Alejoz Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Hei, Skrudde av pcen min da skjermkortet bugget litt når jeg spilte WoW istad. Type grønne firkanter og feil på teksturer. Når jeg skulle skru den på igjen ville den ikke boote. Det eneste som skjer er at hovedkortet lyser i ca 1-2 sekunder ( Ser ikke ut som det er noe bestemt med fargekodene på lysene. Virker som default boot fargekode. Med rødt fra toppen til grønt på bunnen ) før den skrur seg av. Er av 2-3 sekunder, så lyser den 2-3 sekunder. CPU Viften prøver å starte, men klarer ikke holde seg på. Når jeg kobler fra tilkoblingen "ATX_12V_2X" (Virker osm den er til CPU / CPU Vifte eller noe i dne duren ) så lyser hovedkortet opp og viften på skjermkortet starter opp. Men får ikke bilde. Når jeg 'KUN' hadde HK og PSU tilkoblet skjedde det samme. Lysene på HK holder seg på når kun ATX Tilkoblingen er koblet til, men så fort ATX_12V_2X kobles til klarer den ikke holde seg på. Komponentene er som følger: Gigabyte GA-EX38-DS4 - Socket-775 Intel Core2Quad Q6600 Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 4096MB XFX GeForce 9800GTX 760M 512MB BLACK Corsair Powersupply 750W Black. Jeg har dessverre litt manko på komponenter for øyeblikket, så lurte på om dere hadde noen forslag til hva jeg burde sjekke først? Eventuelt om det er noen som har en potensiell løsning? Spør gjerne om det er noe mer du / dere lurer på. På forhånd takk:) Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Siden du ikke får bilde på skjermen.. og skjermkortet tryna før du reboota, så er det vel nærliggende å tro at det er noe der som er galt Lenke til kommentar
Alejoz Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2011 Meget mulig, syntes bare det er litt merkelig at hovedkortet ikke klarer holde seg på med 'KUN' ATX og ATX_12V_2X connectorene koblet til. HOvedkort, ram, hdd koblet fra. :S Lenke til kommentar
NangaParbat Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Samme(?) problem med samme HK. Se min tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1296799&st=0&gopid=16937956&&do=findComment&comment=16937956 Lenke til kommentar
Konsmo90 Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Har du prøvd og ta ut RAM brikkene og stare pc'en med kun en brikkene inne i hoved kortet men på en annen slott? Edit: har hatt noen merkelige feil og feil symtoner med RAM igjennom tidene.. Endret 15. februar 2011 av Konsmo90 Lenke til kommentar
Alejoz Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2011 Nanga; ja var det jeg også egentlig konkluderte med Har bestemt meg for å bytte ut HK og CPU i "god tid", satser bare på det ikke har tatt knekken av andre deler. Tenker jeg ser litt nærmere på det nå om ikke lange tidne å tester med en annen hk / CPU lånt av en kompis;) Men takk for svar! Konsmo90; ja har forsøkt det :\ Har nå også forsøkt endel andre ting som å ta ut CPU og blåse for støv etc etc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå