Pentimuml Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 De nye Sandy Bridge-kjernede prosessorene fra Intel har innebygget minnekontroller og det er jo bra for ytelsen mot å ha minnekontrolleren på hovedkortet, så mye forstår jeg. Men jeg ville bli glad om noen kunne forklare meg hva som skjer når du bruker minne med høyere frekvens enn 1333 mhz som er oppgitt som maksfrekvens på minnekontrolleren i Sandy Bridge.. Det er jo normalt med hovedkort og rambrikker som mklarer langt høyere frekvenser enn 1333 mhz eff. Lenke til kommentar
War Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Hva er du ute etter? I teorien vil det bare si at frekvensen øker i takt med cpu når du klokker. Da må du skru ned multi på minnet eller kjøpe noen som tåler økningen ( oc) Lenke til kommentar
Pentimuml Skrevet 14. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2011 Nei jeg tenker ikke på overklokking, men forholdet mellom standardfrekvensene på ddr3-minnet og minnekontrolleren i Sandy Bridge. Hva skjer når du kjøper 2000 mhz minne til en 1333 mhz minnekontroller(sb)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå