RolfBelsvik Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Har drevet med kampsport (kick boksing/mma/tae kwon do) nå i fire år og er ferdig med verneplikten min om litt under et halvt år. Så i juli/august tenker jeg å dra til Thailand for å trene MMA. Har regnet ut at det koster rundt 100 000 kr per år og blir derfor litt vanskelig å finansiere dette i begynnelsen. Lurer derfor på om det er mulig med noe stipend ordning for slike "studier"? Tenker da å satse profosjonelt etter et par år med hard trening der nede. Blir 20 i juni hvis det har noe å si? Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 tror ikke lånekassen godtar trening i utlandet som utdanning.. hva med å dra til USA? ta en strøjobb og tren som f. hos noen av de kjente, feks american kickboxing academy elns.. ikke at jeg vet noe om det men virker som om nivået på MMA er høyere i USA.. Lenke til kommentar
RolfBelsvik Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2011 Men da blir prisen igjen mye høyere. Koster nesten ingenting for å bo i Thailand, bare hjemreiser og treningen som har betydelige kostnader. I tillegg er Thailand etter min mening, ett av verdens fineste land med en behagelig temperatur året rundt + at eg ønsker å oppleve og lære mer om den unike kulturen di har der nede. Har vært utvekslingsstudent et år i USA hvor eg trente Tae Kwon Do 6 timer kver dag utennom søndag. Fikk ikke så bra inntrykk av landet, men treningen var veldig bra. Tenker å reise tilbake igjen, men vil først ha et år i Thailand for å bli så god at eg kan trene med de beste der. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 kunne godt tenkt meg et år i thailand selv og gjort det samme, let me know om det ordner seg Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 "just throwing it in there": Jeg er ikke god på økonomi, men jeg tviler på at du får noe særlig stipend. Kanksje du hadde fått lån? Hva med et forbrukslån? Men da må du være klar over konsekvensene med tilbakebetalingen.. Men jeg har ikke verdens beste bakgrunn til å anbefale noe, men ville bare si det Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå