ZoRaC Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Har en PC koblet opp mot TVen som jeg blant annet bruker for å se film. Er derfor på utkikk etter et skjermkort med HDMI-utgang. Skulle gjerne hatt et vifteløst kort. I tillegg må kortet være "lavprofil", siden det er en HP SmallFormFactor. Jeg skulle også hatt et lydkort som lar meg koble lyd inn på skjermkortet, slik at jeg ikke trenger noen egen lydkabel fra PCen. Noen forslag? Takker for tips! Lenke til kommentar
Kjetilbruno Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=614362 Radeon HD 5450 er et slikt kort. Du trenger ingen kabel fra lydkort til skjermkort, da skjermkortet sender lyden sammen med bildet ut av hdmi til f.eks receiver, som deretter dekoder lyden. Så da kan du deaktivere\fjerne ditt gamle lydkort. Jeg gjør det slik, riktignok med Radeon HD 5870, men prinsippet er det samme. Tror ikke nVidia har noen kort å stille med i denne klassen (htpc). "The HD 5450 brings 'DirectX 11 Gaming' to the table, but take that capacity with a pinch of salt given its meagre horsepower. Its biggest advantage is actually the second generation of Universal Video Decoder, (UVD2.2) that now includes support for HDMI 1.3a and bit-streaming for all HD audio. Just like the rest of the 5000 series, now you can have Dolby TrueHD and DTS MasterHD over HDMI: a necessary addition for serious Home Theatre enthusiasts." Fra: http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2010/02/09/radeon-hd-5450-review/1 Dette er et VIFTELØST kort. Endret 14. februar 2011 av Kjetilbruno Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Ville kanskje lagt inn 150,- ekstra og få et kort uten vifte. 5450 Vet ikke hvordan dette kjører 1080p, men siden "Kjetilbruno" viser til denne chippen tipper jeg det går bra. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Nå er det vel ikke veldig mye opp til skjermkortet å kjøre 1080p ettersom at det er CPU som gjør all jobben. Men litt skjermkort må man jo ha. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Nå er det vel ikke veldig mye opp til skjermkortet å kjøre 1080p ettersom at det er CPU som gjør all jobben. Men litt skjermkort må man jo ha. Ikke nødvendigvis. Man kan la GPU ta seg av rendringa om GPU-en og avspillingsprogrammet støtter det. Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Er vel ofte greit å la GPU ta seg av rendring i en HTPC som ikke nødvedigvis har mest CPU kraft. Bruker selv en svak 2-kjerne AMD cpu og et nvidia 430 kort til min HTPC da dette bruker lite strøm og utvilker lite varme.Er egentlig litt skeptisk til de billigere kortene til ATi da HDMI utgangen ikke har fungert på de (integrerte) kortene jeg har testet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå