Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en slår seg av midt i spill


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har nylig fått et problem som gjør at PC-en slår seg av mens jeg spiller et spill.

Jeg har prøvd å installere Spybot - SD, og jeg har også Trend Micro Internet Security, men det ser ikke ut til at det er noe virus som gjør dette med PC-en.

Jeg tror at problemene kan være knyttet til et nytt spill jeg fikk, men det er ikke bare på det spillet at PC-en slår seg av. Det skjer også når jeg spiller andre spill.

Jeg kan spille spillene uten å ha i laderen, da funker alt.

Når PC-en slår seg av hender det også at den ikke vil slå seg på før det har gått ca ett minutt.

 

PC-en er en ASUS G73J

 

Tusen takk hvis dere kan hjelpe meg, eller komme med noen gode råd!^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Installer HWMonitor og/eller CoreTemp og la de kjøre i bakgrunnen mens du spiller. De holder styr på temperaturene på alle målerne du har inni pcen, de holder også styr på hva max temperatur er.

 

Så ta og sjekk temperaturene underveis mens du spiller, og post resultatene her så kan vi hjelpe deg med å bedømme om pcen blir for varm.

 

Hvis du ikke alt har gjort det, så bør du installerer nye og oppdaterte drivere. Høres ikke ut som et driverproblem egentlig, men det er alltid verdt å prøve ut nye drivere.

Lenke til kommentar

Installer HWMonitor og/eller CoreTemp og la de kjøre i bakgrunnen mens du spiller. De holder styr på temperaturene på alle målerne du har inni pcen, de holder også styr på hva max temperatur er.

 

Så ta og sjekk temperaturene underveis mens du spiller, og post resultatene her så kan vi hjelpe deg med å bedømme om pcen blir for varm.

 

Hvis du ikke alt har gjort det, så bør du installerer nye og oppdaterte drivere. Høres ikke ut som et driverproblem egentlig, men det er alltid verdt å prøve ut nye drivere.

Unskyld for at jeg ikke er så veldig flink med det her, mne hvilke nummer på lista er det jeg skal følge med på?

Lenke til kommentar

103 grader er ganske høyt ja, jeg tror også det er skyld i problemet ditt. Det at du av og til må vente litt før du får slått den på styrker også det argumentet. Skjermkortet må få kjølt seg ned før det tillater deg å slå på igjen PCen.

 

Som sagt bør du få takk i luft på boks og se om du får ut litt støv. Ikke begynn å skru opp pcen for å fjerne støv, så du slipper å bryte noen garanti-klistremerker. Dette går jo på garanti, hvis du er over garantiperioden så kan du fortsatt reklamere.

Lenke til kommentar

Tusen takk!!!

Jeg håper at dette vil virke slik at jeg ikke trenger å starte PC-en etter noen få minutter hver gang jeg spiller^^

 

Gi en lyd fra deg hvis det funker. Jeg har samme PC og samme problem, slår seg av etter 5-6 minutter når jeg spiller Bad Company 2. Starcraft 2 funker fint, dog, men det er kanskje ikke like krevende som BF. Ufattelig irriterende problem, uansett!

Lenke til kommentar

snip

 

Gi en lyd fra deg hvis det funker. Jeg har samme PC og samme problem, slår seg av etter 5-6 minutter når jeg spiller Bad Company 2. Starcraft 2 funker fint, dog, men det er kanskje ikke like krevende som BF. Ufattelig irriterende problem, uansett!

 

BFBC2 er mye mer intens på grafikkortet og cpuen samtidig, enn SC2 er. Du får laste ned HWMonitor og sjekke temperaturene dine og, gjerne poste de her så vi kan ta en titt på de hvis du er usikker.

Lenke til kommentar

@ siindre: Jeg er nå overbevist om at det er et varmeproblem. Tok et screenshot etter å ha vært 2-3 min ingame i Bad Company 2:

 

pic3done.jpg

 

"GPU TS2 Shader" nådde 103 grader like før jeg avsluttet spillet.

 

Fant et Asus forum hvor det var mye interessant info om akkurat dette problemet:

 

http://www.asusrog.com/forums/showthread.php?946-G73JH-GPU-Overheating-Observations-and-Suggestions-%28Read-This-First%29

 

Skrev om problemet mitt der, og på side 2 av den topicen sies det at det eneste som vil løse dette er å få lagt ny kjølepasta på GPU. Jeg kan ikke gjøre dette selv iom. at det er en laptop, så hva må jeg gjøre? Sende PCen inn til MPX og få dem til å fikse biffen? Det kan vel sikkert ta uker før jeg har den tilbake, så hvis det er mulig å få gjort dette hos en vanlig PC reperatør uten at det går på bekostning av garantien, vil jeg helst det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...