RolfBelsvik Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Har drevet med kampsport (kick boksing/mma/tae kwon do) nå i fire år og er ferdig med verneplikten min om litt under et halvt år. Så i juli/august tenker jeg å dra til Thailand for å studere/trene kampsport. Har regnet ut at det koster rundt 100 000 kr per år og blir derfor litt vanskelig å finansiere dette i begynnelsen. Lurer derfor på om det er mulig med noe stipend ordning for slike "studier"? Tenker da å satse profosjonelt etter et par år med hard trening der nede. Blir 20 i juni hvis det har noe å si? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Ettersom profesjonell kampsport er forbudt i Norge så regner jeg med At det er litt tynt med norske stipender... Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Det stemmer vel ikke? Er jo blant annet NM i kick boksing, så det er hvertfall lov. Som er det han trener uansett. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 MMA er i hvertfall ulovlig i Norge. Lenke til kommentar
RolfBelsvik Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2011 det er ikke ulovlig å trene, det er ulovlig å konkurere i. Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Uansett, for å få stipend i frå norge. Er vel skulen nødt til å vere godkjent frå lånekassen. Dette kan du sende mail til dei å spør om. Men trur du kan vere ganske sikker på å få nei, av obvious reasons. 1 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Det er vel også ganske tynt med godkjente skoler Thailand i det hele tatt kan jeg tenke meg. Men det er bare tipp. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 iflg http://app.lanekassen.no/lut/default.aspx er 11 skoler i thailand godkjente for stipend og lån, søk opp thailand under 'studieland' og gå inn på hver sin skole sin nettside og se om noen tilbyr det du ønsker deg! Makan til å legge ut negative kommentarer når dere ikke vet... "tynt med skoler" pff. ps lånekassen gir ikke stipend og lån første året av bachelor i Thailand. Dette må finansierest på annen måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå