roof Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Hei, Har et seriøst, men vanskelig problem med XPen som melder ovennevnte. Feilen oppstår av eller i programmer som kjører, eller ber om å bli kjørt. Spesielt kjedelig når Exploreren (internettleseren) får denne feilen. Valgene er OK eller Avbryt. I begge valg tilfellene går systemet tilbake til skrivebordet. En konkret feilmelding var slik: "Instruksjonen i "oxy77fs833b" refererte til adresse "0x0023a50f8". Minnet kunne ikke være "read"." Denne feil er generert av programmet svchost.exe. XP systemet har 2Gb internt minne. Mulig at denne feilen kom rett etter at siste 512Mb RAM ble installert (husker ikke helt). Har du tips blir jeg Lenke til kommentar
Pytagoras Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 En format bruker som oftest å fikse det meste. PCen har godt av det av og til. Skulle det likevel være feil etter formaten, så bør du ta en liten kikk på hardwaren din. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Kjør test program på minnet ditt. Mem 86, Doc Memory e.l. Så kan du evt eliminere HW feil uten å måtte reformatere. Begge progammene er gratis. Lenke til kommentar
roof Skrevet 8. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2003 Da har jeg henta ned Burn It fra download.com. Har kjørt dette programmet i 3 X 15 min. for RAM test, ingen error. Så formatering, vel, DET er noe jeg ytterst sjeldent gjør, 120Gb, 73GB SCSSI, 45GB, 10GB og 9GB disker, mye data selv om det er tatt backup med Ghost. BIOS, siste, nei, datert 2002, AWARD, flash bios??, nei takk, det kostet et HK. Om BIOS refresh er nødvendig, gjør aldri dette med BIOS flash program. Spander 150–250 kr så gjør en WEB leverandør av datakomponenter jobben (og risken). Noen flere tips?? Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Det er bare å prøve å flashe biosen. Går det skeis plukker du ut brikka sender den til komplett sammen med en diskett av rette bios og ett brev med navnet på biosen og hvor de kan laste den ned i tilfelle disketten blir ødelagt. Dette koster 150 kr. Og det er bare i de tilfeller hvor det går skeis. Så ikke kast penger ut av vinduet før du trenger det. Mvh Smope Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Formatering er mitt tips.. når jeg hadde satt inn en del nye deler i pcen så måtte jeg formatere hardisken.. jeg tror den har godt av det hvis du ikke har gjort det så ofte.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå