NoNamesLeft Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Hei! Har lenge vurdert det å kjøpe meg en gitar med floydrose og tremolo osv. Men jeg er helt blank på dette feltet fåreløbig. Så jeg lurer litt på om noen kunne tipsa meg på noen gitarer som passer til dette? Kommer til å bruke denne til å spille musikk som er inspirert av Mötley Crüe, Warrant, Van Halen osv. Har sett litt på denne: http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=2502 Setter pris på forslag Lenke til kommentar
quiksnapper Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 det er no ikke licensed floyd rose på den hvetfall. vil anbefale en gitar med double lock , da går den ikke så fort ut av tune når du bruker FR-en. Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2011 Notert! Lenke til kommentar
GoldenWings Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Eg ville sagt Gibson eller Fender Sikre merke med høg kvalitet! Prøv å hold deg på enten: Gibson Les Paul Standard eller Classic Gibson SG Standard Fender Stratocoster Fender Telecaster Vist du er interisert i X/V gitar; Gibson Explorer Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2011 Har nå fått bekreftet at budsjettet blir maks 5000 kr. Er ikke noen spesiell fan av V gitarer Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Sprenger jeg budsjettet ditt hvis jeg foreslår denne? Generelt er det lite tremolo på Fender/Gibson (spesielt Floyd Rose-typen). Og bare så det er sagt: Hvorfor ønsker du Floyd Rose? Det er gitaristen-som-må-skifte-strenger-og-stemme-gitaren-selv sitt ultimate mareritt. Du må skifte alle strengene om en ryker, og det tar fort 2-3 timer å bytte, siden strengene er festet på så mange steder (locking nut, locking bridge, stemmeskrue ved bridge og stemmeskrue på hodet). Vet du hva du går til, rett og slett? Personlig mener jeg at man heller kan bruke tremolopedal hvis man MÅ ha tremolo-lyd. Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 En gitar som er fem ganger så dyr er vel å sprenge budsjettet ja. Generelt så får man lite igjen for kronene man betaler over 15 000. Du gjør klokt i advare mot floyd-rose, men det tar vel neppe 2-3 timer å bytte strenger. Selv bruker jeg ca. 15 - 20 min. En backup-gitar til scenebruk er dog å anbefale. Tremolo er ofte et misforstått begrep. Selv om man kaller det et tremolo-system så er det ikke egentlig den effekten man får. Et floyd-rose system endrer pitch. En tremolo pedal endrer volumet i ulike former. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Gode poenger, og med fare for at dette avsporer: Er klar over det du sier, og mener selv at "vibrato" (eller litt bedre, "vibbarm") er et bedre uttrykk for dette på gitar. 2-3 timer på å bytte strenger var vel litt overdrevet, men det tar lengre tid å bytte strenger på Floyd Rose enn på en "vanlig" gitar med Gotoh eller bridgethru, på grunn av locking nut og bridge. Du må også være i besittelse av en solid avbiter om du ikke kjøper spesielle Floyd Rose-strenger, siden du må klippe av ringen i enden av strengen for at den skal kunne låses fast i brua. Hovedpoenget mitt er: Vær 100% sikker på at du trenger vibbarm (og at du trenger det så mye at Floyd Rose er valget) før du kjøper en gitar med Floyd Rose. Edit: Crap, jeg så ikke posten der det oppgis budsjett på 5 laken... Da blir vel gitaren til 25 laken altfor dyr, ja. Allikevel mener jeg at det er en kvalitetsgitar med Floyd Rose. Endret 17. februar 2011 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 17. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Dette blir da ikke min hovedgitar. Har en Les Paul fra før, så det med backup osv blir vel ikke store problemet Har en Les Paul fra før. Så denne her blir vel mer som en backup. Edit: Sett noe på denne: http://www.ibanez.co.jp/products/eg_page11.php?area_id=3&data_id=174&color=CL02&year=2011&cat_id=1&series_id=477 Endret 17. februar 2011 av NoNamesLeft Lenke til kommentar
srbz Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) http://www.musikkinstrumenter.no/product_detail.asp?pkProduct=3948&pkCategory=1282 hvis du absolutt skal ha FR http://www.musikkinstrumenter.no/product_detail.asp?pkProduct=6203&pkCategory=1282 hvis ikke Personlig ville jeg gått for Damien 6 om dette skulle vært eneste gitar, men ettersom jeg ikke har gitar med vibrato ville jeg trolig ha landet på Omen 6 FR. Du er vel, såvidt jeg forstår, i samme posisjon. Alternativt har du også Damien 6 med FR og EMG, men den er litt over budsjett. Ja, jeg er svært glad i Schecter Endret 17. februar 2011 av srbz Lenke til kommentar
kamspro Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 jeg selger en LTD EC-50 med EMG pickup(rocka mikrofon). har vært veldig fornøyd med den http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27316823 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå