Gå til innhold

Problemer med w2k og spill, alt henger seg..

Anbefalte innlegg

Litt usikker på under hvilken katogori denne posten passer under i og med at jeg ikke vet hvor problemet ligger.

For en stund siden begynte pc'en å henge seg oftere og oftere.Jeg kjørte dualboot w2k/w98 fordi wc3 ikke hadde så lyst til å starte på w2k. På wc3 (w98) ble jeg disconnecta etter en kort stund hver gang jeg prøvde. Kjørte memtest86 som sa at den ene 128 brikka mi var defekt. Tok ut denne, og da kunne jeg spille wc3 uten å bli disconnecta. Men det dukket opp et annet problem, i w2k vil nå ingen spill fungere i det hele tatt. Kommer inn i spillet, men hvis jeg trykker på noe på menyen feks "new game" fryser maskinen. Den fryser ikke helt tror jeg, for når jeg setter DC++ på litt dl så ser jeg på switchen at den jobber som vanlig etter maskinen har hengt seg. I w98 kjører alle spilla som de skal, men w98 er seff ikke et veldig bra OS, og jeg vil helst kjøre w2k!

Jeg har prøvd gamlere drivere til alle komponenter + seff alle nyeste drivere. Har formatert flere ganger..

hw:

atbit KT7a

T-bird 1.4 ghz

384 SD-RAM

SB 128 PCI lydkort

WD 40+80 giga

Sapphire Radeon 9500PRO

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva mener du med at den 'hang'? Låste seg? Frøs?

Jeg hadde et problem med at hele systemet frøs, og folka på epox mente at det ordnet seg ved å øke spenningen på minne og cpu med 0,1 - 0,2v... og jaggu så gjorde det susen... Skader ikke å prøve..?

Lenke til kommentar

W2k3 er ikke noe bare OS.. Windows 98 er mye er stabilt, hvis jeg var deg ville jeg kvittet meg med W2k3... og forresten er det bare WC3 som henger ? det var tydligvis det eneste spillet du nevnte.. Også har du oppdatert alle drivere? Skjermkort, HK, Chipset, Lydkort osv... Det har også skjedd at pcer som kjører 2 forksjellige OS kan ha en tendens og bli litt herpings etter vært.. og det du snakker om å bli disconnected i WC3? mener du når du spiller over nettet? det har ihvertfall ikke noe med Windows og gjøre.. det har kanskje noe å gjøre med serveren du spiller på, CD keyen, versionen WC3 (du må laste ned updates o.l). Du sier du har formatert flere ganger, har du formatert begge hardiskene?og du har formatert ordentlig ikke bare re-installert windows? Slettet alt?

Prøv dette.. det vil nok hjelpe betydelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...