Gå til innhold

[Løst] P8P67 Deluxe defekt ?

grOnN*

Anbefalte innlegg

Rakk å kjøpe et P8P67 med feil på sata, men det er ikke dette som plager meg. Har egentlig helt i fra starten vært plaget med forskjellige bluescreens, har da måtte gjort en del forskjellige ting for å få det til å funke igjen. Blandt annet kjøre ned minnehastighet, loade standar bios, selv om det forsåvidt er det samme som den var da bluescreen kom. Trodde det var minnefeil så jeg har kjørt time på time med memtest uten feil på både 1866 som minne kjører på og 1600 og 1333 som hovedkorte vil kjøre på. Ingen feil på minne i følge memtest. Har flashet Bios, da fungerte pcn i ca 4 dager, da uten restart, så skrudde den seg av her, da var det pån igjen, nå er den stuck på 06 Q post og pci led lampa lyser på hovedkortet. Dratt ut alt utenom en brikke, cpu, hk, da feiler den på minnetest, stopper da opp på minne, hvis jeg da setter inn 2 minnemoduler i b1 og b2 istedefor a slots som er anbefalt så fungere minne igjen, da er den enda stuck på 06 q post. Bytte skjermkort hjelper ikke.

Noen som har noe lurt jeg kan gjøre ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd den der "OK-rAM"-knappen eller hva den het? Har du satt blck-frekvensen ned til 100 MHz? Hos meg var den på 103 når hovedkortet var nytt, men det er jo i utgangspunktet en overklokking. Jeg satte den ned til 100 og brukte mem-ok-knappen, og etter det har ting funket tålelig bra. Dvs. dønn stabilt når maskinen først kom opp og detekterte riktig mengde ram...

Lenke til kommentar

Kommer aldri så langt inn siden Bios ikke poster, men ja prøvd memok knappen, den funker ikke. Løste det hele ved å sende inn igjen hele dritten :D var manuelt satt til blck 100 siden alle sider sier fyyyyyyyy, men takk for svaret.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...