sinnaelgen Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Er det noen som vet hvordan man kan få disse lyd-filene til automatisk komme inn i en avspiller. Jeg har i mange år fulgt med på verdt å vite som nå er innlemmet i programmet ekko. Slik det er så må jeg gå til nettstedet for å spille av hvert opptak eller for å laste ned hver lyd fil. Ønsket mit er å få til en løsning der avspillerprogrammet selv henter ned de nyeste filene direkte til programmet . Er det i det hele tatt mulig å få det til og enventuelt hvordan går man da frem ? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 iTunes gjør jo det. Og mange andre programmer. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 12. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2011 jeg vet ikke om du helt forstod hva jeg mente. Nå vet jeg at man får et avspilling programmet til å spille av en lyd fil hvis men drar den til programmet. Det er ikke det jeg ønsker , men at programmet automatisk henter inne filen fra nettet ( NRK i mit tilfelle) eventuelt hvis jeg velger å oppdatere spillelisten . hvis det ikke funger med Windows mediaplayer hvilke andre vil dere anbefale som de bedre programmene når det gjelder NRK så virker det som jeg må selv laste ned filen eller velge avspillingsprogrammet som kommer opp på hjemsiden deres. jeg har ikke gjort slikt før. Skal adressen registreres i spillerprogrammet ? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Hvis du åpner f.eks iTunes, det finnes 10000 andre, så kan du velge å gå på Podcast. Der kan du søke opp abonnementsstrømmene til de podkastene du ønsker. Det er den samme adressen du finner på nrk.no/podkast. http://www.scienceaudio.net/info/how_to_subscribe.html Lenke til kommentar
Majjuus Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 iTunes. bare velg ønsket podcast, og "abonnèr" eller no Så iChristian skreiv det Hver gang du åpner iTunes da (tror jeg), vil de(n) nyeste automatisk laste seg ned. Om du har iPod, iPhone, iPad, iOsv... vil den automatisk legge seg på iDingsen ved neste sync Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 (endret) jeg har valtg å bruke Winamp en stund nå . ITunes er et Apple produkt som jeg ikke stoler helt på i samvær med Windows Endret 29. mars 2011 av den andre elgen Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Da bare limer du inn adressen du finner på nrk.no/podkast. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 Da bare limer du inn adressen du finner på nrk.no/podkast. Det gjorde jeg Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Da regner jeg med at du har fått det til å virke? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 Da regner jeg med at du har fått det til å virke? ja. Jeg sitter akkurat nå og hører på innslag fra dagens utgave av "Ekko". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå