Gå til innhold

BK: make me smile.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det spørs helst hvilket tema dette er. Jeg går ut fra at dette bildet skal vise tristhet med litt humor. Du kunna lage litt mere øyenskygge og litt mere synelige tårer. Jeg er ikke sikker på lyssettingen på bildet. Det ser ut som om halve hode er ganske synelig men noen deler av hodet er litt mørkere. Det kan også gi en bedre følelse av temaet.

 

Du kunne muligens ha litt mere skitt i annsiktet. Jeg mener altså litt jord, gjørme eller lignende. Ellers ser det ganske bra ut. Bare ta noen flere bilder av det samme temaet.

 

Det jeg vil si er bra er at du har velgt riktig hårtupe på jenta til fotograferinga. Hårfargen har ganske mye å si mener jeg. Det gjør at hun ser tristere ut. Bakgrunnen ser nokså godt ut. Hvis du hadde klippet henne ut og plasert en hulevegg bak eller noe lignende så kunne du fått litt mere følelse av at hun var fanget.

 

Skulle jeg gitt deg en karakter som på skole ville det blitt en 4+ eller en 5-

Lenke til kommentar

Ettersom jeg har vært her en stund, så blir jeg nok en gang skuffet over at heller ikke du har satt deg inn i reglene for bildekritikken og poster et bilde som er alt for stort. Beklager sutringen, men det er en grunn til at bildekritikken har noen regler.

 

Over til bildet; jeg synes ideen og tolkningen av den er grei. Men selve etterbehandlingen av bildet er heller trist. Bildet er mørkt og flatt- og tapen ser litt ut som om det klistret på i etterkant (selv om det sikkert ikke er det) - i tillegg ser det ut som om skriften er lagt på i etterkant.

 

Med andre ord, ideen er ikke dum, men utførelsen holder ikke til mål - desverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...