TMB Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Hei. Har for tiden 1x 22" og har tenkt å kjøpe 1x 22" og 1x 24" til. Blir da 2 skjermer koblet til med DVI og 1 med HDMI. Men ifølge denne siden så kan man ikke kjøre 3 skjermer med 2x DVI 1x HDMI i Eyefinity, men funker det hvis jeg ikke skal kjøre eyefinity og bare triplescreen oppsett? Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 nei, gpu har bare to pipeline som kan fordeles på hdmi og dvi'ne, displayport kjører en egen. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2011 Så da kan jeg ikke kjøre 3 skjermer? Fordi ingen av de har DisplayPort inngang Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 du kan kjøpe en aktiv dp til dvi adapter som koster 300 kr. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Litt endring i planene. Si jeg har én 24" som er koblet til HDMI, og én 22" som er koblet til DVI. Så vil jeg koble til en tredje skjerm, 17" som bruker VGA. Funker det da å bruke denne? http://www.dealextreme.com/p/displayport-dp-male-to-vga-male-adapter-10cm-cable-37089 Står i reviews at den funker med Eyefinity. Endret 13. februar 2011 av TM B Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Vanskelig aa gi deg ett klart svar paa det, det funker glatt for noen, noen faar problemer og andre faar ikke bilde i det hele tatt. Hvis du absolutt vil bruke 3 skjermer anbefaler jeg deg enten aa heller anskaffe skjerm med displayport, eller kjoepe en sertifisert aktiv adapter. koster ca 300 for en dp/dvi-sl. fordelen med den aktive er at du slipper sjangsen paa problemer og at du kan bruke den igjen ved stoerre skjermer, vga'en vil gi deg merkbar daarligere kvalitet ved bruk av stoerre skjermer (noen ser det faktisk ikke ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå