Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Stikker av når ting begynner å utvikle seg

Anbefalte innlegg

Tenkte å poste i "del dine hemmeligheter", men fant ut at jeg ønsket svar.

Vet ikke om det kan regnes som hemmeligheter, men:

- Jeg er 20 år gammel, har veldig godt drag på damer og flørter relativt ofte, men jeg tar det sjeldent så langt som til make-out og har aldri vært lengre enn litt mild beføling. Jeg bare trekker meg tilbake, og ber henne glemme alt sammen. Hender ofte at jeg unnskylder meg med at jeg har dame. Sier at jeg anger osv.

Det starter som oftest en prosess hvor jeg overbeviser meg selv om at jeg må stikke. Tror ikke jeg gir meg selv noen konkrete grunner for hvorfor jeg må stikke. Det bare blir slik. Situasjonen forværres også hvis dama viser stor interesse.

Er jeg en mannlig "lurekuk"?

Prøver å få meg selv til å bare dra det helt ut neste gang annleningen byr seg. Bare få med meg dama hjem, nærmeste toalett, eller w/e som er mest tilgjengelig.

Er det flere som har det sånn, eller har opplevd lignende? Noen tanker om hva jeg bør gjøre?

Jeg ser det ikke som negativt i utgangspunktet å være en 20 år gammel jomfru, men er kanskje litt redd for at dama skal bli litt skuffa over ferdighetene, når jeg som regel oppfører meg som om jeg har en del erfaring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trådstarter, du ser ut til å være en 'player'/PUA med samvittighet.

Det beste rådet jeg kan gi deg, er: Vær ærlig med deg selv. Vær ærlig med andre, ihvertfall inntil en viss grad. Ihvertfall: Ikke utgi deg for å være noen du egentlig ikke er! Fordi fasaden kommer til å rakne en eller annen gang, uansett.. og du kommer til å innse at du har kastet bort din egen og andres tid.

Samfunnet utvikler seg stadig til å bli mer kynisk. Hakk i beltet/antall ligg/høvle over tilfeldige bekjentskaper ser ut til å telle mer og mer, ihvertfall blant kompisene. Noe jeg personlig ser på som leit. Kan hende det er 'tøft'/'kult' akkurat nå, men om 10 - 20 år er dette noe du ikke ville vært så veldig stolt over.

Lenke til kommentar

Trådstarter her.

Interresant poeng KjemikerJon! Kjenner en god del ungkarer mellom 30-40 år, og jeg ønsker ikke akkurat å ende opp som dem...

LostinSpace: Jeg tror ikke jeg utgir meg for noen jeg ikke er. Jeg er veldig sosial og elsker å møte nye folk. Jeg oppfører meg av natur veldig seksuelt rundt damer, men det er noe som skjer når ting går over streken til å faktisk kunne utvikle seg til noe.

Om dette er prestasjonsangst, mangel på kynisme eller det at jeg rett og slett ikke er klar, vet jeg ikke. Mulig det bare er ei kneik som må passeres.

Jeg ønsker i grunn ikke å være den typen som ligger rundt med alle, men som de fleste vet så har vi mennesker et seksuelt behov.

Nå vet jeg ikke antallet på andelen 20-åringer som har hatt sex, men jeg regner med at det er relativ høyt, og at de fleste hadde sex for å tilfredstille sitt eget behov rent seksuelt. Ikke behovet for å "ikke-være-jomfru-lengre"

Jeg er også personlig veldig åpen for oppførsel utenom de sosiale samfunnsnormene, som går i mot alle hverdagsregler, og bare tilfredstiller sitt eget behov, og ikke forvetningen til alle andre har til deg, og resten av samfunnet for den del.

Men på den andre siden så repekterer jeg også de som ønsker seg kun en seksuell partner gjennom livet.

Lenke til kommentar

Det er alltid en ekstremsport å leke forumpsykolog, men det er etter all sansynlighet prestasjonsangst som er problemet her. Du er tydeligvis en sosial friskus som kvinnene finner attraktiv, men du er redd bildet du selv maler der ute ikke skal holde der inne. Frykten for skuffelse hos den andre part gjør at du trekker deg unna når situasjonen blir for het, og det eneste du oppnår er en utsettelse av det uungåelige.

Mitt tips er ikke å ha deg som en vårkåt kanin, men å hoppe uti det og få det gjort. Prøv å ignorer de irriterende og vonde tankene som biter på samvittigheten om at hun skal bli skuffet. Kanskje blir det pinlig der og da, men det er irrelevant i det lange løp. For tenk hva som skjer hvis du blir truffet av sleipe Amors Piler og trekker deg unna fordi du er redd du ikke duger? Da er det langt bedre å skuffe et tilfeldig åk du møtte i et mørkt hjørne på en av byens mange nattklubber.

• Liker 2
Lenke til kommentar

LostinSpace: Jeg tror ikke jeg utgir meg for noen jeg ikke er. Jeg er veldig sosial og elsker å møte nye folk. Jeg oppfører meg av natur veldig seksuelt rundt damer, men det er noe som skjer når ting går over streken til å faktisk kunne utvikle seg til noe.

Altså, enten blir du redd for å bli for 'nær' disse damene, eller du får dårlig samvittighet av ymse grunner.. Uansett årsak, usikkerhet er nok hoved-problemet bak det hele. Vær sikker på deg selv, under sjekkingen, ikke bli for redd for å dumme deg ut i senga. Selvsikkerhet er tingen.

Det jeg mener å si, er at jeg tror grunnen du trekker deg når det begynner å utvikle seg til noe, er frykten for å bli avvist. Uansett, hva du går igjennom akkurat nå, er veldig normalt, du kommer til å komme deg over det, null stress.

Lenke til kommentar

Ang. antall som har hatt sex på din alder; 1/3 av tjueåringer er jomfru.

Mange ønsker ikke å miste møydommen i "tilfeldig sex", men ønsker heller å gjøre det med noen de er kjærester med. Om dette er tilfelle hos deg er det rimelig opplagt hva du "bør" gjøre.

Lenke til kommentar

Trådstarter igjen.

Jeg har ingen konkrete erfaringer å snakke ut i fra, men jeg er av den oppfatning at man ikke behøver å være kjærester for å få bra sex. Derfor ser jeg også på "tilfeldig sex"(ONS) som helt okei. Problemet ligger vel heller i at sjansen for miserabel sex ved ONS er relativt store, da de fleste ikke klarer å få til den samme kommunikasjonen og "connectionen" de fleste har i et forhold.

Basert på at jeg ser såpass lett på tilfeldig sex, begynner jeg nesten å konkludere med at jeg faktisk har prestasjonsangst. Er enig i det dere sier om at det nesten bare er best å bli ferdig med det, men jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre noe før jeg føler at jeg har den rette "connectionen" med dama. Hvis jeg klarer å gjøre henne kåt bare med blikket og litt kroppsspråk, da er jeg vel på god vei.

Dere må forresten ha takk for råd og innblikk :)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...