Fizzle Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Heisann. Jeg lurer på om dere der ute har forslag til sommerjobber som betaler mye? Vil tjene så mye som mulig i løpet av sommeren. Kan være f.eks i butikker, på lager..stort sett hva som helst. Når bør jeg begynne å høre om sommerjobb? Det er jo bare Februar enda, hva tror dere? Når jeg hører om sommerjobb, bør jeg møte opp face 2 face eller går det bra å ringe? Trenger man vise fram / komme med CV for å få sommerjobb? PS: Jeg er 16 år gammel, går vg1 Elektrofag, og har sertifikat klasse A1. Hvordan fungerer foresten dette med å skaffe et slikt kort slik at jeg slipper å betale skatt så lenge jeg tjener under en viss sum? Hvor skaffer jeg det? Tusen takk Lenke til kommentar
HValder Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Frikort Generelt må du regne med lavare løn sia du er under 18 år, avhenging av kvar du får jobb kan minsteløna vere så lav som 80 kr (f.eks. som innhøstingshjelp i jordbruk aka jordbærplukker). Ein lagerjobb er noko av det bedre å statse på, ikkje uvanleg å få 110+ kr. Ellers er det ein del som skryt av suksess i selgeryrket. Greiaste måten å finne arbeid på i mi erfaring er å ta med seg ein bunke cvar og kontakte bedrifter personleg. Be om å få snakke med 'daglig leder', er han/ho ikkje tilgjengeleg legger du igjen ein cv og eit kontaktnummer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå