Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen klarer ikke starte ordentlig

Anbefalte innlegg

Hei

Har hatt dette problemet lenge nå, og er ikke blitt helt klok på det.

Utstyr av relevenase :

Windows Vista Home prem sp2 og det meste av oppdateringer.

HK : P5K Nyeste bios (flashet i går)

Ram : 4X2mb Kingston Value ram DDR2 PC800.

CPU Intel Quad Q6600

Skjermkort 1 : XFX 8800 GTS 512

Skjermkort 2: Asus 9400GT Silent. Bruker samme drivere som 8800gts.

Mist Power 500watt.

og 3 HDDD 2X500gb og 1x1tb SATA alle 3.

Det som skjer :

Ved oppstart av pcen jobber alle vifter for fult, spes skjermkort sitt. Men ingenting skjer.

Svart skjerm(er, har 3).

Det som skal skje :

Alle viftene går for fult i 2 sekunde, også går de til normalen, og bios starter og kommer på skjerm.

Foreløpig løsning :

Skru av og på pc så mange ganger som skal til for at den starter normalt.

Det varierer med opp til 2 til 30-40 ganger som må til.

Og der ligger problemet. Det kan ta opptil, 15 minutter å starte faenskapet. Start, stopp, start stopp i det uendelige.

Det som er prøvd hittil :

Fjernet alt av ram utenom en brikke. Prøvde briken i alle slots. Prøvde andre ram brikker i andre slots : Ingen forskjell.

Koblet av alle harddisker uten om boot disk : Ingen forskjell.

Fjernet skjermkort nr 2 : ingenf orskjell.

Byttet slik at det er kun skjermkort 2 som brukes : Ingen forskjell.

Og koblet av mye samtidig, med strømsvakt skjermkort, så det kan neppe være mangel på power når jeg ikke får startet med under 50% av komponentene i bruk.

Har bascily prøvd alt som kan byttes ut,utenom power, cpu og HK.

Foreløpig konklusjon : HK er "#%¤#¤"%. Eller delvis hvertfall.

Noen som har noen gode ideer om hva dette er? Skal ha ny pc, og denne blir degradert til pc nummer 2. Og da blir den for det meste stående av. Og skal jeg bruke 15 min på å starte den hver gang... så ... klikker jeg , og da blir det veldig dyrt... og vondt.

TIPS MOTTAS MED STOR GLEDE!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt det samma problemet selv 2 ganger nå, og begge gangene har det vært fucka hovedkort, skjønner ikke hvorfor 2 hovedkort har blitt fucka, siden alt i pc'en er som det skal være, riktig spenning på diverse komponter etc.

Så prøv og få nytt hovedkort på garantien, men hva som forårsaker feilen er vanskelig og sei.

Lenke til kommentar

Garanti ja... tja... hovedkortet er 3 år og 4 måneder gammelt.. så er litt i tvil om det er så mye å hente der... 5 års reklamasjon gjelder vel ikke HK vil jeg tro... er jo ikke akkurat en bil eller noe... hmm...

Er veldig frista til å bytte HK med nytt av annen utgave siden det koster 400-500... og da får jeg en god pc nummer 2... (har riktignok mange fra før som blir degradert enda et hakk lengre ned på stigen) :)

Men jæveli surt om det ikke er HK, og jeg har brukt 500,- på ikkeno OG 1 time med mye skruing.

Men som du si.... hva annet kan det egentlig være...

Har ikke prøvd å justere spenningen på minne da... alt står på auto... Kingston kjører vel vanlig 1.8volt... kan jo teoretisk hende det har noe med det å gjøre... hmm...

Lenke til kommentar

det kan jo være, jeg justerte volten på ballistix brikkene mine til 1.9 v, tok ikke lange tiden før bluescreen kom og minne var dødt:P hehe, men tja, du kan jo alltids la noen som virkelige kan og feilsøke pc'en se på den da?

eller eventuelt om du har en kompis med noe samma specce som du får sjekka hk på hannes cpu/minne,psu etc og se, viss den ikke funker da, er det hk ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...