SSSMonkey Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Har 3 PCer i et nettverk. PC1 er bærbar, PC2 er filserver, PC3 er gaming-PC. PC1 og PC3 kan ikke pinge eller åpne det som er delt (\\PC-navn) på PC2. Prøver jeg å pinge den med PC-navn/IP-adresse så får jeg ikke svar. Pinger med PC-navn så står det: "Pinging PC-navn [massetegn,tallogbokstaver] (MAC-adresse?) with 32 bytes og data: Request timed out. De kan dog begge kjøre RDP mot den. PC2 kan pinge PC1 og PC3, og også åpne share. Så hvis jeg ønsker å lese filer fra filserver går ikke det, jeg må da ta RDP mot den, og kopiere over filene til de PCen jeg vil ha de til. Noen som aner hva som er feil her? Endret 13. februar 2011 av Nesset Lenke til kommentar
R2B2 Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Har PC1 og PC3 forskjellig OS? Står de på samme Workgroup? Jeg er ingen ekspert på området, men hadde det samme problemet for en stund tilbake, hvor workgroup skapte problemer Endret 13. februar 2011 av R2B2 Lenke til kommentar
SSSMonkey Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Det er PC2 som jeg ikke får pinget/åpnet share på. Alle tre PCene har Windows 7, og de er alle tre i samme Workgroup. Endret 13. februar 2011 av Nesset Lenke til kommentar
SSSMonkey Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Har da prøvd med et annet nettverkskort, samme problemet med det. Så må være software. Har også prøvd med både Windows brannmur og realtime shields i Avast avslått, uten hell. Får fortsatt ikke kontaktet PC2 utenom RDP. Lenke til kommentar
R2B2 Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Har du sjekket services.msc? Kanskje noe mangler der Lenke til kommentar
SSSMonkey Skrevet 1. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2011 Har sjekket alt av servicer, og ingen av de som står som Stopped som egentlig skal stå som Started. Andre tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå