13375k1133z Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Dersom en kunne tatt med seg en laptop (med evigvarende batteri) tilbake til 1950, hvilke oppgaver kunne en brukt PCen til da ? Er det noen som har noen forslag? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
roffenn Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 (endret) Skrive og bruke de programene som var på den, og du kunne vise folk Men hvorfor spør du? Edit; Skole oppgave? Endret 12. februar 2011 av roffenn Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 han har vel en oppgave som skal leveres på skolen... Men du kan jo som nevnt over her, eller f.eks sitte å prøve å utvikle et stabilt operativsystem.. Utvikle enkle programmer og slikt. Elelr kankje spille cs offline? Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 12. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2011 Takker for input. Det er skoleoppgave ja, siden jeg ikke er særlig kreativ var denne oppgaven litt vanskelig. Det er bare å komme med forslag! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Jeg ville tatt ut det evigvarende batteriet og solgt det. 1 Lenke til kommentar
roffenn Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Du kunne jo har lært folk med data, og prøvd og utvikle datamaskiner/programmer Så hadde utviklingen i verden kommet lengre Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Jeg ville tatt ut det evigvarende batteriet og solgt det. Kunne ha tjent gode penger der ja Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Folk ville neppe trodd det, selv om de så det, så jeg ville holdt den skjult. Så kunne jeg heller ha startet en eller annen form for bedrift/tilbudt en tjeneste der dataen kunne ha hjulpet meg. Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 12. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2011 TAkker for tilbakemeldinger! Hvilke oppgaver kunne man brukt maskinen til å gjøre i 1950? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 spille kabal. 1 Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Siden du ikke har internett eller printer (?) er det vel først og fremst regning som er aktuelt. Ser jeg for meg, om ikke annet. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Til orientering har selv dagens budsjettmaskiner enkeltvis mange ganger så stor regnekapasitet som den samlede regnekapasiteten man hadde tilgjengelig under gjennomføringen av Apollo 11-ekspedisjonen. Lommeregnerne kom ikke før på 70-tallet, og selv da var vel slikt forbeholdt ingeniører, regnskapsanvsarlige og slikt. Regnekraft ville nok helt klart vært den store fordelen om du hadde hatt tilgang på én av dagens laptoper i 1950. La meg ta et eksempel: tidligere i dag skrev jeg et enkelt javaprogram for å finne tallet 1337! (fakultet) bare for å ha noe å posten i denne tråden Programmet tok meg kanskje fem minutter å skrive, og 47 millisekunder å kjøre. Det ble utført 1337 gangeoperasjoner, og resultatet ble et tall på 3601 siffer. Tenk deg å sitte med en regnestav og skulle gjøre det samme - dersom det i det hele tatt er mulig. Konseptet med fakultet er forøvrig mye brukt i bl.a. kombinatorikk (sannsynlighetsregning), noe som absolutt også var aktuelt i 1950. Endret 13. februar 2011 av srbz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå