Cair Paravel Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 For å sitere den romerske prefekt Pilatus: Kva er sanning? Lenke til kommentar
pk2010 Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Vet du hva som avslører deg? din totale uvillighet til å se på informasjonen som blir lagt frem og din hånlige tone og språk. Jeg foreslår at du i fremtiden jobber mere med dette om du vil sidetracke debatter med større hell. 6 Lenke til kommentar
pk2010 Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Er du kjent med den jødiske talmud som preker om at vi ikke-jøder er kveg ? Nei, og eg seier heller ikkje at det bør tolererast. Ein ting eg ikkje skjønar er imidlertid korleis du på den eine sida kan rettferdiggjere jødehat pga ei bisetning i talmud Kanskje du kan fortelle oss mere siden du har slik innsikt i Talmud? 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg NicolasDarvas Skrevet 14. februar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 14. februar 2011 Historieforfalskning sier du? Det er jo det Holocaust er. Faktisk så kunne en tur til Auschwitz vært moro slik at jeg kunne få sett de forskjellige "severdighetene". Sånn som f.eks krema 1. Pipen på bildet er ikke tilkoblet noe som helst. Jeg har besøkt Auschwitz, Sachsenhausen og Ravensbrück. På det bildet du viser til er det vel en kjeller også. Vet ikke om det var noe gasskammer, men var hvertfall en likkjeller og krematorie... og jo, ovnene er desverre koblet til en pipe. Du kan tenke deg så mange mennesker stuet inn på samme plass i slike leire. Alle driter og pisser på samme sted omtrent. Medisinen var ikke veldig utviklet heller og da sier det seg selv at folk dør av sult, tørst og sykdommer. Trenger ikke akkuratt å skyte eller gasse noen der. Men at det eneste Hitler og Tyskland blir sammenlignet med er drap på jøder og nazisme(med z, det er viktig å huske på tydeligvis) det er jo synd. Ingen som tenker på britene som oppfant hele systemet med konsentrasjonsleire, som under Boerkrigen i Sør-Afrika, eller GULag-leierene i Sovjet, hvor tyskerne dro for å lære og studere deres leire, eller at Guantanamo Bay er en konsentrasjonsleir i dag, eller at USA også anvendte leire for indianere. Så er enig i at det bare er piss at Hitler var så ond og at det er så utrolig synd på akkuratt jødene. Sosialisme er helt greit til det punktet hvor du ikke går løs på avvikende raser, men sosiale avvik... Og et sosialt avvik, det er en som ikke oppfører seg akkuratt slik som maktmenneskene har bestemt. Hvis du ikke liker homofili, så er du et sosialt avvik, hvis du ikke har høy utdannelse, så er du et sosialt avvik, hvis du ikke ser ut slik som alle andre gjør, så er du et sosialt avvik. Hvis du er feit, så er du et sosialt avvik, hvis du røyker er du et sosialt avvik. Det er en grunn til at det opprettes barnehager med plass til over 500 barn i Norge, det er fordi alle skal være like. Dermed fjerner man grunnlaget for uenighet og konflikt. Og det høres kanskje positivt ut, men hvem sørger for at hvems konflikt blir vunnet og hvems uenighet som blir besvart. Fremtidens samfunn ligner på strukturene man finner hos bier og maur og dette spådde Nikola Tesla for over 80 år siden. For et kjedelig og trist samfunn det ville blitt. Uten noen annen mening enn å arbeide for å bringe fram generasjon på generasjon.. ingenting annet. 20 Lenke til kommentar
pk2010 Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Du kan tenke deg så mange mennesker stuet inn på samme plass i slike leire. Alle driter og pisser på samme sted omtrent. Medisinen var ikke veldig utviklet heller og da sier det seg selv at folk dør av sult, tørst og sykdommer. Trenger ikke akkuratt å skyte eller gasse noen der. Det er akkurat det jeg ikke kan, jeg kan ikke tenke meg til hvordan de skal ha det til at det var. Det er logistisk og fysisk sett en umulighet. Det hele er flirbart og komisk. 1 Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Det er akkurat det jeg ikke kan, jeg kan ikke tenke meg til hvordan de skal ha det til at det var. Det er logistisk og fysisk sett en umulighet. Det hele er flirbart og komisk. Ja, men du tar feil, uansett finnes det mer ekstreme eksempler som nevnt andre steder i historien hvor langt flere millioner mistet livet. Du har ikke vært der selv, og om du står der blandt flere mål med fangebrakker, og du ser på bilder hvor tett alle var stuet sammen og du ser hvor mange som egentlig får plass i bare EN brakke, så er det ikke sååå vanskelig å forestille seg. Det som er vanskelig å forestille seg er hvorfor det er så jæævli synd på jødene og hvorfor Hitler absolutt skal være den ondeste mannen i hele verdenshistorien. Tror du de brant alle likene i ovner? Hva er en fysisk umulighet? Det finnes hundrevis av massegraver, bevist på stedet og gjennom bilder, de bare lempet de ned i svære utgravde hull og helte på bensin. 2 Lenke til kommentar
pk2010 Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Det er akkurat det jeg ikke kan, jeg kan ikke tenke meg til hvordan de skal ha det til at det var. Det er logistisk og fysisk sett en umulighet. Det hele er flirbart og komisk. Tror du de brant alle likene i ovner? Hva er en fysisk umulighet? Det finnes hundrevis av massegraver, bevist på stedet og gjennom bilder, de bare lempet de ned i svære utgravde hull og helte på bensin. Noe slikt burde jo være lett å dokumentere, det burde jo da være levninger man kan gjøre undersøkelser på, men desverre så finnes det ikke noe slikt. Så for å sitere deg: Ja, men du tar feil. 1 Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Leser du hva jeg skriver? Hvorfor bruke bensin når du alikevel skal begrave de? De bruker jo samme gropen flere ganger. Hvis du får informasjonen din fra Vigrid, så er det ikke noe poeng å diskutere noe som helst. Spørsmålet er ikke OM det var mulig at så mange mistet livet i disse leirene, spørsmålet er hvorfor akkuratt disse hendelsene er så MYE viktigere enn alle andre? Hvorfor er det det? Lenke til kommentar
Populært innlegg Camlon Skrevet 14. februar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) Jeg har besøkt Auschwitz, Sachsenhausen og Ravensbrück. På det bildet du viser til er det vel en kjeller også. Vet ikke om det var noe gasskammer, men var hvertfall en likkjeller og krematorie... og jo, ovnene er desverre koblet til en pipe. Du kan tenke deg så mange mennesker stuet inn på samme plass i slike leire. Alle driter og pisser på samme sted omtrent. Medisinen var ikke veldig utviklet heller og da sier det seg selv at folk dør av sult, tørst og sykdommer. Trenger ikke akkuratt å skyte eller gasse noen der. Men at det eneste Hitler og Tyskland blir sammenlignet med er drap på jøder og nazisme(med z, det er viktig å huske på tydeligvis) det er jo synd. Ingen som tenker på britene som oppfant hele systemet med konsentrasjonsleire, som under Boerkrigen i Sør-Afrika, eller GULag-leierene i Sovjet, hvor tyskerne dro for å lære og studere deres leire, eller at Guantanamo Bay er en konsentrasjonsleir i dag, eller at USA også anvendte leire for indianere. Så er enig i at det bare er piss at Hitler var så ond og at det er så utrolig synd på akkuratt jødene. Sosialisme er helt greit til det punktet hvor du ikke går løs på avvikende raser, men sosiale avvik... Og et sosialt avvik, det er en som ikke oppfører seg akkuratt slik som maktmenneskene har bestemt. Hvis du ikke liker homofili, så er du et sosialt avvik, hvis du ikke har høy utdannelse, så er du et sosialt avvik, hvis du ikke ser ut slik som alle andre gjør, så er du et sosialt avvik. Hvis du er feit, så er du et sosialt avvik, hvis du røyker er du et sosialt avvik. Det er en grunn til at det opprettes barnehager med plass til over 500 barn i Norge, det er fordi alle skal være like. Dermed fjerner man grunnlaget for uenighet og konflikt. Og det høres kanskje positivt ut, men hvem sørger for at hvems konflikt blir vunnet og hvems uenighet som blir besvart. Fremtidens samfunn ligner på strukturene man finner hos bier og maur og dette spådde Nikola Tesla for over 80 år siden. For et kjedelig og trist samfunn det ville blitt. Uten noen annen mening enn å arbeide for å bringe fram generasjon på generasjon.. ingenting annet. Du sammenligner Guantanamo Bay med konsentrasjonsleirene i Tyskland og gulagleirene i Sovjet? Og hva mener du med sosiale avik? Er uansett helt uenig, sosialisme er ikke greit under noen omstendigheter. Det finnes ikke et sosialistisk land i verden som ikke har vært forferdelige steder å bo i. Omtrent alle sosialistiske land har også drept de som prøver å emigrere fra deres "paradis". Sosialisme bygger på ideen om at man skal få ingenting igjen for innsatsen man viser, og det er urretferdig at folk får belønning for arbeidet de gjør. Sosialisme bygger også på at alt skal styres av staten og i hovedsak eies av staten. Alt standariseres og man får ikke individuelle tilbud. Friheten til å velge er helt borte. Og om ikke dette var nok, alle sosialistiske systemer har vært svært fattige. Jeg vet ikke om du prøver å latterligjøre sosialisme, men jeg får en dårlig smak i munnen av meningene dine. pk2010: Greit, du er en nazist og holocaustfornekter. Og når jeg sier nazist mener jeg en virkelig nazist, ikke det svensker kaller nazist. Og du skal få din ytringsfrihet, men du vil aldri få min respekt og de fleste vil holde seg unna deg om de vet hva slags meninger du har. For å si det sånn, jeg mener du er den verste brukeren på hele diskusjonsforumet og du vet at det er et par andre brukere jeg ikke liker noe særlig. Om Heal er for ytringsfrihet eller ikke, er ingenting iforholdtil dine nazimeninger. Endret 14. februar 2011 av Camlon 27 Lenke til kommentar
pk2010 Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Cry me a river. Reis hjem til Israel. Okkuperte Palestina mener jeg. 3 Lenke til kommentar
pk2010 Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 http://www.youtube.com/watch?v=TQL9SVe1Lfk 2 Lenke til kommentar
pk2010 Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 http://www.youtube.com/watch?v=x3lIq1FyxWs Denne er spesielt mektig synes jeg. En av mine favoritter. 2 Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 En ting er sikkert: Hitler was a man of humour. Mannen fikk jo tilsendt ruller med "The Great Dictator" av Charlie Chaplin. Jødedom er nå ikke annet enn en religion. Istedenfor å utslette dem kan du jo konvertere de. 1 Lenke til kommentar
pk2010 Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Vanlig å tro at det er et religiøst samfunn, men de er en rase. Juadisme er en filosofi for de som er av jødisk blod. Håper dette var oppklarende. 3 Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Rase på hvilken måte? Tror du finner jøder blandet sammen av mye forskjellig. Ikke alle har store neser å krøllete hår. Finnes sikkert "Palestinske" jøder for den saks skyld av arabisk herkomst. Lenke til kommentar
Makri Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Han var vel strengt tatt ikke helt riktig naglet... Lenke til kommentar
pk2010 Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Det er hva vår "frie" presse skal ha oss til å tro ja. 1 Lenke til kommentar
pk2010 Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 http://www.youtube.com/watch?v=pHoMb5OCu4o 3 Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Hei. Dette er ett viktig Tema du virkelig tar opp !. Jeg er ikke Nazist eller noe i den duren !. Men jeg har mine meninger !. Nå har jeg lest opp og ned i mente om dette med KZ-leier o.s.v, uten at jeg blir klokere for det....Annet enn at noe er meget feil.. Men jeg kan legge inn en Link : On Third Of The Holocaust Det er mange småsnutter av videoer, som viser til flere kilder.... Se de, og bedøm deretter. Forøvrig skal jeg gjøre mitt for at mine barn ikke skal reise til leirene, da det allerede er nok av feilaktige løgner ute og går !. W_B Endret 15. februar 2011 av Wild Berries 6 Lenke til kommentar
BelzeBob Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Heisann Mye rart å lese. Auschwitz kan nok neppe sammenlignes med Guantanamo Bay. Auschwitz: Guantanamo: Så var det dette med Hitler. Jeg har nok et annet syn enn hva pk2010 har, men jeg er heller ikke enig i at Hitler var ond. Hvem var det som startet krigen? Slik jeg kan forstå det var det ikke Hitler. Historiebøkene innrømmer vel også dette: det var England som erklærte krig. I tillegg til jødenes krigserklæring i 1933 da. Noen flere politisk ukorrekte fakta: * England slapp 20 ganger så mange bomber på tyskerne som tyskerne slapp på England. * De tyske fangeleirene hadde stort sett en mye høyere standard enn de alliertes fangeleire. * Tyskerne kjempet i uniform og holdt seg til reglene for krigføring - mens de allierte benyttet seg i høy grad av geriljavirksomhet og ga katten i alt som hadde med regler å gjøre. Massevoldtekten av tyske kvinner var et godt eksempel på dette. Et annet var all mishandlingen av krigsfanger. * Danmark hadde en mer rasistisk politikk enn Tyskland hadde ang. rasehygiene. * Omlag 150.000 jøder kjempet i den tyske hæren. Og frivillige i tusentall fra mange forskjellige nasjoner sluttet seg til tyskerne for å kjempe på deres side i krigen. * Noen av de høyest dekorerte offiserene i Tyskland var halvjøder og kvartjøder. * Jødiske krigsveteraner fra første verdenskrig fikk særdeles god behandling i Theresienstadt. * Jøder i nazi-Tyskland hadde lov å heise sionistflagget. Flagget som senere ble til Israels flagg. * Ekteskap mellom tyskere og jøder som allerede var inngått før 1933 ble ikke brutt opp. * Mange jøder fortsatte i helt vanlige jobber i nazi-Tyskland gjennom hele krigen. * Nazi-Tyskland hjalp jøder å flytte til Palestina. Om enn i en begrenset målestokk. * Det var et lønningssystem for de insatte i leirene. Fangene altså. * Offiserer/soldater som mishandlet fanger ble straffet. Det samme gjaldt tyske soldater som hadde f.eks stjålet siviles eiendom. Om man fant ut at de hadde gjort det altså. * Tyskerne samarbeidet med en god del arabere og asiater i løpet av krigen. * Hitler håndhilste faktisk på den svarte sprinteren som vant Olympiaden i Berlin i 1936. * 3-5 millioner (eller kanskje enda fler) tyskere ble utryddet etter at krigen var over i 1945. * For de mest enfoldige: Tyskland ble aldri frigjort. Tyskland ble okkupert av de allierte. Les mer her: http://www.holocaustinfo.net/entyskland.php Okkupasjonen sluttet vel aldri helt. Vel, vi har masse, masse lignende eksempler på at historien om super-slemme Hitler & nazistene ikke helt stemmer med virkeligheten. Endret 15. februar 2011 av BelzeBob 7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg