Stoltenberg Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 (endret) Jeg vet ikke helt, men i det siste har jeg sett disse to ordene: "struck" og "stuck" skrevet feil flere ganger av flere forskjellige personer i forskjellige fora, nyhetsartikler, blogger etc. De skriver konsekvent "strucked" og "stucked". Eksempler: "I am stucked at this level" "I was starstrucked" Er det flere som opplever dette som en tendens..? Endret 12. februar 2011 av BagBiter Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 eksemplene du gir er så vidt jeg kan skjønne korrekte. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Nei. Det skal være "I am stuck at this level." og "I was starstruck." Har forøvrig ikke opplevd dette selv. Fikk vondt i øynene av ordene i emnetittelen og måtte se hva det dreide seg om. Endret 13. februar 2011 av Stonemeister Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Stucked og strucked er ikkje ord, det er ein feilskriving. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 oisann, kansje det hadde vært greit med en promillelås på forum, ser selvfølgelig feilen nå. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) Er det flere som opplever dette som en tendens..? Opplever det som en tendens hos barn, men ikke som en ny tendens. Det er noe de vanligvis vokser av seg etterhvert. Endret 18. februar 2011 av Rata101 Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Samfunnet promoterer middelmådighet i skolen, og da kommer barna ut fra skolen og skriver sånn som dette. Det er ikke en trend, det er dårlig skolerte personer som ytrer seg offentlig. Forvent mer av dette i fremtiden. Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 18. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2011 Jeg gjorde en trend-analyse på ordet "stucked" i Google. Det går oppover. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Det kan ha sammenheng med at det er et stadig økende antall folk som kommer seg på nett. I begynnelsen var det mest akademikere som brukte internett. Den generelle trenden er nok at gramatiske feil på internett øker på grunn av dette. Men, jeg får også følelsen av at folk er dårligere på rettskriving enn de var før. Det finnes jo omtrent ikke nettavis artikler som ikke er fulle av hårreisende og åpenbare gramatiske feil. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 For ikkje å snakke om at det er populært å skrive feil på nettet. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Godt poeng. Det er kult å skrive feils på teh interwebs. Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Sånn som det der er ikke populært å skrive feil. I has o.l er populært, men feil på -ed ending har jeg aldri sett noen skrive feil med vilje. Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Jøss. Kanskje jeg må utvide min vennskaplige horisont så jeg kan observere flere internett-trender. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 I dag leste jeg et innlegg fra en amerikaner som skrev at "xxx is more sweeter than yyy". Jeg er ganske sikker på at han vet bedre, men det er antageligvis en mere avslappet måte å bruke dagligtale på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå