Gå til innhold

Hvilket programmeringsspråk er enklest?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å lære meg et programmeringsspråk for å lage et enkelt nettspill for meg og mine venner. Men jeg har ingen kjennskap til vanskelighetsgradene blant alle p-språkene.

Hvilken type programmering anbefaler dere? Kan tilføye at jeg ikke er den skarpeste kniven i skuffen.

Har kjennskap til HTML, hvis det har noen betydning i et eventuelt programmeringsspråk.

Takker for eventuelle svar, selv om dette kan være vanskelig å besvare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Macromedia programmering kan du lære på noen timer (selvfølgelig ikke til et profesjonelt nivå, men bra nok til å lage simple spill og animasjoner). Har vel byttet navn til Adobe Flash nå, du kan google Adobe Flash CS5. Det har trial.

Tror mesteparten av folk som lager spill til sider som 123spill.no og kongregate.com osv bruker dette programmet. Personlig har jeg lagd 2 spill til kongregate.com med det.

Lenke til kommentar

Ook!

Design Principles

• A programming language should be writable and readable by orang-utans.
  • To this end, the syntax should be simple, easy to remember, and not mention the word "monkey".
  • Bananas are good.

Et enkelt Hello World eksempel:

Ook. Ook? Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook.

Ook. Ook. Ook. Ook. Ook! Ook? Ook? Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook.

Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook? Ook! Ook! Ook? Ook! Ook? Ook.

Ook! Ook. Ook. Ook? Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook.

Ook. Ook. Ook! Ook? Ook? Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook?

Ook! Ook! Ook? Ook! Ook? Ook. Ook. Ook. Ook! Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook.

Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook! Ook. Ook! Ook. Ook. Ook. Ook. Ook.

Ook. Ook. Ook! Ook. Ook. Ook? Ook. Ook? Ook. Ook? Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook.

Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook! Ook? Ook? Ook. Ook. Ook.

Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook? Ook! Ook! Ook? Ook! Ook? Ook. Ook! Ook.

Ook. Ook? Ook. Ook? Ook. Ook? Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook.

Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook! Ook? Ook? Ook. Ook. Ook.

Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook.

Ook. Ook? Ook! Ook! Ook? Ook! Ook? Ook. Ook! Ook! Ook! Ook! Ook! Ook! Ook! Ook.

Ook? Ook. Ook? Ook. Ook? Ook. Ook? Ook. Ook! Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook.

Ook! Ook. Ook! Ook! Ook! Ook! Ook! Ook! Ook! Ook! Ook! Ook! Ook! Ook! Ook! Ook.

Ook! Ook! Ook! Ook! Ook! Ook! Ook! Ook! Ook! Ook! Ook! Ook! Ook! Ook! Ook! Ook!

Ook! Ook. Ook. Ook? Ook. Ook? Ook. Ook. Ook! Ook. Ook! Ook? Ook! Ook! Ook? Ook!

Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook. Ook.

Ook. Ook. Ook. Ook. Ook! Ook.

Note, this langage is a joke language

Lenke til kommentar

Java2k er også ganske kult.

Java2K is not a deterministic programming language, but a probabilistic one. Even for built-in functions, there is only a certain probability the function will do whatever you intend it to do. All Functions have two different implementations. At runtime, based on a pseudo-RNG, the actual implementation is choosen. This is in line with common physicalist assumptions about the nature of the universe - there is never absolute security, there is always only probability.

Java2K uses a 11-based number system, which is a very good approximation of the 10-based decimal system for many purposes, including counting up to and including 9.

Java2K is a programming language with release versions that come in triple digit sequences, just like plain vanilla Java.

Java2K has numeric restrictions on valid keywords and instructions, which means you have implicit error checking at sourcecode level - a feature that makes Java2K highly secure. You cannot write a ILOVEYOU virus in Java2K!

Java2K has a garbage collection: memory is freed when the program exits, or, at random intervals, whichever comes first.

NEW VERSION 7.3 PRE-GAMMA RELEASED EARLY 2004, with a completely new interpreter written in Python. Finally, it is safe to embed Python in Webpages!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet+9871234

Jeg vurderer å lære meg et programmeringsspråk for å lage et enkelt nettspill for meg og mine venner. Men jeg har ingen kjennskap til vanskelighetsgradene blant alle p-språkene.

Skal de være interaktive, trenger du fort AJAX teknologi.

Hvilken type programmering anbefaler dere? Kan tilføye at jeg ikke er den skarpeste kniven i skuffen.

Dette http://www.kjellbleivik.com/Books/SPAJAX/chapter08/chess.html meget enkle sjakk spillet er kun programmert / designet i

HTML + CSS + JavaScript + PHP.

De teknologiene som du lærer alt om på den norske siden: http://www.w3schools.com/ er alt du trenger til enkle spill.

Merk at du ofte må vite noe om lese / skrive tilgang på mappene på den serveren spill koden er lagret på.

Her http://www.dinspillside.no/ kan du laste ned et mer avansert sjakkprogram som kjøres på datamaskinene din. Det er programmert i C++. Skulle være mulig å modifisere den koden slik at den kan legges på nettet.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Her finner du et enkelt og bra språk: *slettet*

Siden er ganske shady (ene siden snakker om "sony vegas crack"), batch script guiden er mildt sagt mangelfull, og C++ guiden er rippet direkte fra http://www.cprogramming.com/begin.html (uten noen info om at det er der teksten kommer fra).

Og i tillegg har den en del reklame, og spør om donasjoner....

Edit: I tillegg så er hver eneste post av den brukeren en link til den siden.

Endret av Terrasque
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...