Gå til innhold

[Løst] Hjelp! Løsning eller returnering av MIDI keyboard?

JoRK

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettop kjøpt meg et MIDI keyboard (M-Audio Keystation 61es), men er veldig usikker om jeg skal returnere varen. Jeg har ingen peiling på piano, men ville ha et keyboard som hadde litt bedre tangenter, og derfor havnet jeg på dette. Jeg har nå oppdaget at jeg må gjennom pcen for å få lyd, og jeg sliter med at det er stor delay fra når jeg trykker til lyden kommer på pcen.

Kan jeg kjøpe kabler (evt noe annet) slik at jeg slipper å kjøre dette via pcen? Eller må jeg returnere varen å kjøpe et vanlig synth keyboard? (Evt. gi linker til synth keyboard i prisklassen 1000 - 2000)

Takk.

Jonas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at det er delay, er at det interne lydkortet ditt ikke klarer å produsere lyden raskt nok. Løsningen er et eksternt lydkort, evt kan du prøve en driver som heter asio4all, den kan sikkert lastes ned en plass.

Andre muligheter er å kjøpe en lydmodul (i den grad de er i salg lenger), eller, som du foreslår, kjøpe et keyboard med lyder. Det koster jo ikke noe å prøve den asio4all-drivern, så du kan jo starte der kanskje.

Lenke til kommentar

Takk, bruker skolepcen (HP ProBook 6450b) som er veldig dårlig og degradert fra orginal versjon av pcen. Skal prøve men en annen pc, hvis det er lydkortet som kan være problemet!

Har lastet ned asio4all, skal se hvordan resultat jeg får, var veldig fornøyd med tangentene på keyboarde jeg har nå, jeg vet de fleste keyboard i denne prisklassen har billige, og (kanskje?) dårlige tangenter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...