erlend-mb Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Jeg trenger programvare (og pc) som takler å redigere filmer fra canon 7d uten hakking. Jeg bruker nå photoshop premiere 3 til å redigere film fra et Gopro-kamera, og det må gjøres uten at jeg får sett preview, fordi den hakker. Jeg har prøve neocine uten at det hjalp på hakkingen. Jeg frykter filene fra 7d blir tyngre å redigere enn fra kamera jeg har nå, og vil gjerne ha noe som kan gjøre dette uten å gå gjennom tidkrevende omforming av råfilene. Maskinen jeg har er en hp elitebook 2740p : http://h10010.www1.hp.com/wwpc/us/en/sm/WF06a/321957-321957-64295-3740645-3955549-4145567.html Min pc har 540m prosessoren. Finnes det programvare som kan redigere film fra 7d uten hakking som min pc takler? Hvis ikke, hva skal jeg se etter på ny pc? Håper noen kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
arthon Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Litt vanskelig å svare konkret om maskinen din vil takle HD redigering fra 7D uten å ha prøvet. Hvis du har bare 2 eller 4GB RAM så må du laste på mer RAM nesten samme hva maskin du har. 8GB RAM er minimum, mer er bedre. Har du WIN 7 64bit? Ganske nødvendig for utnyttelse av software & hardware har jeg hørt. Du mangler egentlig et dedikert grafikk kort? Spørsmålet er om Intel® HD Graphics takler redigering. Premiere 3 er ganske gammel versjon? Er det ikke kommet til 8 eller 9? Det kan gjøre stor forskjell på hvor effektivt maskinvaren blir brukt. Når du eventuelt har lagt inn mer RAM så kan du laste ned Premiere Pro CS5 trial versjonen og teste om du klarer å redigere i den uten hakking ( mulig DSLR input ikke er aktiv i trial versjonen, så da må du omkode for testing). Hvis du får litt hakking, prøv med å justere ned oppløsningen i Preview window til 1/4 eller 1/3 så ser du hvor langt ned i oppløsningen du må gå for å redigere uten hakking (hvis maskinvaren takler HD) Du kan også prøve det samme i Premiere 3 for å se om det gjør en forskjell. For å frigjøre resurser så burde få deaktivert alle programmene som jobber i bakgrunnen på maskinen din. http://www.hardware....v_windows/40053 Hvis du vurderer en ny maskin, stasjoner (best) eller laptop ville jeg ventet til sommeren når de nye hovedkortene med Z68 chipset for for Sandy Bridge CPU kommer. Lenke til kommentar
erlend-mb Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2011 Jeg har adobe premiere pro cs 3 forresten. Jeg har 64 bits win 7, ja. Takk for svaret, jeg fikk svar på alt jeg lurte på. Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Skaff deg CS5 og et Geforce kort av nyere dato, 8800 og oppover. de har maskinvare støtte for canon (og andre regner jeg med) sine videoformat, da er det en drøm å redigere og legge til effekter samt pre-rendre går hakket raskere og :-D Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Du må gjøre om videofilene til et midlertidig format. H.264 er ikke egnet til redigering da det krever mye kraft for å spilles av. Jeg bruker Cineform NeoScene, og da spilles filene fra min 5D av uten hakking i Sony Vegas på min fire år gamle laptop. Cineform koster 129$, men det er det verdt for min del. Prøvde Avid DNxHD med MPEG Streamclip, og de gikk langt tregere å spille av. Du har en kraftigere maskin så jeg ville prøvd DNxHD først. Det finnes ennå ikke skjermkort til bærbar som offisielt støtter CS5's Mercury Playback Engine, men det går an å lure den ved å legge til skjermkortet ditt i en tekstfil. Det er uansett billigere å prøve Cineform enn å kjøpe laptop til 15000 og Premiere CS5 til 8000. Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Her er en guide tilpasset Sony Vegas: http://eugenia.queru.com/2010/03/14/starting-up-with-a-dslr-and-sony-vegas/ Og en steg for steg guide til DNxHD: http://eugenia.queru.com/images2/avid5d.png Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg har vært borti den tablet pc-en du har. Og kan ikke skjønne at du kan drive redigering på den. Om du bruker krevende råmateriale fra et bra kamera, så må du nesten over på større HW. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå