Sokkalf™ Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 (endret) Er litt på leting etter en skjerm som egner seg til å snu 90 grader, altså i "portrettmodus". Har et dualskjermoppsett med en 24" og en 22", begge TN-paneler, og når de snus blir innsynsvinkelen helt håpløs. Har forstått det slik at det er IPS som er tingen til dette. Har kikket litt på Dell U2410, men lurer på om det går an å finne noe enda litt billigere enn dette? Edit: Kikker i hovedsak etter skjermer på 24", da noe større blir litt for dyrt, og noe mindre blir for lite. Endret 12. februar 2011 av Sokkalf™ Lenke til kommentar
gaasart Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 HP ZR24W er eneste rimeligere alternativ tror jeg - iallfall nå som Dustin har supertilbud. Nå har jeg ingen kjennskap til den, men har selv brukt U2410 i over ett år nå; rett og slett knallfornøyd. Ser at HP ikke kan skilte med samme dynamiske kontrasten eller fargestøtte, og ihvertfall ikke pixelgarantien til Dell. Er sikkert en fin skjerm though! Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 12. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2011 Tusen takk for tips! Så ikke så dum ut, den. Veldig god pris hos Dustin, bare synd den ikke er på lager.. Bruker U2410 på jobben, og det er helt klart en knallskjerm, ja! Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Vel, hvis du kan gaa ned til 23 tommer saa kan du ta en titt paa Dell U2311H, knallskjerm til prisen! Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2011 Ja, jeg oppdaget den, og den var jo nesten skummelt billig. Syns dog ikke 16:9-formatet er spesielt egnet når man er ute etter å snu skjermen i portrettmodus. Blir rett og slett for smalt og høyt. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Endte opp med ZR24W, den er på vei i posten nå. Fargestøtte er ikke så voldsomt viktig for meg, så etter det jeg har lest om ZR24W virker det som en god skjerm, ihvertfall til den prisen. Skal i hovedsak bruke den til programmering, liker å snu skjermen 90 grader for å få mer høyde enn bredde. Det gikk finfint på jobben, hvor jeg har IPS-panel, men da jeg prøvde på det samme hjemme ble skuffelsen stor, pga. TN-panel som hadde innsynsvinkel lik null (nesten). Endret 15. februar 2011 av Sokkalf™ Lenke til kommentar
gaasart Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Sant nok, er et hav av forskjell mellom IPS og TN-panel, spesielt når man bikker 21" i skjermstørrelse. Stor kudos til dustinhome som faktisk "fremmer" IPS-skjermer på den måten(*). Kjøpte min egen skjerm der under et av deres tidligere tilbud. Betalte rundt 3700 for U2410, og da ville akkurat samme skjerm rett fra Dell kosta 6300. (*) Clarification: da jeg kjøpte skjermen var det kun et fåtall av nettbutikker som hadde tilnærma ok utvalg av IPS-skjermer, og nesten ingen skjermer overhodet med forholdene 16:10. Dette har blitt betraktelig bedre det siste året, og det tror jeg personlig dustinhome har mye av æren for. Endret 15. februar 2011 av gaasart Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2011 Fikk skjermen idag, og den måtte jo selvsagt være defekt. Grønne striper over hele skjermen. Så da blir det retursak på meg. Bummer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå