javanuben Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Nå har jeg virkelig gjort det store. Jeg skulle formatere pcen min hvor jeg dualbootet win7 og Arch. Men jeg glemte å gjøre noe med grub først. Jeg fikk installert win7 helt fint, men når jeg prøver å starte pcen har jeg jo fortsatt grub, som selvsagt ikke lar meg boote til windows. Hvordan endrer jeg slik at windows sin bootloader starter i stedet for grub? Evt. hvordan kan jeg ordne grub slik at jeg får brukt pcen igjen (bootet til windows), nå som grubfilene er borte? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 http://www.ultimatebootcd.com/ denne cden er genial Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Hvis du bare skal ha windows så er det bare å boote fra en windows cd. Den er så frekk at den skriver over bootloaderen uansett Lenke til kommentar
javanuben Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2011 @ AlecTBM: Det var det jeg håpet også, men den gjorde faktisk ikke det. Løste seg derimot ved å boote windows repair med cmd og skrive: bootsect /nt60 ALL /force /mbr Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Har ms faktisk skjønt at de ikke er de eneste nå. Skal sies at sist jeg gjorde det var med en XP cd for et par-tre år tilbake Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Windows-CD/DVDer skriver jo ikke over noe når du bare booter fra dem. Når du installerer fra dem, derimot.. så wiper de alt som heter MBR. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Min erfaring er at hvis man booter opp en windows cd (som sagt lenge siden) så forsvinner grub fra MBR Lenke til kommentar
javanuben Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2011 Jeg installerte til og med win7 fra DVD for at det kanskje kunne overskrive grub, men neida. Fikk fortsatt grub error. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå