hodesleng Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Noen som har denne PCen eller testet den? Leste testen på dinside.no..... Hva med SiS chipsettet? Har bare dårlig erfaring med SiS chipsett, bla. er lyden helt jævlig... Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Jeg har egentlig ikke kommet til å kjøpe den, var på elkjøp forrige uke og så litt på de forskjellige fujitsu siemens-modellene, og fikk en ekkel plastikk-følelse på samtlige utenom de fra 20 000 og oppover. Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 flere innspill om denne maskinen? Personlig syns jeg den virket Veldig spennende... Om den gir en plastikkfølelse, eller om den er tung, betyr ingenting... Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Sjekk på psdata.no. Der har de fine pakkeløsninger! Lenke til kommentar
Gakkken Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 jeg besilte meg Amilo D 8820 som var ukens tilbud på komplett i dag. kan komme med innspill når jeg får den Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 jeg besilte meg Amilo D 8820 som var ukens tilbud på komplett i dag. kan komme med innspill når jeg får den lukter utelatelse av komma'er "ukens tilbud i dag" Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Noen som har denne PCen eller testet den? jeg har den, og er storfornøyd. kan ikke si at jeg mangler noe på den med unntak av ir og wlan - pussig nok er ikke dette innebygget. ellers har den alt og er rask og har godt tastatur etc. grafikkortet er av de aller best, så alt kan spilles på den. har bare godord å komme med. Jeg har egentlig ikke kommet til å kjøpe den, var på elkjøp forrige uke og så litt på de forskjellige fujitsu siemens-modellene, og fikk en ekkel plastikk-følelse på samtlige utenom de fra 20 000 og oppover. ja, den ser litt plastikk ut i "feil" lys, i riktig lys ser den bra ut - det er øyet som ser. og selvsagt så er det også faktisk plastikk. men den er solid og tåler temmelig mye, kjenner en kløne som har mistet den i gulvet flere ganger - eneste som har skjedd er at wlan-kortet som satt i knakk... en annen ting: man kjøper da ikke pc på elkjøp. gå til en profesjonell butikk som gir service og kunnskap. før eller siden er det noe som går til helvete med pc'en, og da trenger man god service. Hva med SiS chipsettet? Har bare dårlig erfaring med SiS chipsett, bla. er lyden helt sinnsvakt... hvis du er ute etter lyd, så kjøper du ikke laptop. så enkelt er det. kjøp en stasjonær pc med fett lydkort og gode høytalere til. du finner ikke en laptop med "grom lyd" eller noe tilsvarende - ihvertfall ikke om du skal ha med alt annet som er bra også, da beveger du deg isåfall tett opp mot 40 000,- klassen. de største problemene med laptopen er tyngden og størrelsen, manglende dvd-brenner (har dvd-spiller med cdrw-brenner), viftestøy (dette er tross alt ingen centrino-basert sak), elendig bios (få innstillingsmuligheter) og ikke spesielt godt batteri. alt i alt så kan jeg på det varmeste anbefale maskinen, selv om du må ut med noen hundre til et wlan-kort og eventuelt ir-kort. men til den salgsprisen kan de fleste overleve med dét. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 hvis du er ute etter lyd, så kjøper du ikke laptop. så enkelt er det. kjøp en stasjonær pc med fett lydkort og gode høytalere til. du finner ikke en laptop med "grom lyd" eller noe tilsvarende - ihvertfall ikke om du skal ha med alt annet som er bra også, da beveger du deg isåfall tett opp mot 40 000,- klassen. Det finnes da vel USB lydkort til under 2000,- som har digital ut . . . ? Lenke til kommentar
oarnoy Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Jeg synes amilio L er omtrent den eneste som ser direkte pen ut av de fujitsu maskinene. Men det er jo min smak. Minuset er at det er 1024*768 oppløsning og max 512 mb ram. Lenke til kommentar
Gakkken Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Jeg synes amilio L er omtrent den eneste som ser direkte pen ut av de fujitsu maskinene. Men det er jo min smak. Minuset er at det er 1024*768 oppløsning og max 512 mb ram. tja.. det kan jeg være enig i.. at Amilo L er finest.... Lenke til kommentar
Kenti Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 8820 til i underkant av 12K er vel intet dårlig kjøp vil jeg si. Komplett har jo tross alt slått av 2K siden sist de hadde den på tilbud, og det er jo ikke mange ukene siden.. Minusene er som nevnt over, vekt, støy + at det ikke hjelper så mye med 2,53Ghz cpu, når hdd bare er 4200rpm. Min G732 har relativt like specs, og den funker meget bra. Minuset er at det sikkert er samme CD-rwdvd-combo (QSI) som sitter i min, og den er sur! Sliter med å lese en del brente cder, og leser ikke i mer enn 8X.... (selv om specs sier 24X). Derfor kjøpte jeg en ekstern Plextor enhet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå