtelagt for all framtid for sin skyld i Holocaust. * Krigerstaten Israel ble opprettet i 1947. Til stor del takket være Holocaust. Og helvete begynte for palestinerne. Og andre som kom til å lide under mektige sionist-jøders politikk. * Medlemmer av den jødiske eliten fikk "frikort" til å gjøre akkurat som de ville i sfærene politikk, media og finans. Holocaust og Hitlers jødeforfølgelse ga dem immunitet for all framtid. * Kampanjen for å demonisere hvite mennesker og drepe hvite menneskers ambisjoner om selvstyre og bevaring av egen kultur, egenart og selvrespekt begynte for fullt når myten om "de nazistiske monstrene som gasset jøder" ble lansert for alvor i løpet av tiårene som fulgte krigens slutt. * Og i Norge: det iskalde og brutale Landssvikeroppgjøret. Noe som fremdeles har stygge ettervirkninger den dag i dag. * Helvetesmaskinen Sovjet fortsatte for full damp. .........(og mere til)....... Det viktigste jeg har lært i sammenheng med alt dette kan formuleres ganske kort: seierherrene skriver alltid historiebøkene og propaganda er ikke noe som hører fortiden til. Propaganda er et absolutt nødvendig politisk-psykologisk verktøy som ikke bare fortsatt brukes flittig, men stadig perfekteres mer og mer. Altså: ikke tro et ord du hører fra myndighetene og de organer som er "godkjent" av myndighetene. Opplysningene du får er ikke objektive. Gjør din egen forskning og dann dine egne meninger og oppfatninger. Om du så får uendelig mye skjenn for det og langt fra noen premie. Annet enn tilfredsstillelsen av å ha et hode fylt med en forståelse som er din egen, og ikke bare "noe" som noen andre har puttet der. Endret 25. februar 2011 av BelzeBob 6 Lenke til kommentar
Woina Skrevet 25. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 kgun spurte: "sions vises protokoller Hva vet du om de?" Jeg googlet litt med sion og zion og fant fram til denne siden for dem som ikke vet hva de er. Det er mange norske sider som skriver om dem, men jeg fant bare denne som virkelig gjengir dem på norsk: http://www.vigrid.net/zionsvises.htm Håper det kan kaste litt lys over dem:) 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 25. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Hitlers bevegelse var først og fremst en frigjøringsbevegelse. Du er morsom du. Hvorfor rustet Tyskland opp mens andre gikk med brukket gevær? Lite under den opprustningen som minnet om det utstyret Gutta på skauen og den Røde Arme hadde i begynnelsen. * Helvetesmaskinen Sovjet fortsatte for full damp. Noe ondt må noen ganger fordrives med noe vondt. Sikkert også en av grunnene til at det falt mye mer bomber over Berlin enn over London i krigen. Stormannsgal (en vanlig egenskap ved en psykopat) som Hitler var spredde han sin hær på mange fronter. Det viktigste jeg har lært i sammenheng med alt dette kan formuleres ganske kort: seierherrene skriver alltid historiebøkene og propaganda er ikke noe som hører fortiden til. Propaganda er et absolutt nødvendig politisk-psykologisk verktøy som ikke bare fortsatt brukes flittig, men stadig perfekteres mer og mer. Jeg har hørt nok fra min famile og fra øyenvitner. Jeg trenger egentlig ikke ytterligere bevis, men bøkene jeg har vist til ovenfor supplerer og bekrefter mitt inntrykk. Det er rart at alle frontkjempere og motstandsfolk som har stått frem på Tv og fortalt sin historie er løgnere. Det er rart at alle de som skriver om at 6 millioner jøder ble drept er løgnere. Ta deg en tur på bibliotektet. Jeg har personlig ikke kvalitetssikret denne http://www.ushmm.org/ siden, men den har vært på nettet i årevis. Bayesianske filtere kan være grunnen til at den er et av de første treffene når man Googler Holocaust. The Holocaust was the systematic, bureaucratic, state-sponsored persecution and murder of approximately six million Jews by the Nazi regime ... http://www.ushmm.org/wlc/en/article.php?ModuleId=10005143 La oss være enige om en ting: Vi er dypt uenige om kilder og historiske data. Endret 25. februar 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg