Mikkis2k Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Hei jeg leter etter en ny skjerm, og 27" står på ønskelista. Helst LED, 1920x1080+, ikke sånn billig merker men heller ikke dyrt! maks 4500kr. Den må ha DVI og HDMI eller hva er best å bruke? jeg har 5770HD i Crossfire. Jeg bruker datan min bare te gaming og photoshop, hva anbefaler dere ? plz del med meg deres tanker og hvilke skjermer/skjerm jeg burde ta. Kom med Url link. Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Har denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=611230 ( kjøpte den på pcekspress dog ) den er chill! =) Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 12. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2011 Har denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=611230 ( kjøpte den på pcekspress dog ) den er chill! =) jeg så litt på den, eneste jeg kan trekke ned er at den ikke er LED.. Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Fortsatt den er KANONBRA! altså, det er flere valgmoduser, custom (velg lys og sånn selv) text, er til tekst lesing, movie, er lagd til film, internet, sport og dynamic contrast, tro meg de tingene er forskjellig, igjen bra skjerm! Lenke til kommentar
gaasart Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Jeg synes det blir galt å spare inn penger når du kjøper skjerm i den størrelsen - spesielt hvis du driver med bildebehandling osv. Billigskjermer over 24" kommer som oftest med horribel backlighting og dårlig DPI. Sikker på at du ikke vil spytte i litt ekstra for en ordentlig skjerm? Evt. kjøpe en knallgod 24" i stedet, uten mellomlegg. Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 12. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2011 Jeg synes det blir galt å spare inn penger når du kjøper skjerm i den størrelsen - spesielt hvis du driver med bildebehandling osv. Billigskjermer over 24" kommer som oftest med horribel backlighting og dårlig DPI. Sikker på at du ikke vil spytte i litt ekstra for en ordentlig skjerm? Evt. kjøpe en knallgod 24" i stedet, uten mellomlegg. egentlig ikke, jeg har hatt 24" og jeg vil ha størrE! Lenke til kommentar
gaasart Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Du ender kun med et oppblåst skjermbilde siden oppløsninga ikke skalerer med økning av skjermstørrelsen. Kommer i tillegg til å slite med ting som innsynsvinkel og ugjevn backlighting. I mine øyne er dette helt bak mål for en som driver med Photoshop. Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Skal du absolutt ha 27" bør du heller spytte inn penger i en skikkelig 27", eller kjøpe en god 22-24". Og hvis du faktisk bryr deg om tingene du lager i Photoshop er bildekvalitet og innsynsvinkel viktig! Dette burde du forsovet tenkt over selv. Størrelse har lite å si hvis kvaliteten ikke er der. 1080P kunne fungert hvis du sitter langt vekke fra skjermen, noe jeg tviler på at du gjør, og du vil ende opp med ett oppblåst bilde grunnet lav DPI. 3" ekstra høres kansje ikke mye ut, men det er faktisk betydelig størrelsesforskjell på 24 og 27. Dell u2410 kan være en ide for deg. Eventuelt en 120hz skjerm hvis du bryr deg mer om gamingen. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Kjøp for all del en IPS-skjerm når du driver med bildebehandling, det vil du ha igjen for! Det er til å anbefale å kjøpe Dell U2711, om du skal ha 27", den har IPS-panel, en høy oppløsning, og ett veldig godt bilde! Men den koster 6,999,- Eventuelt Dell U2410, som koster 4,299,-. 1920x1080 vil bare gi ett oppblåst bilde, i forhold til en 23/24" med samme oppløsning, med U2711 får du 2560x1440 i oppløsning, dvs ett skarpere bilde. Størelsen har ikke alt å si, oppløsning er veldig viktig også! Det var avgjørende for at jeg kjøpte min U2711. ~ Mortis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå