Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Sapphire 6870 funker ikke

Anbefalte innlegg

når jeg skal starte pcen med det nye skjermkortet (Sapphire 6870) i får ikke skjermen singnaler.

jeg vet at kortet funker fordi viften går rundt.

Jeg kjører kortet med 8gb ram, Asus p5q motherboard og en en psu med 650W. Så jeg aner ikke hva problemet er

Hovedkortet piper først 1 gang så 3 ganger også 1 gang.

HJELP!!!!!

#EDIT# begge 6-pinskablene er koblet til og det sitter skikkelig nede i hovedkortet

Endret av Shorty94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når jeg skal starte pcen med det nye skjermkortet (Sapphire 6870) i får ikke skjermen singnaler.

jeg vet at kortet funker fordi viften går rundt.

Jeg kjører kortet med 8gb ram, Asus p5q motherboard og en en psu med 650W. Så jeg aner ikke hva problemet er

Hovedkortet piper først 1 gang så 3 ganger også 1 gang.

HJELP!!!!!

#EDIT# begge 6-pinskablene er koblet til og det sitter skikkelig nede i hovedkortet

Fra P5Q manual kap. 2.8:

One continuous beep followed by three short beeps - no vga detected

One short beep - vga detected/quick boot set to disabled/no keyboard detected

Jeg ville prøvd å starte med ditt gamle/et annet skjermkort for så å sette 6870 inn igjen. Du kan også prøve resetting av bios (kap 2.6)

http://dlcdnet.asus....Q_v2_manual.zip

Virker det med et annet kort, er det nok noe med 6870 eller psu. Har du modulær psu, så sjekk belastning/kurser. Men 650w er mer enn nok i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Hvilken PCI port har du skjermkortet i?

P5Q har kun ett PCI-express spor.

kortet har 2 stk pci-ekspress en blå og et svart spor. Pcen funker med det andre kortet. Jeg var oppe på Amentio og leverte det inn i gjenn idag så de måtte bestille et nytt fra fjernalger. De sa at dersom de ikke finner noe feil på kortet må de ha pcen minn opp dit for å feilsøke

Lenke til kommentar

Hvilken PCI port har du skjermkortet i?

P5Q har kun ett PCI-express spor.

kortet har 2 stk pci-ekspress en blå og et svart spor. Pcen funker med det andre kortet. Jeg var oppe på Amentio og leverte det inn i gjenn idag så de måtte bestille et nytt fra fjernalger. De sa at dersom de ikke finner noe feil på kortet må de ha pcen minn opp dit for å feilsøke

OK, men da har du ikke P5Q.

Dette kortet har ett pci-express 16x spor som passer skjermkort (blå), i tillegg til 2 pci-express x1 spor (hvite) og 3 PCI spor (hvite). Har dette kortet selv. Har du oppgitt riktig modellbetegnelse?

Uansett bra at du får ordnet det med Amentio.

Lenke til kommentar

Jeg leverte skjermkortet mitt på mandag, og torsdag ringte meg opp igjen og sa at det ikke var noe galt med det så de ba meg om og ta med pcen opp. I dag for jeg en telefon om at en bios update på hovedkortet hadde gått gale og at de måtte ha bios cden, den hadde jeg ikke.

Når jeg var oppe på amiento for å forhandle fram en deal, viste det seg at de som fikser/ setter sammen pcen reagerte på at jeg byttet skjermkort i og med det gamle er bedre. så vi forhandlet oss fram til følgende

Nytt hovedkort - gratis i og med de drepte det sist

Ny prosessor - Innbytte av Sapphire 6870 Hd kortet

Ny Ram 4gb - 499

Pris for arbeidet - ca 780 kr

Samlet pris 1300 kr, men ikke nytt grafikkort fordi det viste seg at det ikke var nødvendig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...