Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Fått tilbud om fiber fra Telenor


Anbefalte innlegg

Kom en selger på døra mi og ville selge meg fiber. Er dette verdt å gå for?

 

Kabelen inn til huset skulle de betale for, jeg må betale følgende:

 

Etablering av fiberaksess 1990

Trådløst modem 399

Etablering av TV + boks med opptak 1199

 

Månedsavgiftene for 8 mb ned og opp kommer på 449,- mnd

Månedsavgiften på tv pakken som er lik den jeg har 528,- mnd

Begge disse er billigere enn det jeg betaler nå, kanskje 100kr til sammen.

 

Grunnen til at jeg er usikker på dette er at jeg har allerede kjøpt tv boks av Canal digital og modem fra nextgentel til nesten 4000,-. Er kjipt å miste de pengene... I tillegg er jeg usikker på om jeg faktisk har behov for fiber. Lysten er der, men er det fornuftig mtp på fremtiden?

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kort fortalt, fiber er BRA!

Men prisene høres ikke så alt for bra ut i grunn..

Jeg har fiber fra bofiber og betaler følgende:

 

- 498,- pr mnd for en 50-50 linje, altså 50mb ned og 50mb opp.

- 259,- pr mnd for tv. (etablering var 1490)

 

men når det er sagt, så er fiber fremtiden

Endret av a_strann
Lenke til kommentar

Telenor har vel alltid hatt til stive priser, men er uansett raskere og billigere enn det jeg har nå. Linja vil kanskje være bundet til telenor også siden de legger den opp.

 

Det som frister meg er at de skal betale gravinga/kabelstrekket, og at jeg får en boks til tv/internett.

 

Skal prøve å presse selgeren til å gi meg tv boksen gratis ihvertfall, hater å kaste penger ut av vinduet :)

 

Fiber er det eneste i all overskuelig tid det som er fremtiden, å si nei til fiber gjør man bare ikke :)

 

Det hørte jeg om full hd tv også, og kjøpte en til 15.000 :)

Lenke til kommentar

De skal ha 1000,- mnd for 50/50, så de er jo dyre, men 8/8 holder vel i massevis.

Det avhenger jo så klart av brusformålet.

Men om du føler det holder i massevis, så gjør det nok det!

Fiber er, etter min erfaring, mer stabilt enn "vanlig" bredbånd. tilkoblingen har til nå, etter to år, aldri "hoppet ut" en eneste gang. hastigheten er konstant.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Har fiber fra Telenor nå, 8/8 hastigheten. Dette er helt fantastisk gull, og det beste er at Telenor dekker kostnadene med graving og legging av kabel inn i huset. Det er ikke mange som gjør. Hos meg, kravlet de gjennom hele loftet for å få kabelen inn akkurat der jeg ville ha den.

 

Jeg har ikke TV pakke så kan ikke snakke for den, men internett fungerer helt glimmers. At Telenor fiber bruker DHCP oppkobling gjør heller ikke noe, som betyr at det bare er å plugge i hva som helst av egne rutermodem. Jeg har en WRT54GL som ruter istedenfor telenor´s.

Lenke til kommentar

Ikke nøl, det kan være fryktelig dumt å angre i ettertid. Når de legger fiberen forbi eiendommen din, så er oftest løpet kjørt. Er tre naboer her jeg bor, som sa nei til Altibox, de har ingen sjanse til å få fiber igjen.

 

~ Mortis

Nåja, min far sa nei var for dyrt. Det samme gjorde mange av mine naboer. Det fine er at alle har lyse nå, til og med min far? Dette var i 2006 da jeg valgte lyse. Har nå 30/30 699kr.

Betalt 1490 i tilkobling avgift, gravingen tok lyse seg av.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er også duket for en kraftig prisreduksjon på selskapets raskere bredbåndsabonnement. 30/30-linjer som nå blir 60/60 Mbit/s settes ned fra 699 kroner til 549 kroner.

 

Hoho, skal bli digg å komme hjem på ferie nå :p Sitte til vanlig med ADSL fra nextgentel i bergen sentrum på 7Mb ..

Lenke til kommentar
Det er også duket for en kraftig prisreduksjon på selskapets raskere bredbåndsabonnement. 30/30-linjer som nå blir 60/60 Mbit/s settes ned fra 699 kroner til 549 kroner.

 

Hoho, skal bli digg å komme hjem på ferie nå :p Sitte til vanlig med ADSL fra nextgentel i bergen sentrum på 7Mb ..

 

Det jeg ikke skjønner med bergen sentrum er at med alt gravearbeidet de har, så klarer de søren meg ikke rulle ut litt fiber i samme slengen! selv bor jeg 12 min fra sentrum og har 50/50 fra bofiber, men en leilighet jeg har i byn er det kjipe 5mbit. herlig <3

skal kanskje få 400/400 på demo om et par mnd

Endret av a_strann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...