ZoRaC Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Har tenkt å investere i en LED-TV og hjemmekinoanlegg, med BD-spiller. Så langt ser det ut til at man må ganske høyt i pris for å få hjemmekinoanlegg med flere HDMI-innganger, mens det er ganske mange HDMI på en relativt rimelig TV. Tanken min er derfor å koble alt mot TVen via HDMI og bruke optisk TOSLINK fra TVen til hjemmekinoanlegget for lyd. På den måten vil jeg også få "riktig" lyd uten å måtte endre input på hjemmekinoanlegget. MEN, spørsmålet er om lydkvaliteten blir like god ved å gjøre det på denne måten som hvis jeg hadde hatt hjemmekinoanlegg med HDMI-innganger? Har tenkt følgende utstyr: TV: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585254#extra BD/Hjemmekino: http://www.amentio.no/LydBilde/HIFI_/_hjemmekino/Hjemmekino/Sony-BDV-E370---Hjemmekinosystem---BRAVI-BDV-E370-1138735.aspx Dekoder: Get HD PVR Koblingen blir da slik: Dekoder->TV: HDMI BD/DVD->TV: HDMI PC->TV: HDMI (m/lyd) TV->BD/forsterker: optisk lydkabel (TOSLINK) Kommentarer til dette? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Så lenge BD spilleren er sammen, eller koplet direkte i forsterkeren, så kan du gjøre det slik du vil på resten. BD spilleren er det meget viktig at du kjører direkte i forsterker, da dette er eneste måte å få HD lyd på. Men vær også oppmerksom på at andre kilder som gir ekte surround lyd, vil mest sannsynlig kun gi stereo når du kjører via TVen og ned til forsterker. Det er meget sjeldent de tar imot og videresender noe annet enn stereo. Normalt så må du ikke så veldig mye opp i pris for flere HDMI innganger. Onkyos 608 fås ofte til en pris rett under 3000,-. Denne er verdt alle pengene. Har du da dårlig råd til over, så start med kun fronthøytallere, og legg til de andre senere når man har råd. Da får du ett mye mye bedre anlegg enn ett ferdig anlegg som du har satt opp. Er du litt smart, så følger du med i bruktsjappa på avforum.no. Her er det mange som oppgraderer, og du vil finne nesten nye og meget gode forsterkere til en billig penge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå