Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Letthimling i bolig

Anbefalte innlegg

Driver å byr på et hus nå og sitter å tenker litt på hva som bør gjøres mtp oppussing da det innvendig er veldig slitent og gammelt.

Det er veldig høy takhøyde i rommene, hvertfall 2.70, så dette kan jo utnyttes ved at gulvet støpes opp ca 2-3 cm for å få inn varmekabler og nytt gulv oppå det gamle tregulvet. Taket blir også senket for å få inn downlights.

Men siden jeg er litt fan av muligheter til å kunne legge opp til en del avanserte styringer senere samt nye kurser har jeg lyst på en letthimling. Det er også veldig kjekt mtp at hele huset ikke pusses opp på en gang og dermed må en del skjultanlegg forbi der jeg allerede har pusset opp. Det demper også støy veldig effektivt.

Noen som har noen bilder av hus og leiligheter med letthimling tak og glatte gipsvegger? Ser for meg at det fort kan bli litt kontoraktig, men det er jo så sinnsykt praktisk. Kan jo bli bra med riktige farger og riktige møbler/inventar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men litt av poenget er at platene må være løse for å kunne skyves til siden eller tas ned. Sånn at det går an komme frem med elinstallasjoner og styringer senere i taket uten at det må ligge åpent :). Med gipsvegger uten tverrgående kubber i tillegg så er det ikke grenser for hvor mye skjultanlegg som kan fiskes frem i ettertid.

Men skal høre med de når det er aktuellt. Men tenkte først og fremst på litt bilder av forskjellige løse himlingstyper brukt i hus og hjem for inspirasjon. Snakker om standard letthimling brukt i så og si alle store bygg, bare forhåpentligvis med litt penere/særpreget design og brukt et sted det passer godt inn uten å få det til å se ut som et kontorlandskap.

Endret av ChrML
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...