Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Fått tilbud om fiber fra Telenor


Anbefalte innlegg

Da har dem satt opp ei påle i oppkjørselen min hvor det står: "Her skal det bygges fibernett fra Telenor". Dagen etter fikk jeg brev fra det lokale tv-selskapet om at det er mulig å få ett enda raskere nett, til en billigere penge via tv-kablen.

 

I brevet svartmalte dem (selvfølgelig) også fibernettet til Telenor..

 

bør jeg benytte angreretten her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Definitivt ikke, coax (som tv-selskapet leverer på) kan overhodet ikke måle seg med fiber - hverken nå eller i fremtiden.

 

Selv er jeg på boligjakt og mer eller mindre avskriver boliger hvor det ikke er fiber eller man ikke kan få fiber :)

Helt enig. Coax er milevis bak fiber. De kan rett og slett ikke levere hastighetene og tjenestene som fiber kan tilby.

Lenke til kommentar

Helt enig. Coax er milevis bak fiber. De kan rett og slett ikke levere hastighetene og tjenestene som fiber kan tilby.

 

Fortell meg hvilke tjenester Coax ikke kan levere i forhold til Fiber?

 

Fiber er så vittig oppskrytt i Norge og syns det er synd det bygges fiber der det allerede ligger god infrastruktur som Coax.

 

Ja vi bør satse på fiber i Norge, men kun der det virkelig er nødvendig.

Hvorfor i all verden skal jeg som som har en 40/20 linje på VDSL2 velge fiber i dag? Får jo raskere linje og samme TV løsning som fiber til lavere pris.

Og hvilken familie trenger en 400mbit linje i dag?

Lenke til kommentar

Høy båndbredde. Forsåvidt det eneste relevante for brukeren når det gjelder hvilken teknologi som er best.

 

AtW

 

Jeg er enig i at fiberen er fremtiden.

Men når man i dag får 200mbits linjer via Coax og snart mulighet for enda raskere linjer så ser jeg ikke helt vitsen i å betale 5000,- i etablering for å få lagt inn fiber i overskuelig fremtid.

 

Det er kun hastighet det går i, gjennomsnittet i Norge ligger på 3,9mbit og folk flest er fornøyd med hastigheten de har i dag.

 

Hastighetsjaget er det fiberselskapene som har satt i gang.

 

Ja fiber er bra, Nei ikke alle har behov for fiber.

Coax er et fullgodt alternativ til fiber så fremt det er av nyere standard (ED 3.0).

 

Har selv mulighet til fiber der jeg bor, men valgte VDSL2 rett å slett pga pris, når jeg har behov for raskere linje så skal jeg heller vurdere å få lagt inn fiberen.

 

Pr dags dato så sparer jeg 2000,- i året på å ikke velge en fiber løsning, hastigheten jeg har er langt over det jeg egentlig har behov for.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

 

Pr dags dato så sparer jeg 2000,- i året på å ikke velge en fiber løsning, hastigheten jeg har er langt over det jeg egentlig har behov for.

Ok. Hvilken hastighet har du nå, og hva betaler du. Fiber er ikke så dyrt her lenger.

 

Har 30/5 linje på VDSL2

Betaler 399,- mnd for en slik linje, responstiden ligger på 5-7ms til feks vg.no

Men om du har mulighet for billig fiber så er det definitivt det beste valget, jeg måtte ut med 6000,- i etablering for å få fiber og takket pent nei til det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...