saladin waits for alice Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Hei alle sammen! Av en eller annen grunn, ser bare windows 4 av 6 GB ram, jeg skal prøve å gi så mye informasjon jeg kan: Jeg har 64 Bit Windows 7 (100% sikkert) Bios ser 6GB ram Windows 7 og steam ser kun 4GB ram, også windows task manager ser kun 4GB. Hva kan jeg gjøre? Jeg har rotet med installering av video driver, men det skal jeg fikse i kveld. Jeg har nylig installert oppdatering for windows, de hadde problemer med å bli installert, men funket etter et par omstart av maskinen. Jeg har også nylig installert lyddriver fra asus sin side (Soundmax). Jeg har ikke nylig oppdatert BIOS. Jeg har ikke nylig formatert, er en stund siden sist, og windows 7 kunne se 6GB ram en uke siden. Håper dette er nok! =) Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Blir alt minnet vist i BIOS? Hvis ikke kan du prøve å ta ut brikkene og sette de inn igjen. Ta en titt i manualen til hovedkortet for å se anbefalt plassering av brikkene. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 12. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2011 (endret) Blir alt minnet vist i BIOS? Hvis ikke kan du prøve å ta ut brikkene og sette de inn igjen. Ta en titt i manualen til hovedkortet for å se anbefalt plassering av brikkene. Som jeg sa Bios ser 6GB ram jeg kan prøve å omplasser rambrikkene edit: problemet er løst, det var feil installering av grafikk driver som var problemet! takk for hjelpen. Endret 12. februar 2011 av amir90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå