eneboern Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Hei Fikk ett problem rett før helgen på pc'en jeg låner fra jobben i forbindelse med studier. Pc'en fikk blåskjerm, og ved oppstart står det at den ikke finner bitlocker nøkkelen, så jeg må taste den inn manuelt hver gang. Prøver jeg å starte opp i normal modus kommer samme blåskjerm, og at det er problem med winload.exe. Eneste måte jeg kommer inn er derfor via safemode. Er det noe jeg kan gjøre med dette, eller må jeg sende den inn? Alternativt er det noe jeg kan gjøre for å få aktivert lyd og skjermkortet for helgen før jeg evt må sende den inn? Pc'en er en Lenovo T61 med Vista. Har desverre ikke så mye annen informasjon om den. mvh RN Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 (endret) Kjør Windows repair, enten via Vista install cden eller en Vista repair cd du laster ned fra nettet. EDIT: Last ned Vista Repair cd. Endret 12. februar 2011 av chri-ot Lenke til kommentar
eneboern Skrevet 12. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2011 Kjør Windows repair, enten via Vista install cden eller en Vista repair cd du laster ned fra nettet. EDIT: Last ned Vista Repair cd. Takk for tipset, skal prøve det hvis jeg får lånt en pc som jeg kan laste ned på og en cd/dvd til å brenne ut på. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Om du ikke har cd kan du også legge den over på en minnepenn, Ved hjelp av unetbootin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå